Samvær hjemme hos far - nyfødt?! HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2014

Baby15

lineog4 skriver:

Jeg retfærdiggør det ved den store vil forstå svigtet hvis jeg drøner fra ham/hende i det øjeblik lillebror giver en lyd.

Mine har sådan set heller aldrig ligget og grædt, men jeg har da prøvet at fx min store pige havde slået sig og sad på skødet med tårerne trillene ned af kinderne og så begyndte lillebror at græde og der sad jeg alene. Jeg ville da aldrig tage hende ned af skødet og løbe ind til lillebror. Så har jeg krammet hende og hvisket: kan du høre lillebror græder? Skal vi ikke gå ind og tage ham op og kramme ham også? Måske har hun så snøftet lidt mere, måske sagde hun ja med det samme, måske har hun sagt du skal lige puste og så har jeg taget mig den tid - men det er da aldrig flere minutter, men en del mere end 5 sekunder  

Men vi er jo alle forskellige... Havde heller aldrig troet jeg kunne, men det gav sig selv når situationen var der.

Men igen, min datter har heller aldrig gået lov at græde i længere tid ad gangen  

de græder den tid det tager fra jeg høre dertil at komme op ad trappen . 

Har aldrig stået i en situation hvor de begge har været ked af det. .. Så det skal jeg ikke kunne svare på  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2014

lineog4

Baby15 skriver:

Men igen, min datter har heller aldrig gået lov at græde i længere tid ad gangen  

de græder den tid det tager fra jeg høre dertil at komme op ad trappen . 

Har aldrig stået i en situation hvor de begge har været ked af det. .. Så det skal jeg ikke kunne svare på  

Heldige dig... 

Men vil også sige sad jeg fx med et spil med den store tog jeg altså også lige tiden til at sige: hov lillebror græder, nu må mor lige rejse sig og så tager vi ham med her ind, og blev hun gal gik jeg da ikke bare men tog lige tiden og forklarede. Med 3 børn er det sket utallige gange at der er mere end der havde brug for mor og så smed jeg ikke bare alt fordi det var den mindste - brug for er jo mange ting, det er jo også at vide mor ikke vare går midt i det hele, men lige giver en forklaring osv.

Det kan jo også være den store der må vente, fx hvis man står med en baby på puslebordet og storesøster slår sig og det ikke alvorligt, så må hun jo også lige vente. 

For mig er det et spørgsmål om at være lige i det jeg er i, og på den måde vise mine børn at jeg er - ej svært at forklare. Men det er fx også hvis jeg taler med den ene og den anden også vil sige mig noget, så må jeg sige: jeg lytter til dig om lidt for nu skal jeg høre det her færdigt. Ved godt snak ikke er som gråd, og jeg ville da helst have været så heldig så gråden aldrig faldt sammen med jeg var i gang med noget andet, men det gjorde den altså. Og andet er jo også at læse en bog, lave puslespil, give et kram, have et barn i bad osv. Og der gav jeg altid tiden til at forlade situationen roligt og ikke så det ene barn fik følelsen af jeg bare gav slip på alt fordi lillebror græd

Anmeld

27. september 2014

Baby15

lineog4 skriver:

Heldige dig... 

Men vil også sige sad jeg fx med et spil med den store tog jeg altså også lige tiden til at sige: hov lillebror græder, nu må mor lige rejse sig og så tager vi ham med her ind, og blev hun gal gik jeg da ikke bare men tog lige tiden og forklarede. Med 3 børn er det sket utallige gange at der er mere end der havde brug for mor og så smed jeg ikke bare alt fordi det var den mindste - brug for er jo mange ting, det er jo også at vide mor ikke vare går midt i det hele, men lige giver en forklaring osv.

Det kan jo også være den store der må vente, fx hvis man står med en baby på puslebordet og storesøster slår sig og det ikke alvorligt, så må hun jo også lige vente. 

For mig er det et spørgsmål om at være lige i det jeg er i, og på den måde vise mine børn at jeg er - ej svært at forklare. Men det er fx også hvis jeg taler med den ene og den anden også vil sige mig noget, så må jeg sige: jeg lytter til dig om lidt for nu skal jeg høre det her færdigt. Ved godt snak ikke er som gråd, og jeg ville da helst have været så heldig så gråden aldrig faldt sammen med jeg var i gang med noget andet, men det gjorde den altså. Og andet er jo også at læse en bog, lave puslespil, give et kram, have et barn i bad osv. Og der gav jeg altid tiden til at forlade situationen roligt og ikke så det ene barn fik følelsen af jeg bare gav slip på alt fordi lillebror græd

Jeg har heller aldrig bare gået.. 

Som regel forklarede jeg situationen og tog den store med  

hun var en del af både amningen, putnobg og pusle. 

Hun har aldrig virket utilfreds  

Anmeld

27. september 2014

lineog4

Baby15 skriver:

Vi er nok fuldstændig enige, jeg har bare oplevet børn som ikke altid syntes det var fedt mor ikke blev og spillede ludo, eller at mor ikke læste siden ned, eller at det jo gjorde ondt i den finger som lige var kommet i klemme eller..... 

Og derfor kunne det tage mere end 5 sekunder og der har jeg altid valgt om det var ene eller det andet barn at jeg ikke bare gav slip på situationen men at jeg fik dette barn med ind i den anden situation og det kan tage et minuts tid 

Anmeld

27. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Baby15 skriver:

Men din datter var ikke særlig gammel. Og grunden til du ikke kan svare hvad du ville gøre i de forskellige situationer er jo at det ikke er så lige til.

men du skrev tidligere at du er farvet at dit studie - men hvem siger at det handler om sekunder? Og at det KUN kan være mor? 

Anmeld

27. september 2014

Baby15

mor:) skriver:

Men din datter var ikke særlig gammel. Og grunden til du ikke kan svare hvad du ville gøre i de forskellige situationer er jo at det ikke er så lige til.

men du skrev tidligere at du er farvet at dit studie - men hvem siger at det handler om sekunder? Og at det KUN kan være mor? 

Biologisk set er tilknytningen de første par måneder utrolig stærk til mor. Faren er for barnet slet ikke nødvendig på dette tidspunkt. 

Ingen siger det handler om sekunder.. Jeg sagde at mine ikke græder længere. Og st 5 min utrøstelig baby ville være synd.

så det godt mine er så tætte, så behøver jeg ikke bekymre mig om sådan noget. De har altid forståelse overfor hinanden. Og får forklaret tingene rigtig godt . 

Anmeld

27. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Baby15 skriver:

Biologisk set er tilknytningen de første par måneder utrolig stærk til mor. Faren er for barnet slet ikke nødvendig på dette tidspunkt. 

Ingen siger det handler om sekunder.. Jeg sagde at mine ikke græder længere. Og st 5 min utrøstelig baby ville være synd.

så det godt mine er så tætte, så behøver jeg ikke bekymre mig om sådan noget. De har altid forståelse overfor hinanden. Og får forklaret tingene rigtig godt . 

Jeg er spændt på at høre hvad du siger når de bliver ældre 

og du udviser meget lidt forståelse for andre situationer som fx et barn med ondt i maven, et større barn der ikke er vant til at dele mor og far og lige skal finde sin rolle i det osv. 

Anmeld

27. september 2014

Baby15

mor:) skriver:

Jeg er spændt på at høre hvad du siger når de bliver ældre 

og du udviser meget lidt forståelse for andre situationer som fx et barn med ondt i maven, et større barn der ikke er vant til at dele mor og far og lige skal finde sin rolle i det osv. 

Det må vi jo se til den tid  

men har tænkt mig at blive ved med at opdrage efter at de skal udvise forståelse overfor andre, især nu hvor der kommer en lille mere  

ingen forståelse? Jeg prøver lige igen... Jeg har gjort hvad der er bedst for mine børn, ligesom jeg formoder andre gør det samme. Jeg giver råd efter min mening og overbevisning. 

Jeg dømmer ikke, men har aldrig selv haft problemer. Folk der dropper amning dømmer jeg heller ikke, det er meget hårdt arbejde at få det til at fungere. Men gør det for mine børns skyld, fordi jeg mener det er bedst. 

Anmeld

28. september 2014

IngenKoPåIsen

Baby15 skriver:

Hvorfor tror du min datter led nød af at hendes lillebror ikke fik lov at ligge og græde ?  

nu har min mand kun 16 timer om ugen, så den store er jo heller ikke overladt til sig selv 

Hvordan retfærdiggøre du at man lader den lille ligge og græde imens man tager sig af den store? 

Det da ligeså meget svigt .. Igen, jeg gør hvad der er bedst for mine børn, så må andre jo gøre det samme efter deres overbevisning. 

Jeg ammede mine fuldt til 6 måneder, jeg har dem kun i inst 16 timer om ugen, jeg tror at lade dem græde giver dem en følelse af svigt. Igen, min overbevisning om hvad der er bedst 

Når man går fra den store så snart den lille græder, sender man et signal om at "det vi laver sammen er ikke lige så vigtigt som din lillebror der græder".. Selvfølgelig skal en baby ikke ligge og græde, men at han/hun græder i 2-3 minutter en gang i mellem, tager de på ingen måde skade af! Ingen forældre kan lide at deres babyer græder.. 

Anmeld

28. september 2014

Baby15

Malunsesmutti skriver:

Når man går fra den store så snart den lille græder, sender man et signal om at "det vi laver sammen er ikke lige så vigtigt som din lillebror der græder".. Selvfølgelig skal en baby ikke ligge og græde, men at han/hun græder i 2-3 minutter en gang i mellem, tager de på ingen måde skade af! Ingen forældre kan lide at deres babyer græder.. 

Jeg er aldrig gået fra den store fordi den lille græd

jeg lod hende gå med, eller sagde jeg lige hentede lillebror. 

Vi har aldrig oplevet jalousi 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.