Mit hjerte græder :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Mit hjerte græder virkelig! Og er virkelig glad for den nye lov er kommet om at man skal holde sin kat på sin egen matrikel! Og så håber jeg folk tager det til sig så ikke andre katte skal opleve det her 

http://dyrenes-beskyttelse.lovportaler.dk/showdoc.aspx?docId=lov19530107-full&q=lov+om+mark-+og+vejfred

Jeg har to store søstre jeg kender dem ikke så godt, men snakker lidt med den ene.. Ingen af dem er katte mennesker og nu har min yngste store søster valgt at se sig rigtig sur på naboens kat og nægter at tage snakken med dem, og i stedet har hende og hendes mand nu været ude og købe rotte gift... Gud hvor jeg håber folk vil tage deres kat's liv seriøst... Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre bliver både vred og forarget over de to over at de kalder katten for et skadedyr og at det fortjener at dø hvis ejeren ikke kan holde dem inde.. Men det er nærmest umuligt at snakke dem til fornuft  

Er der nogen katte hadene mennesker herinde som på nogen måde kan forklare mig hvordan man kan slå dem ihjel på den måde? 

Ved ikke om jeg bare er meget følsom fordi mine to missere er som mine baby'er og jeg derfor bliver meget vred.. Men har bare lyst til at spørge hvordan de ville have det hvis folk gav deres børn rotte gift fordi de kom løbende ind i deres have til en person der ikke kunne lide børn

O_o what.!!!!! Det kan man da ikke. Og hvordan kan man blive irriteret på en kat?? Katte ved sgu da ikke engang hvad der er "egen matrikel" nu må folk sgu holde op med at være så pisse sarte.! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2014

Mumto3

Suk suk suk....ja, andres katte kan virkelig være belastende!!!

Vores nabo har den sødeste kat og på trods af at vi har helt åbne haver (altså ingen hegn, buske eller andet der adskiller vores haver, vi ved bare sådan cirka hvor skellet er) så har deres kat ALDRIG været i vores del af haven!!! Så det kan katte godt lære. Men genboens kat, , den kommer hele tiden og pisser på alt ting og jeg er SÅ træt af den. Ejerne synes bare det er så sødt og sjovt at deres kat går ind og lægger sig i sofaen hos alle naboerne. Men vi er altså nogen der ikke synes det er spor sødt! Jeg er ikke kattehader, men jeg forstår ikke at katte-elskere ikke kan forstå at det ikke er alle mennesker der synes deres katte er vidunderlige, og at vi er nogen der gerne vil have vores eget hus og have i fred for deres katte!

Anmeld

3. januar 2015

Krydserfingre

Anitta J skriver:

Jeg vil være ærlig - jeg hader katte! Jeg kan ikke tåle dem, og det er skide irriterende at sætte sig i sine ellers dejlige havemøbler og så få allergi. De pisser på møblerne og bruger dem som kradsebræt! 

Jeg gider ikke gå rundt i nabolaget for at finde ejeren til div. Katte så jeg lukker bare hunden ud hvis jeg ser en kat. Får den fat i katten så er det bare  ærgeligt og der er en kat mindre til at forpeste mine møbler og give mig allergi. 

Min have er hegnet ind og min hund befinder sig kun på min matrikkel, samme regel burde gælde katte da de kan være til stor gene

Det var dog en sindssyg holdning at have. Gud jeg bliver helt chokeret  Jeg har både hund og katte og jeg ville aldrig kunne leve med hvis min hund slog et andet dyr ihjel fordi at JEG havde "bedt" den om det - altså lukket hunden ud og sagt den skulle tá katten. Det er totalt forkert på så mange måder en ting kan være forkert på. Du burde ærlig talt skamme dig! 

Man skal da ikke bruge sin hund som angreb og få den til at udvise så stor aggression. Det er totalt sygt. Ikke nok med at katten kan dø men din hunds stress barometer ryger i vejret på nul komma fem. Især når det er en terrier du har med så store jagt instinkter. Sygt at bekræfte sin hund i stress, aggression og territoriel adfærd. 

Anmeld

3. januar 2015

Krydserfingre

Pigeeeeen skriver:

Det var dog en sindssyg holdning at have. Gud jeg bliver helt chokeret  Jeg har både hund og katte og jeg ville aldrig kunne leve med hvis min hund slog et andet dyr ihjel fordi at JEG havde "bedt" den om det - altså lukket hunden ud og sagt den skulle tá katten. Det er totalt forkert på så mange måder en ting kan være forkert på. Du burde ærlig talt skamme dig! 

Man skal da ikke bruge sin hund som angreb og få den til at udvise så stor aggression. Det er totalt sygt. Ikke nok med at katten kan dø men din hunds stress barometer ryger i vejret på nul komma fem. Især når det er en terrier du har med så store jagt instinkter. Sygt at bekræfte sin hund i stress, aggression og territoriel adfærd. 

Hov det var en fejl med terrieren det var en anden. Men egentlig også ligegyldigt. Alle hunde har jagt instinkt på den ene eller anden måde og det forstærker du samtidig med du får hunde op i et sindssygt højt stress niveau. 

Anmeld

3. januar 2015

Kløver

Mother-love skriver:

Jeg er bestemt ikke kattehader. Elsker dyr og har altid haft dyr. Dog indtil jeg fik min datter.

men selvom jeg elsker dyr, så er jeg møg træt af at der kommer katte rendende imin have.

f.eks har jeg lige kæmpet med en kat der konstant kom rendende og gik ind i min lejlighed hvis døren stod åben. Og den har godt nok fået vand. For gider sgu ikke have andres dyr i mit hjem med mindre jeg selv har inviteret dem.

men ligefrem at ligge rottegift ud er lige voldsomt nok synes jeg.

man kan ikke undgå katte render rundt, men jeg vil også brænde af hvis jeg f.eks kom ud til min barnevogn og der lå en kat i eller lign.

men ligeså meget hadere jeg de hundeejere der ikke kan samle hundens efterlandskaber op. Det pisser mig af. Jeg er selv opvokset med både hunde og katte men man må sgu lige forsøge sig med at holde styr på sine dyr. Ellers kan der være konsekvenser og det må man tage med sig selvom det er super hårdt.

jeg har selv mistet to katte. De kom aldrig hjem igen og har mistanken om at begge katte er blevet taget af hunde fra en anden bopæl. Selvom det gør møghamrende ondt så er det desværre hvadman kan komme ud for når de render frit ude.

Enig 

Anmeld

4. januar 2015

Anitta J

Pigeeeeen skriver:

Det kan godt være at det er forkert- men jeg vil sq ikke rende rundt til samtlige naboer for at høre om det er deres kat der kommer og ødelægger mine møbler og giver mig allergi når jeg sidder i MINE møbler!  Hvad kunne og ville de gøre ved det alligevel? 

Du må gerne have den mening, det er jeg sådan set lige glad med. 

Hunden gør ikke kattene noget (den har haft muligheden mange gange) men jagter den ud af haven hvilket er fint for mig! 

Anmeld

4. januar 2015

SandraXOXO

Er ret sikker på det er ulovligt at give andres dyr gift- det er nemlig mishandling og man må ikke mishandle dyr i dk. Så ring til politiet og fortæl om deres plan. Ja eller kontakt naboen så de har en mulighed for at holde deres kat inde og bygge en løbegård til katten. Vi har selv nogle katte rendene men har lært vores hund at det er ok at gø- men ikke bide! 

Anmeld

4. januar 2015

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

For os var det ikke de løse katte der var problemet men naboens løse hund...

Vi prøvede at tage kontakt og snakke med hende om det, men hun åbnede aldrig døren og hvis hun så os komme skyndte hun sig indenfor og låste døren...

Lad mig sige det sådan her at vi overvejede det med rottegift til sidst...

Vi gjorde det ikke, men damn det var tæt på til sidst...

Hvis jeg skulle slå græsset skulle jeg først gå rundt og fjerne hundelort, jeg kunne aldrig bare gå ud i vores have og trække frisk luft for jeg skulle konstant holde øje med hvor jeg satte foden...

Vi er begge store dyre-elskere og det var det der tilsidst reddede hunden... Vi tog MANGE dybe indåndinger og sagde til os selv at hunden jo ikke vidste bedre og det var ejeren der var en idiot...

Men det var altså svært til sidst... specielt efter at hun ridsede hele den ene side af vores bil med sin nøgle så den skulle rettes ud og omlakeres på 2 døre - kostede os lige 10.000 kr som ellers var opsparet til andre ting...

Anmeld

4. januar 2015

Krydserfingre

Anitta J skriver:

Det kan godt være at det er forkert- men jeg vil sq ikke rende rundt til samtlige naboer for at høre om det er deres kat der kommer og ødelægger mine møbler og giver mig allergi når jeg sidder i MINE møbler!  Hvad kunne og ville de gøre ved det alligevel? 

Du må gerne have den mening, det er jeg sådan set lige glad med. 

Hunden gør ikke kattene noget (den har haft muligheden mange gange) men jagter den ud af haven hvilket er fint for mig! 

Der er mange andre måder at holde fremmede katte væk fra ens grund på, fx er der en spray der hedder gå væk kat du kan putte på dine møbler om sommeren hvis det er der kattene går hen eller du kan sprøjte vand på dem når du ser dem - det plejer at hjælpe. 

Arg det var heller ikke helt det du beskrev hunden ville gøre i starten, der skrev du at hvis hunden fik fat i katten så var det bare ærgerligt også var det heldigvis en kat mindre du skulle bekymre dig om. Totalt hjernedød holdning, undskyld mig. 

Anmeld

4. januar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
migxher skriver:

Nej nej of atter nej. Loven er ændret i 2014 ja, men ikke del del omkring at holde dyr på egen grund. Den del gælder nemmelig kun HUSDYR, og igen loven er gammel så her under høre diverse gård husdyr og ikke katte. Ringer du til politiet og siger at naboens kat render på din grund vil politiet grine og sige gå ind og snak med din nabo. De kommer ikke ud og giver en bøde fordi det må de ikke.

sæt dig lidt ind i tingene inden du skyder alt muligt ud. Mange folk fejltolker loven, inklusiv dig selv.

Loven gælder altså også katte  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.