Mit hjerte græder :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2014

Anonym trådstarter

Natteravnen skriver:

Hvad i al helvede? 

Kan du i en privat besked evt. skrive hvor hun bor? 

Nej ved det ikke engang selv helt, snakker kun med hende over nettet alt jeg ved er at hun bor i Brande - har kun mødt hende få gange i mit liv. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2014

EAF

Anonym skriver:

Nej ved det ikke engang selv helt, snakker kun med hende over nettet alt jeg ved er at hun bor i Brande - har kun mødt hende få gange i mit liv. 

Brande er ikke helt vildt langt fra mig. Men de har et kattehjem der - mere kender jeg vist ikke umiddelbart til byen. Ja der er ikke meget at gå efter. Kender du hendes fulde navn? Og mandens? 

Anmeld

28. oktober 2014

EnGodMor

Nu har vi selv katte, som er hegnet ind, og ikke kommer udenfor vores matrikel.

Men kan sagtens forstå at folk der hader katte Gør hvad de kan, for at slippe af med dem. 

Katte ejere skal holde deres katte på egen grund, og Gør de det ikke, ja så må man tage konsekvensen af det der kan ske, desværre. 

Jeg hader køtere, at de skal rende og skide i hækken hos en, eller pisse op af hækken, det er noget forbandet svineri. 

Ligesådan at nogle lader deres køter skide midt på fortovet. 

Så kan sagtens sætte mig ind i hvordan kattehader har det.

Anmeld

28. oktober 2014

migxher

Anonym skriver:

Den jeg har lagt et link op om der gælder det. Det blev ved taget 1.7.2014 så jo det er ved lov at katte skal holdes på matriklen ellers kan man få bøder på samme vis som hunde. 

Nej nej of atter nej. Loven er ændret i 2014 ja, men ikke del del omkring at holde dyr på egen grund. Den del gælder nemmelig kun HUSDYR, og igen loven er gammel så her under høre diverse gård husdyr og ikke katte. Ringer du til politiet og siger at naboens kat render på din grund vil politiet grine og sige gå ind og snak med din nabo. De kommer ikke ud og giver en bøde fordi det må de ikke.

sæt dig lidt ind i tingene inden du skyder alt muligt ud. Mange folk fejltolker loven, inklusiv dig selv.

Anmeld

28. oktober 2014

Mother-love

Jeg er bestemt ikke kattehader. Elsker dyr og har altid haft dyr. Dog indtil jeg fik min datter.

men selvom jeg elsker dyr, så er jeg møg træt af at der kommer katte rendende imin have.

f.eks har jeg lige kæmpet med en kat der konstant kom rendende og gik ind i min lejlighed hvis døren stod åben. Og den har godt nok fået vand. For gider sgu ikke have andres dyr i mit hjem med mindre jeg selv har inviteret dem.

men ligefrem at ligge rottegift ud er lige voldsomt nok synes jeg.

man kan ikke undgå katte render rundt, men jeg vil også brænde af hvis jeg f.eks kom ud til min barnevogn og der lå en kat i eller lign.

men ligeså meget hadere jeg de hundeejere der ikke kan samle hundens efterlandskaber op. Det pisser mig af. Jeg er selv opvokset med både hunde og katte men man må sgu lige forsøge sig med at holde styr på sine dyr. Ellers kan der være konsekvenser og det må man tage med sig selvom det er super hårdt.

jeg har selv mistet to katte. De kom aldrig hjem igen og har mistanken om at begge katte er blevet taget af hunde fra en anden bopæl. Selvom det gør møghamrende ondt så er det desværre hvadman kan komme ud for når de render frit ude.

Anmeld

28. oktober 2014

L-Lotte

Anonym skriver:

Jeg kan sagtens forstå vreden over det, men synes bare rotte gift er at gå langt over stregen. Men synes også det er endnu mere åndsvagt når hun ved hvem der er ejeren og ikke tager fat i personen

Og ja en kat der ødelægger og strinter over det hele kan jeg godt forstå man ikke gider at have rendende men ja som du siger kan man tage fat i kattens værn, eller man kan prøve at købe noget så simpelt som "Gå væk kat".. Jeg har selv 2 katte og jeg ville også blive monster irriteret hvis der kom andre katte rendende når jeg har inde katte.. Og derfor håber jeg også nu med den nye lov om at katte ikke må rende frit at folk rent faktisk tager det til sig i stedet for at dræbe forsvars løse dyr, de kan jo ikke gøre for at ejeren er en røv.. De ved ikke bedre og gør det jo bare af instinkt især hvis ejeren har været så uansvarlig og ikke fået den neutraliseret..

Det gør bare ondt..  

Jeg ville aldrig ty til rottegift eller andet der kan skade katten, men synes da at det er møg irriterende at jeg som husejer der har valgt ikke at have kæledyr skal have en udgift for at holde andres dyr ude.

Anmeld

28. oktober 2014

Anitta J

Jeg vil være ærlig - jeg hader katte! Jeg kan ikke tåle dem, og det er skide irriterende at sætte sig i sine ellers dejlige havemøbler og så få allergi. De pisser på møblerne og bruger dem som kradsebræt! 

Jeg gider ikke gå rundt i nabolaget for at finde ejeren til div. Katte så jeg lukker bare hunden ud hvis jeg ser en kat. Får den fat i katten så er det bare  ærgeligt og der er en kat mindre til at forpeste mine møbler og give mig allergi. 

Min have er hegnet ind og min hund befinder sig kun på min matrikkel, samme regel burde gælde katte da de kan være til stor gene

Anmeld

28. oktober 2014

MT86

Nu har jeg både kat og hund! Min kat er både inde og ude kat! Alle i området er glade for hende! og har intet imod hun lige kommer og siger Hej!

Men, min kat har så bevæget sig en smule længere væk end vores lille lukkede vej, og da hun kom hjem om aften for nogle dage siden, havde hun et skudhul fra et hagl i nakken! 

De fleste katte kan ikke lide vand, hvad med at kaste vand efter dem istedet for at ty til enten skud eller rottegift? 

Min kat har det godt, men er stort set kun i vores have nu! 

Forstår godt folk ikke gider at have Andrea katte indtil sig, men ligefrem at mishandle kattene forstår jeg ikke!!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

28. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg er absolut heller ikke fan af katte... Men at forgifte, skyde eller på anden måde skade dyret er overhovedet ikke i orden!!! Hvis man gør sådan noget er man vist ikke bare træt af katte, men har et decideret problem med at styre sine aggressioner   

Anmeld

28. oktober 2014

Chevro

Kan personligt ikke selv lide katte, og har faktisk altid haft en skræk overfor dem

Men derudover elsker jeg dyr! og synes det er grotesk at gøre sådan noget!!! :O 

Tænk lige på, hvis der sidder en lille pige og holder meget af sin kat - og pludselig kommer lille misser ikke hjem til hende om natten mere, fordi naboen har givet den rottegift!?  Det er jo virkelig også en fed løsning!

Så fordi jeg ikke kan lide naboen, så skal jeg byde på kaffe og giftig kage? Så du kan lide en langsom død???? SERIØST, vær dog et anstændigt menneske og snak med ejeren... Det andet kan jo blive en uendelig lang og meget træls sag, hvis der ingen rettigheder findes alligevel... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.