Først hvor er det godt I allerede nu er ved at have klare aftaler og du også tænker på hvad du kan klare, for ja måske er det optimale det var i eget hjem, men hvis du stivner af det så er det jo ikke det optimale alligevel for det vil baby mærke og reagere på og måske endda blive morsyg.
Jeg ville selv have enormt svært ved at gå fra min baby, men det handler om mig og ikke om baby.
Det eneste jeg tænkte da jeg læste det var at det ikke var meget tid farmand fik med kun 2x1 time om ugen, hvor baby måske endda sover - så kan du overhovedet få dig selv til det så for far/baby relationen ville det være fantastisk I kunne have fx en formiddag sammen alle 3 så far kan være med i alle facetter: vågen, lege, mad, skifte, måske endda bad osv... Og tænker når du også har en stor dreng kunne det måske give dig et rum til ham også i længere tid af gangen fordi der var en far til at tage den lille når det ikke lige handlede om mad...
Og må så lige sige, at ja det lyder måske godt baby aldrig skal græde, aldrig skal vente. For det første kan en far jo også trøste, min mand var absolut den bedste trøster ved vores første barn - han kunne gå i timevis op og ned af gulvet med vores datter og give hende ro, hvor jeg kun kunne amme for at trøste.
For det andet når man har mere end et barn og måske står alene (enten enlig eller når manden er på arbejde eller andre steder) så er det næsten umuligt ikke at opleve at en af dem skal vente - og det råd jeg fik var det var bedst at lade baby vente, for for den store ville det opleves som et svigt. Og tænker man skal være umanerlig heldig man aldrig står i en situation alla: den store har slået sig og græder og lille baby vågner lige der. Jeg har stået der mange gange, og har altid brugt de sekunder der var vigtige for at få krammet den store og blevet enig om nu henter vi baby så vi også kan trørste ham - man er jo hverken blæksprutte eller i stand at dele sig fysisk i to eller tre eller fire alt efter hvor mange børn man har.
Anmeld