Mit hjerte græder :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2015

Krydserfingre

Lenats31 skriver:

Du kan aldrig garantere at ingen i nabolaget hader dine katte. De kan rende i op til en 5 km radius fra hjemmet. Du kender ikke alle de mennesker der bor indenfor så stort et område

Jo det kan man godt garantere. I teorien. Hvis du bor i en lille flække på landet med hvad... 10 huse sp kan du godt kende alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2015

Lenats31

Pigeeeeen skriver:

Jo det kan man godt garantere. I teorien. Hvis du bor i en lille flække på landet med hvad... 10 huse sp kan du godt kende alle

Nu vil jeg ikke ligefrem kalde et område på 5 km i alle retninger for en lille flække på 10 huse. Kom nu ind kampen

Anmeld

4. januar 2015

Krydserfingre

Lenats31 skriver:

Nu vil jeg ikke ligefrem kalde et område på 5 km i alle retninger for en lille flække på 10 huse. Kom nu ind kampen

Hvad med du selv kom ind i kampen? 

Hvis man bor i en virkelig lille "by" med marker i flere kilometers afstand til næste civilisation så jo, så kan man godt kende alle. 

Anmeld

4. januar 2015

Lenats31

Pigeeeeen skriver:

Hvad med du selv kom ind i kampen? 

Hvis man bor i en virkelig lille "by" med marker i flere kilometers afstand til næste civilisation så jo, så kan man godt kende alle. 

Kan du så svare på hvorfor så mange katte meldes savnet hvert år i hele landet? Langt størstedelen af dem forsvinder på trods af at de ifølge ejeren selv kun færdes hos de nærmeste naboer. Det er en af de hyppigst brugte (bort)forklaringer på hvorfor folk lader katten rene frit omkring.

de render i en radius af op til 5 km fra hjemmet. 

Anmeld

4. januar 2015

Krydserfingre

Lenats31 skriver:

Kan du så svare på hvorfor så mange katte meldes savnet hvert år i hele landet? Langt størstedelen af dem forsvinder på trods af at de ifølge ejeren selv kun færdes hos de nærmeste naboer. Det er en af de hyppigst brugte (bort)forklaringer på hvorfor folk lader katten rene frit omkring.

de render i en radius af op til 5 km fra hjemmet. 

Du forstår kke hvad min pointe er. Men fred være med det. 

Vil bare lige for at sige det så er det bestemt ikke alle katte der render 5 km. Det er helt sikkert. 

Anmeld

4. januar 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

DR sendte på et tidspunkt en dokumentar hvor man havde sat kamera på nogle katte. 

Der fandt man ud af at nogle katte rendte ind i andre huse for at spise. 

Måske ikke så fedt at have andres katte rendende inde i huset. 

Meget hvor jeg bor havde nogle på vejen faktisk samme problem. Fremmed katte rendte ind i deres hus... Og de var vist rimelig trætte af det. 

Anmeld

4. januar 2015

Lenats31

Pigeeeeen skriver:

Du forstår kke hvad min pointe er. Men fred være med det. 

Vil bare lige for at sige det så er det bestemt ikke alle katte der render 5 km. Det er helt sikkert. 

Der er mange andre farer for en kat ude i det fri. Bla. Der der i daglig tale kaldes småveje, som jeg hellere vil betragte som små motorveje. 

En del af de andre er også nævnt i tråden her.

Ingen kan stille en garanti for hvor deres kat render hen og hvor langt væk. Men langt de fleste prøver ihærdigt. "Og den kommer altid hjem"!!

Anmeld

4. januar 2015

Krydserfingre

Lenats31 skriver:

Der er mange andre farer for en kat ude i det fri. Bla. Der der i daglig tale kaldes småveje, som jeg hellere vil betragte som små motorveje. 

En del af de andre er også nævnt i tråden her.

Ingen kan stille en garanti for hvor deres kat render hen og hvor langt væk. Men langt de fleste prøver ihærdigt. "Og den kommer altid hjem"!!

Forstår ikke rigtig hvorfor du skriver risiko faktorerne om st have ude kat til mig. 

Anmeld

4. januar 2015

Lenats31

Pigeeeeen skriver:

Forstår ikke rigtig hvorfor du skriver risiko faktorerne om st have ude kat til mig. 

Det var jeg godt forberedt p�

Anmeld

4. januar 2015

Krydserfingre

Lenats31 skriver:

Det var jeg godt forberedt p�

Fordi du tit snakker sort eller hvad? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.