Mit hjerte græder :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2015

Lenats31

Anonym skriver:

Mit hjerte græder virkelig! Og er virkelig glad for den nye lov er kommet om at man skal holde sin kat på sin egen matrikel! Og så håber jeg folk tager det til sig så ikke andre katte skal opleve det her 

http://dyrenes-beskyttelse.lovportaler.dk/showdoc.aspx?docId=lov19530107-full&q=lov+om+mark-+og+vejfred

Jeg har to store søstre jeg kender dem ikke så godt, men snakker lidt med den ene.. Ingen af dem er katte mennesker og nu har min yngste store søster valgt at se sig rigtig sur på naboens kat og nægter at tage snakken med dem, og i stedet har hende og hendes mand nu været ude og købe rotte gift... Gud hvor jeg håber folk vil tage deres kat's liv seriøst... Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre bliver både vred og forarget over de to over at de kalder katten for et skadedyr og at det fortjener at dø hvis ejeren ikke kan holde dem inde.. Men det er nærmest umuligt at snakke dem til fornuft  

Er der nogen katte hadene mennesker herinde som på nogen måde kan forklare mig hvordan man kan slå dem ihjel på den måde? 

Ved ikke om jeg bare er meget følsom fordi mine to missere er som mine baby'er og jeg derfor bliver meget vred.. Men har bare lyst til at spørge hvordan de ville have det hvis folk gav deres børn rotte gift fordi de kom løbende ind i deres have til en person der ikke kunne lide børn

Loven om at man skal holde dem på egen grund er tudsegammel - over 100 år gammel. Få læser den og få respekterer den. RIGTIG mange spiller hazard med deres kats liv.

MEN, din søster og hendes mand må IKKE slå en kat ihjel. Den lov trådte i kraft i juni måned 2014. De må gerne "optage den" dvs tage sig af den med mad, vand osv. indtil ejer dukker op. De skal så bare huske at melde det til politiet så de kan opkræve "Optagelsespenge" svarende til det beløb de har brugt på katten (behold bonnerne). De kan også tage den til en dyrlæge feks, og få den tjekket for chip.

Men de skal behandle dem ordenligt. Det er jo heller ikke katten der er den dumme her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2015

Lenats31

migxher skriver:

Der må jeg rette dig. Ingen lov siger at man skal holde katten på egen grund, heller ikke mark og vejfreds loven, den gælder nemmelig ikke katte. Den lov er gammel og lavet til at gælde diverse husdyr på gården i gamle dage. Folk vælger bare at tolke den som gældende katte. 

Den gælder samtlige pels-tamdyr inkl. katten

Anmeld

4. januar 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Pigeeeeen skriver:

HAHA! du vil sætte et billede op på din villa vej af en død og flænset kat? Og skrive "hej, jeg har ladet min hund dræbe en kat. Er det din kats rester du ser på billedet?"  Du kan godt selv se hvor sygt det lyder ik? 

Derudover vil der kunne blive lagt sag an mod din hund og den ville kunne blive aflivet PGA DIG! Men som du selv skriver så "har du ikke tænkt over det" - netop fordi du ikke tænker særlig langt over konsekvenser eller andre løsninger. 

Hehe - her måtte jeg altså også grine

Anmeld

4. januar 2015

Elgaard73

MysteriousAngel skriver:

Jeg gætter på, uden at have sat mig ind i tallene, at grunden til der ikke udelukkende er økologiske landbrug er fordi det stadig er nyt og forbrugerne skal være villig til at betale. Jeg kan så oplyse dig om at det gør jeg. 

Men det var nu heller ikke det jeg svarede på. Du skrev at vi ikke kunne eksportere økologiske varer fordi varerne var meget billigere i andre lande. Det kunne jeg så modbevise. 

Så nyt er økologisk landbrug altså heller ikke. Det har haft mange år nu, til at slå igennem.

Det med at eksportere...Der står jo ikke noget i artiklen om hvor mange kroner det rent faktisk kaster af sig. Og siden at det ikke er eksploderet med øko landbrug herhjemme, så tænker jeg ikke at prisen er voldsom prangende. Og så tænker jeg også lidt, om der mon bliver eksporteret så meget, fordi at den danske forbruger ikke støtter op om det? Og et eller andet sted, skal varen jo sælges, når den er lavet. Og så er det da bedre at få lidt kr. i udlandet, end ingen kr. herhjemme.

Jow, vi kan sagtens eksportere, de fleste landmænd herhjemme kan bare ikke overleve på det afkast det giver, at sælge til udlandet. Netop fordi at prisen er presset, fordi at så mange lande selv kan producere det billigt, i forhold til DK, netop fordi at de ikke er underlagt diverse restriktioner og lovgivning som os.

Men det er ikke noget jeg er 100 % inde i, da jeg er konventionel. Det er bare lidt strø tanker.

Anmeld

4. januar 2015

Lenats31

MT86 skriver:

Nu har jeg både kat og hund! Min kat er både inde og ude kat! Alle i området er glade for hende! og har intet imod hun lige kommer og siger Hej!

Men, min kat har så bevæget sig en smule længere væk end vores lille lukkede vej, og da hun kom hjem om aften for nogle dage siden, havde hun et skudhul fra et hagl i nakken! 

De fleste katte kan ikke lide vand, hvad med at kaste vand efter dem istedet for at ty til enten skud eller rottegift? 

Min kat har det godt, men er stort set kun i vores have nu! 

Forstår godt folk ikke gider at have Andrea katte indtil sig, men ligefrem at mishandle kattene forstår jeg ikke!!

Du kan aldrig garantere at ingen i nabolaget hader dine katte. De kan rende i op til en 5 km radius fra hjemmet. Du kender ikke alle de mennesker der bor indenfor så stort et område

Anmeld

4. januar 2015

aarhusmor

§14 Stk. 3. Nedskydning eller anden direkte på drab af katte og tamkaniner sigtende fremgangsmåde må ikke foretages, medmindre dyret angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejend om.

Anmeld

4. januar 2015

Lenats31

Her: 60 kvm løbegård. 30 kvm i grundareal. Den skal udvides med yderligere 30 kvm til foråret. 5 katte bruger den. Der kommer træstammer ind i den i løbet af vinteren/foråret

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. januar 2015

Elgaard73

MysteriousAngel skriver:

Så vidt jeg har kunnet læse mig til. Jeg er ikke dyrlæge så kan ikke udtale mig kategorisk. Men grunden til grise bider hinanden er fordi de er stressede. Stressede pga de ikke er i et naturligt miljø. Enig, at det kan være et problem hvis ikke man har ressourcerne til at have frilandsgrise. Men der er mange landmænd som får af vide at de heller ikke sørger for bundstrøelse som gør at grisene kan rode og derved bibeholde lidt af det naturlige. Det synes jeg godt man burde kunne sørge for. Og det er ikke kun et sekund. Den er jo konstant øm bagefter. 

Langt de fleste landmænd, bruger også rode matrialer og strøelse. Det er et lovkrav og der er altså sanktioner hvis det ikke overholdes.

Halen bliver klippet og brændt i en og samme håndevending, og ja, det kan mærkes, men den forbliver altså ikke konstant øm. Der går ikke mange minutter efter, førend at den lille gris leger, hopper og tumler rundt igen. Det tolker jeg da bestemt ikke som om at den er ved at gå til i langvarig smerte.

Men det er den gris, hvis hale blevet bidt/gnavet, fordi at den ikke var klippet. Der er der kun aflivning, hvis ikke den allerede selv er død.

Og det er nu en gang, de to valg muligheder vi har.

Og så vil jeg lige nævne, at nogle grise, er bare født med en smag for blod og vil bide, stresset eller ej, og ligegyldigt hvilke måder vi prøver forbygge det. Den vil gøre det, uanset hvor meget dyrevelfærd vi kunne kaste i nakken af den. Og hvis først en gør det, hopper de (flokdyr som de er) allesammen med på den.

Anmeld

4. januar 2015

Lenats31

Optageren af et omstrejfende husdyr kan ifølge loven kræve, at dyrets besidder betaler et af fødevareministeren fastsat beløb for at få udleveret det omstrejfende dyr (optagelsespenge) samt godtgørelse for foder og pasning. Denne mulighed foreslås nu fjernet.

Forslaget vurderes at indebære en mindre administrativ forenkling. Optagelsesbeløbet, der udgør samme beløb som godtgørelse for foder og pasning, er fastsat i bekendtgørelse nr. 85 af 14. marts 1970 om godtgørelse for foder og pasning af fremmede husdyr i henhold til mark- og vejfredslovens § 8, hvori taksterne for godtgørelse for foder og pasning er fastsat.

Ifølge loven kan besidderen af et omstrejfende dyr straffes med bøde, hvis dyret forgæves er forsøgt optaget. Det foreslås, at besidderen kan straffes med bøde uanset, om det omstrejfende husdyr kan optages eller ej, men når dyret er til væsentlig gene. Det vil således ikke være afgørende, om dyret kan optages eller ej. Det vil derimod være afgørende, hvorvidt dyret er til væsentlig gene. Det vil ikke i sig selv være tilstrækkeligt til at udgøre en væsentlig gene, at dyret strejfer. Forslaget vurderes at kunne have en præventiv effekt i forhold til at få besiddere af husdyr til at holde deres dyr på egen grund.

Nåh ja, optagelsespenge søges fjernet og erstattet med bøde til besidderen hvis dyret er til væsenlig gene. Det er katte jo ofte eftersom mange har katteallergi.

Jeg ser frem til den dag, hvor det bliver lovpligtigt at mærke og registrere katte. Så kan deres ejere nemlig meget nemmere findes så katten kan komme hjem og blive stillet til ansvar for hvad den end har forårsaget på sin vej. Det kræver dog beviser på at det er netop den og den kat der har gjort det. 

Anmeld

4. januar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Milas14 skriver:

Når man bor i hus og har kat, som er udekat, hvordan er det så lige man skal kunne holde den inde i haven hmmmm... 

Vores kat kan komme op på vores hustag, så et hegn om haven skulle jo være et fort!

Hvis man vælger at bo i hus med naboer, er det vel at forvente kattebesøg

Mange indhegnet faktisk deres haver for at holde kattene inde  

og hvor de kan holdes inde.. Ja der findes en hjemmeside hvor man kan finde inspiration  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.