Samvær hjemme hos far - nyfødt?! HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.116 visninger
109 svar
245 synes godt om
26. september 2014

Anonym trådstarter

Hej alle,

Venter en søn til november. Faren og jeg er ikke sammen. Vi havde været sammen i få uger da jeg gik fra ham - vi passede ikke sammen, og jeg begyndte at få det direkte dårligt i hans selskab, og har det stadigvæk. Han er en skide sød fyr, det er bare mig der har problemer med andre mennesker. Vi snakker fint og er enige om hvordan det skal fungere med den lille - som han selvfølgelig skal have samvær med jævnligt fra dag 1! Han er babyens far og fortjener lige så meget som jeg et godt forhold til den lille.

Problemet er bare, at jeg på ingen måde har lyst til at samværet skal foregå i mit hjem. Vi har aftalt at samvær de første par måneder foregår en time af gangen, 2 gange om ugen. Herefter sættes det gradvist op, som nu det passer til babyen og vores liv.

Spørgsmålet går så på, kan jeg godt aflevere babyen hos ham når der skal være samvær? Eller SKAL det være hjemme hos mig? Jeg tænker at sørge for at babyen er godt mæt, køre baby hjem til sin far, og så gå en tur eller tage ned og kigge i nogle butikker, mens de hygger sig, bare de to, derhjemme hos ham i den ene time (gradvist længere tid jo ældre barnet bliver). Eller bliver barnet mon forvirret over det? Over at være et nyt sted? Uden mig? Jeg er jo aldrig længere end en SMS eller et opkald væk, hvis det nu er. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, men jeg ønsker virkelig ikke at samværet skal foregå hjemme hos mig.

Kan man det? Altså etablere samvær i farens hjem allerede fra starten?

På forhånd tak for svar!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2014

Bshizzle

Altså.. Jeg ville faktisk ikke kunne gå fra mit barn 1 time fra dag 1 af.

Barnet har brug for samme rytme i de første par mdr. 

Og spise RET tit eller ligges til brystet. (Vil du ik amme eller?) 

Men det er helt op til dig.. Og hvis du mener du kan styre et samvær sådan, så er det dét i gør. 

Et barn har osse brug for dens Far, hvis han virkelig ønsker at være der for ham/hende. - så er det kun godt.  

Anmeld

26. september 2014

Anonym trådstarter

Bshizzle skriver:

Altså.. Jeg ville faktisk ikke kunne gå fra mit barn 1 time fra dag 1 af.

Barnet har brug for samme rytme i de første par mdr. 

Og spise RET tit eller ligges til brystet. (Vil du ik amme eller?) 

Men det er helt op til dig.. Og hvis du mener du kan styre et samvær sådan, så er det dét i gør. 

Et barn har osse brug for dens Far, hvis han virkelig ønsker at være der for ham/hende. - så er det kun godt.  

Havde egentlig ikke tænkt det skulle være fra dag 1. I starten er samværet nødt til at være her. Tænker når den lille er blevet en 4-5 uger at begynde at aflevere hos far.

I princippet er det svært at gå fra ham ja. Men man kan også vende den om og sige, at det ikke er anderledes end hvis vi havde boet sammen, og jeg gik ind og sov en lur mens far tog sig af sønnike i stuen. Så man kan se på det på mange måder 

Anmeld

26. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ja det kan du godt, men tænker at far må komme på mange visit hos dig i starten så barnet er tryg ved far

for det er forskellen på hvis I boede sammen og far lige tager over så du kan få en lur. Hvis i boede sammen vil barnet være vant til far og tryg ved far

Anmeld

26. september 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Ja det kan du godt, men tænker at far må komme på mange visit hos dig i starten så barnet er tryg ved far

for det er forskellen på hvis I boede sammen og far lige tager over så du kan få en lur. Hvis i boede sammen vil barnet være vant til far og tryg ved far

Det er også derfor jeg agter først at starte op med samvær hos far når den lille er 4-5 uger og har lært far at kende. 

Anmeld

26. september 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Havde egentlig ikke tænkt det skulle være fra dag 1. I starten er samværet nødt til at være her. Tænker når den lille er blevet en 4-5 uger at begynde at aflevere hos far.

I princippet er det svært at gå fra ham ja. Men man kan også vende den om og sige, at det ikke er anderledes end hvis vi havde boet sammen, og jeg gik ind og sov en lur mens far tog sig af sønnike i stuen. Så man kan se på det på mange måder 

Jeg tror du ændrer mening når barnet kommer

Synes umiddelbart at det er bedst samværet forgår ved dig det første måske halve år, så dit barn kun skal foregå holde sig til far og ikke et nyt sted med nye lugte/lyde osv. 

Hvorfor kan samværet ikke foregå hjemme ved dig? Han kan komme over og du kan gå ind og sove eller lave lidt praktisk imens? Synes 4-5 uger er alt alt for tidligt til at du går fra barnet, men som sagt er jeg ret sikker på at du ændrer mening når han kommer til verdenen  

Anmeld

26. september 2014

MorTil4<3

ALT for meget for min mening .. .

hvis du syntes det er fair at han skal være der så meget som muligt, så må du tage dig sammen og invitere ham ind. . 

for baby er interesseret i mor , ikke far, for han har ikke malkevognen på det tidspunkt . . 

baby genkender jo dig på duften, og er du væk når baby har mest brug for det, ja så det bestemt ikke sundt eller godt . . 

og for det hele andet, et spædbarn på kun få dage kan ikke huske særligt langt , så det er ikke for barnets skyld i gør det, men for farens

men håber i finder ud af det for babys skyld i sidste ende 

Anmeld

26. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sandratoft skriver:

Jeg tror du ændrer mening når barnet kommer

Synes umiddelbart at det er bedst samværet forgår ved dig det første måske halve år, så dit barn kun skal foregå holde sig til far og ikke et nyt sted med nye lugte/lyde osv. 

Hvorfor kan samværet ikke foregå hjemme ved dig? Han kan komme over og du kan gå ind og sove eller lave lidt praktisk imens? Synes 4-5 uger er alt alt for tidligt til at du går fra barnet, men som sagt er jeg ret sikker på at du ændrer mening når han kommer til verdenen  

Er i aldrig ude med jeres små børn? Jeg har da været hos svigerforældrene samt mine søstre op til flere gange. Både svigermor og mine søstre har da også fået lov til at sidde med mit barn. 

Ts er jo ikke flere km væk. Og det er når barnet har spist og sådan - så mit gæt er at barnet sover alligevel. 

Men til ts: hvad med at du tager med til far hvis det ikke må foregå hos dig? 

Anmeld

26. september 2014

Sandratoft

mor:) skriver:

Er i aldrig ude med jeres små børn? Jeg har da været hos svigerforældrene samt mine søstre op til flere gange. Både svigermor og mine søstre har da også fået lov til at sidde med mit barn. 

Ts er jo ikke flere km væk. Og det er når barnet har spist og sådan - så mit gæt er at barnet sover alligevel. 

Men til ts: hvad med at du tager med til far hvis det ikke må foregå hos dig? 

Jo da, men så er jeg jo også med. Det var mere det at baby skal forholde sig til et nyt sted uden mor. 

Anmeld

26. september 2014

Anonym trådstarter

Det må jo gerne foregå hos mig.. Jeg ved bare at jeg bliver træt af det i længden. Jeg har det ekstremt svært med andre mennesker i min lejlighed, selv min egen familie. Det er noget jeg arbejder på, men jeg tror at samvær hos far bliver aktuelt for os. Min store dreng blev ofte passet af min mor en times tid allerede fra han var et par uger, men jeg tog en lur, tog et langt bad, gik en tur i netto eller andet - han har ikke taget skade. Så jeg synes i får det til at lyde utro ligt drabeligt. Har jo tænkt mig at amme ham godt af inden - og som i selv siger, så sover han jo nok en del alligevel. 

Men en tak for jeres svar - det er rart at høre forskellige holdninger 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.