Elgaard73 skriver:
Men hvor ville Danmark være uden landbrug? Det er trods alt stadig et af de erhverv som bidrager mest til samfundsøkonomien ( i form af jobs, eksport, import, fødevarer, skatter osv).
Og jeg kan med garanti fortælle dig, at ingen landmænd bevidst er "mishandler" deres dyr. Faktisk bliver der gjort alt hvad der overhovedet kan gøres, for at sikre dyrevelfærden i dansk landbrug, men det er en strid og utaknemlig opgave, med de vilkår landmænd bliver givet.
Danmark kunne vælge at satse på kvalitet frem for kvantitet. Det er et valg. Og tro mig - der er milliarder i denne industri. Det er til gengæld ikke alle milliarderne der går til os i samfundet - langt fra. Og det går ligeledes ud over vores jord på længere sigt, miljøet - naturen...
Det er mishandling at lade dyr leve på de betingelser som er nu. Det er mishandling at klippe grisehaler af. Det er mishandling at pumpe dem med mad og antibiotika frem for at lade deres natur tage sin gang mht føde, udendørsliv og død.
Det er mishandling at lade høns få så lidt plads.
Det er videnskabelig bevist at grises intelligens måler sig med en hunds.
Det er videnskabeligt bevist at vores jordklode tager skade af denne industri. Geografisk som biologisk.
Det er os der må tage et valg. Og jeg stemmer helt klart for at hvis man trods alt dette alligevel vil spise dyr - så find en lokal økologisk/biodynamisk landmand hvor du er sikker på hvad du får.
Jeg er opvokset på landet. Min bror arbejder i et avlscenter - så ja. Jeg ved godt hvordan denne industri fungerer 
Det jeg egentlig håber er, at folk vil tænke en ekstra gang over deres valg, når de kigger ned i køledisken
for dyrene, os selv og miljøets skyld.
Anmeld