Jeg synes at rottegift er at gå over stregen.
når det så er sagt, så forstår jeg godt vrede og irritation over fremmede katte på ens grund.
Kattepis stinker! Og en omgang strint i f.eks en barnevogn eller på hynder til havemøblerne er ødelæggende og ikke til at få væk - og hvem skal erstatte det?
fremmede katte i en have der tilhører en hund er stressende for hunden. Og hvad hvis hunden får fat i katten? Skal hunden så aflives i henhold til skambidsparagraffen?
Katte kommer tit omkring og er ofte bærere af lopper igen, hopper de i havemøbler eller barnevogn - så risikerer den ufrivillige vært at få loppebid måske endda allergisk reaktion (worst case) eller hund bliver inficeret med enorme udgifter til følge.
jeg har hund, en Jack russell terrier, vores have er hegnet som fort knox, og han flipper skråt over katte = stress over at ville have fat i katten (han bliver ved længe) og den dag han får fat i den, så har den været kat. Og hvad så? Er det så min og hundens skyld eller er det kattens ejer der er uansvarlig?
fanger jeg en genganger på min grund bliver der ringet efter kattens værn. Slut prut, jeg gider ikke rende og stemme dørklokken fordi andre ikke kan/vil holde deres dyr hjemme ved dem selv.
Anmeld