Mit hjerte græder :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2015

Sprit25

Pigeeeeen skriver:

Hvad sp hvis din hund fik fat og drabte katten? Og din hund aå blev aflivet pga skambidsloven? Hmmmm. 

I min optik er der forskel på at jagte og skambidt! Hvis min hund jagter den ud af grunden ville jeg ikke stoppe den nej. Men hvis den gik til angreb ville jeg i den grad forsøge at stoppe min hund. Men helt ærligt: hvis mon hund går fri i min indelukkede have og en kat kommer ind ville jeg ikke tage min hund i snor indtil katten forsvandt. Den ville blive jagtet væk af endten mig eller min hund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom

Vores hund jagter jævnligt fremmede katte væk fra vores matrikel, den har endnu aldrig fanget en, og den ville heller ikke få lov til at skade den. Men er min hund i vores have, og der kommer en kat, ja så bliver den jagtet væk

Anmeld

4. januar 2015

Krydserfingre

Sprit25 skriver:

I min optik er der forskel på at jagte og skambidt! Hvis min hund jagter den ud af grunden ville jeg ikke stoppe den nej. Men hvis den gik til angreb ville jeg i den grad forsøge at stoppe min hund. Men helt ærligt: hvis mon hund går fri i min indelukkede have og en kat kommer ind ville jeg ikke tage min hund i snor indtil katten forsvandt. Den ville blive jagtet væk af endten mig eller min hund

Har absolut heller intet imod at hunden skræmmer katten væk men som du nok ved kan man ikke altid vide 110% hvad der kommer til at ske, og synes blot det ville være synd hvis katten blev flænset og hunden aflivet pga det  

Anmeld

4. januar 2015

Krydserfingre

Mom skriver:

Vores hund jagter jævnligt fremmede katte væk fra vores matrikel, den har endnu aldrig fanget en, og den ville heller ikke få lov til at skade den. Men er min hund i vores have, og der kommer en kat, ja så bliver den jagtet væk

Jagtes væk synes jeg også er helt på sin plads. Jeg snakker om at sætte sin hund ud og gerne vil have den skal angribe. 

Anmeld

4. januar 2015

Sprit25

Pigeeeeen skriver:

Har absolut heller intet imod at hunden skræmmer katten væk men som du nok ved kan man ikke altid vide 110% hvad der kommer til at ske, og synes blot det ville være synd hvis katten blev flænset og hunden aflivet pga det  

Det er vi enige om. Og jeg ville absolut ikke bede den angribe men jeg vil heller ikke stoppe den i at følge sit jagtinstinkt

Anmeld

4. januar 2015

MysteriousAngel

Elgaard73 skriver:

Men hvor ville Danmark være uden landbrug? Det er trods alt stadig et af de erhverv som bidrager mest til samfundsøkonomien ( i form af jobs, eksport, import, fødevarer, skatter osv).

Og jeg kan med garanti fortælle dig, at ingen landmænd bevidst er "mishandler" deres dyr. Faktisk bliver der gjort alt hvad der overhovedet kan gøres, for at sikre dyrevelfærden i dansk landbrug, men det er en strid og utaknemlig opgave, med de vilkår landmænd bliver givet.

Jeg kan så med garanti fortælle DIG, at landmændene kun tænker på profit og ikke dyrevelfærd. Hvorfor ville man ellers tilsætte antibiotika som et ganske alm vitamintilskud bare fordi..? Selvom dyrene ikke er syge? Hvorfor spærrer man dem inde i kolde, klamme stalde og siger at det er en "luksus-stald" fordi de kan komme ud? Men ikke gør..

Her kan man da læse om det:

http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/hvordan-ser-god-dyrevelfaerd-ud#H8AmJ2VeBYoA8kgQ.97

Man klipper grisenes haler af så de ikke kan bide i dem. De bider i dem fordi de ikke har ordentlige forhold.

Man fikserer søerne efter de har født? Hvorfor? Ren profit.

De kommer ikke ud og roder i jord og mudder.

Jeg kan komme med mange eksempler men jeg synes ikke at vi danskere skal klappe os selv på skuldrene og sige at vi har ordentlige dyrevelfærd.

Anmeld

4. januar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anitta J skriver:

Det har jeg ikke tænkt over, men hænger da nok en seddel op i området så folk kan se at det evt er deres kat. 

Hvordan ville du have det, hvis nogle skadede din hund?

Jeg er godt nok forarget over, at man er SÅ ligeglad...

det er et LEVENDE dyr!

det er IKKE kattens skyld..det er EJERNES!

det er ejerne, som skal opdrages!!!!

jeg er enig i, at man skal holde sine katte på sin egen grund, for ens naboer har jo ikke valgt at have kat...

Men ligefrem skade det? eller udsætte det for fare? Det er IKKE ok!

Anmeld

4. januar 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Pigeeeeen skriver:

Jagtes væk synes jeg også er helt på sin plads. Jeg snakker om at sætte sin hund ud og gerne vil have den skal angribe. 

Jeg kunne aldrig finde på at bede min hund angribe, men når jeg lukker den i haven tjekker jeg ikke om der er fremmede katte på min grund først. Det finder jeg så ud af, når hunden gør som en gal, og så kalder jeg den til mig igen. Men hunden når som regl at skræmme katten fra vid og sans inden, og det er for mig at se okay. Min hund beskytter sit territorium

Anmeld

4. januar 2015

Røverdatter

Elgaard73 skriver:

Men hvor ville Danmark være uden landbrug? Det er trods alt stadig et af de erhverv som bidrager mest til samfundsøkonomien ( i form af jobs, eksport, import, fødevarer, skatter osv).

Og jeg kan med garanti fortælle dig, at ingen landmænd bevidst er "mishandler" deres dyr. Faktisk bliver der gjort alt hvad der overhovedet kan gøres, for at sikre dyrevelfærden i dansk landbrug, men det er en strid og utaknemlig opgave, med de vilkår landmænd bliver givet.

Danmark kunne vælge at satse på kvalitet frem for kvantitet. Det er et valg. Og tro mig - der er milliarder i denne industri. Det er til gengæld ikke alle milliarderne der går til os i samfundet - langt fra. Og det går ligeledes ud over vores jord på længere sigt, miljøet - naturen...

Det er mishandling at lade dyr leve på de betingelser som er nu. Det er mishandling at klippe grisehaler af. Det er mishandling at pumpe dem med mad og antibiotika frem for at lade deres natur tage sin gang mht føde, udendørsliv og død.

Det er mishandling at lade høns få så lidt plads.

Det er videnskabelig bevist at grises intelligens måler sig med en hunds.

Det er videnskabeligt bevist at vores jordklode tager skade af denne industri. Geografisk som biologisk.

Det er os der må tage et valg. Og jeg stemmer helt klart for at hvis man trods alt dette alligevel vil spise dyr - så find en lokal økologisk/biodynamisk landmand hvor du er sikker på hvad du får.

Jeg er opvokset på landet. Min bror arbejder i et avlscenter - så ja. Jeg ved godt hvordan denne industri fungerer 

Det jeg egentlig håber er, at folk vil tænke en ekstra gang over deres valg, når de kigger ned i køledisken  for dyrene, os selv og miljøets skyld.

Anmeld

4. januar 2015

Krydserfingre

Mom skriver:

Jeg kunne aldrig finde på at bede min hund angribe, men når jeg lukker den i haven tjekker jeg ikke om der er fremmede katte på min grund først. Det finder jeg så ud af, når hunden gør som en gal, og så kalder jeg den til mig igen. Men hunden når som regl at skræmme katten fra vid og sans inden, og det er for mig at se okay. Min hund beskytter sit territorium

Det synes jeg som sagt også er helt fint. Katten dør jo ikke af at blive skræmt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.