Mit hjerte græder :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2015

Røverdatter

Dyremishandling foregår ikke kun ved husdyr, til orientering. Vi er nogle af de absolut værste her i DK til at mishandle dyr. Svaret på "hvorfor?" er ret simpelt: landbrugs og kødindustrien. Måske i vil sige "det er ikke det samme og bla bla bla", men jo. Det er det. Om i vil lukke øjnene for det eller ej.

Nu vil nogle mene at "aktivisten" vist er kommet op i mig. Men det er også helt okay. Det er ikke alle der er parat til at se realiteten i øjnene..

Ifht dette med katte. Jeg er katte menneske (selvom jeg desværre ingen har lige nu) og forstår ikke at de ikke må få lov at leve i deres sande natur... Det samme gælder for alle andre dyr efter min mening 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2015

Elgaard73

Røverdatter skriver:

Dyremishandling foregår ikke kun ved husdyr, til orientering. Vi er nogle af de absolut værste her i DK til at mishandle dyr. Svaret på "hvorfor?" er ret simpelt: landbrugs og kødindustrien. Måske i vil sige "det er ikke det samme og bla bla bla", men jo. Det er det. Om i vil lukke øjnene for det eller ej.

Nu vil nogle mene at "aktivisten" vist er kommet op i mig. Men det er også helt okay. Det er ikke alle der er parat til at se realiteten i øjnene..

Ifht dette med katte. Jeg er katte menneske (selvom jeg desværre ingen har lige nu) og forstår ikke at de ikke må få lov at leve i deres sande natur... Det samme gælder for alle andre dyr efter min mening 

Men hvor ville Danmark være uden landbrug? Det er trods alt stadig et af de erhverv som bidrager mest til samfundsøkonomien ( i form af jobs, eksport, import, fødevarer, skatter osv).

Og jeg kan med garanti fortælle dig, at ingen landmænd bevidst er "mishandler" deres dyr. Faktisk bliver der gjort alt hvad der overhovedet kan gøres, for at sikre dyrevelfærden i dansk landbrug, men det er en strid og utaknemlig opgave, med de vilkår landmænd bliver givet.

Anmeld

4. januar 2015

Anitta J

Pigeeeeen skriver:

Der er mange andre måder at holde fremmede katte væk fra ens grund på, fx er der en spray der hedder gå væk kat du kan putte på dine møbler om sommeren hvis det er der kattene går hen eller du kan sprøjte vand på dem når du ser dem - det plejer at hjælpe. 

Arg det var heller ikke helt det du beskrev hunden ville gøre i starten, der skrev du at hvis hunden fik fat i katten så var det bare ærgerligt også var det heldigvis en kat mindre du skulle bekymre dig om. Totalt hjernedød holdning, undskyld mig. 

Jeg vil da ikke ofre penge på at holde andres dyr væk fra min grund og mine møbler! Jeg sørger for min hund forbliver på min grund og ikke er til gene for andre! 

Hvis jeg skal ofre penge på at holde fremmede dyr væk fra min grund og mine møbler, så vil det jo i princippet svarer til at jeg undlod at hegne min have ind, og så måtte folk selv sørge for at min hund ikke kommer ind på deres grund. 

Det er korrekt at jeg lukker hende ud og jeg er også lige glad med om hun får fat på dem, jeg hader katte er så ødelæggende og jeg kan ikke tåle dem. Hun har indtil videre ikke gjort den noget selvom muligheden har været der, men gør hun det så det ikke noget jeg vil græde over! 

Hjernedødt eller ej så det sådan jeg har det! Hader at min sommer bliver ødelagt af allergi pga andres dyr!

Anmeld

4. januar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg kan slet ikke sætte mig ind i, at man vælger at være ond mod kattene, fordi det er ikke DERES skyld, men deres ejer!

Det er ejerne man skal hive fat i! Stakkels katte!

og hvor svært er det lige at tage kontakt til sin nabo? eller nogle der bor i nærheden?

Jeg kan godt forstå, at folk ikke kan lide katte, og jeg kan forstå, at de synes, det er møgirriterende at have katte rendende i deres haver osv...

Men HVORFOR skal det gå udover kattene?

Jeg foretrækker selv at have mine katte indenfor af flere grunde:

1. Jeg mister dem ikke til trafikken
  2. de generer ikke andre mennesker
  3. De bliver ikke smittet med sygdomme, som andre katte kan have udenfor
  4. de slås ikke med andre katte

Anmeld

4. januar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anitta J skriver:

Jeg vil da ikke ofre penge på at holde andres dyr væk fra min grund og mine møbler! Jeg sørger for min hund forbliver på min grund og ikke er til gene for andre! 

Hvis jeg skal ofre penge på at holde fremmede dyr væk fra min grund og mine møbler, så vil det jo i princippet svarer til at jeg undlod at hegne min have ind, og så måtte folk selv sørge for at min hund ikke kommer ind på deres grund. 

Det er korrekt at jeg lukker hende ud og jeg er også lige glad med om hun får fat på dem, jeg hader katte er så ødelæggende og jeg kan ikke tåle dem. Hun har indtil videre ikke gjort den noget selvom muligheden har været der, men gør hun det så det ikke noget jeg vil græde over! 

Hjernedødt eller ej så det sådan jeg har det! Hader at min sommer bliver ødelagt af allergi pga andres dyr!

Hvad gør du så, hvis den får fat i en kat og skader katten? 

Anmeld

4. januar 2015

Anitta J

Saphiira skriver:

Hvad gør du så, hvis den får fat i en kat og skader katten? 

Det har jeg ikke tænkt over, men hænger da nok en seddel op i området så folk kan se at det evt er deres kat. 

Anmeld

4. januar 2015

Krydserfingre

Anitta J skriver:

Det er ligefør jeg ikke engang gider diskutere med dig for du er tydeligvis ignorant og ligeglad - men også kun ligefør! 

Først.. Okay du vil ikke ofre 70 kr på en spray, det må du self selv om men så må du jo gå hele vejen ind til naboen og fortælle dem hvad du synes. Den er ikke så meget længere.

Så er du netop som jeg først antog - ligeglad med både din egen hunds adfærd og andre dyr. Du er ligeglad med om din udviser forkert adfærd og måske endda kan få problemer med loven pga DIN handling. Og derudover er du totalt empatiløs overfor katten og dens ejere. Det er jo ikke kattens skyld så den fortjener vel ikke at blive flået af en hund. Og hvis det er en lille piges kat og hendes forældre lader katten løbe overalt så er det også skide synd for den lille pige af hendes kat skal flænses af din hund fordi du beder den om det? Det er simpelthen grotesk du tænker sådan. 

Hvad hvis det var din hund der en dag stak af og en større hund satte tænderne i den og bed den halv ihjel? Det er sguda en syg verden hvis folk bruger deres dyr (hunde) som forsvar og angreb. Sygt sygt sygt.  

Anmeld

4. januar 2015

Krydserfingre

Anitta J skriver:

Det har jeg ikke tænkt over, men hænger da nok en seddel op i området så folk kan se at det evt er deres kat. 

HAHA! du vil sætte et billede op på din villa vej af en død og flænset kat? Og skrive "hej, jeg har ladet min hund dræbe en kat. Er det din kats rester du ser på billedet?"  Du kan godt selv se hvor sygt det lyder ik? 

Derudover vil der kunne blive lagt sag an mod din hund og den ville kunne blive aflivet PGA DIG! Men som du selv skriver så "har du ikke tænkt over det" - netop fordi du ikke tænker særlig langt over konsekvenser eller andre løsninger. 

Anmeld

4. januar 2015

Sprit25

Jeg hader selv katte. Helt vildt. Synes det er et lumsk dyr som man ikke helt kan stole på. Og vilde katte er en af grunden til min datter ikke sover ude, da de er mega nærgående og ingen kat skal hoppe op til min datter. 

Og jeg er så pisse træt af katteejere der mener det er da sødt og hyggeligt  deres kat går frit men hvis en hund gør det jamen så er det fuldstændigt galt! Hvis jeres kat betyder så meget så lad være med at lukke den ud uden opsyn! 

Men at slå dem ihjel er forholdsvis voldsomt må jeg indrømme men jeg ville selv, den dag jeg får hund og have ikke stoppe min hund i at jagte en kat der kom ind på min grund! 

Anmeld

4. januar 2015

Krydserfingre

Sprit25 skriver:

Jeg hader selv katte. Helt vildt. Synes det er et lumsk dyr som man ikke helt kan stole på. Og vilde katte er en af grunden til min datter ikke sover ude, da de er mega nærgående og ingen kat skal hoppe op til min datter. 

Og jeg er så pisse træt af katteejere der mener det er da sødt og hyggeligt  deres kat går frit men hvis en hund gør det jamen så er det fuldstændigt galt! Hvis jeres kat betyder så meget så lad være med at lukke den ud uden opsyn! 

Men at slå dem ihjel er forholdsvis voldsomt må jeg indrømme men jeg ville selv, den dag jeg får hund og have ikke stoppe min hund i at jagte en kat der kom ind på min grund! 

Hvad sp hvis din hund fik fat og drabte katten? Og din hund aå blev aflivet pga skambidsloven? Hmmmm. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.