Samvær hjemme hos far - nyfødt?! HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. september 2014

FruK

Hatten af for dig, og for at du vil gøre så meget for at far og baby får et nært forhold fra starten!

Selvfølgelig kan du lade far være alen med baby en times tid. Vi andre, som bor sammen med faren, går da - som du selv skriver - også ind tager en lur eller noget andet og lader far "passe" baby, uden at der sker nogen katastrofer.

Netop fordi du vil medvirke til at de kender hinanden fra start, er drt jo ikke en fremmed, du vil overlade barnet til - men FAR.

Jeg synes det er en super god plan! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2014

IngenKoPåIsen

Baby15 skriver:

Ihvertfald ikke mere end 5 sekunder. 

Men en nu var jeg konstant sammen med mine børn de første 11 måneder af deres liv . Havde ikke noget behov for at forlade dem, 

Hold da op, du må godt nok have svigtet dine større børn så! 

Anmeld

27. september 2014

TNBC

Baby15 skriver:

Det synes jeg lyder som en meget dårlig ide.. 

Synes er at indtil barnet er ihvertfald 6 måneder SKAL du være tilstede når der er samvær.. Barnet har en for og far, ja. Men de er slet ikke bevidste om far på det tidspunkt, de er meget knyttet til deres mor fra maven, og hvis barnet bliver utrøsteligt fordi det vil have sin mor og der så går bare 5 min inden mor kommer, så er det altså ikke godt ... Barnet vil føle sig svigtet... (Læser bla psykologi, deriblandt også børne) 

og og alt jeg har lært er at mor (eller den primære omsorgsperson) er ekstremt vigtig

g.. 

Nu vil jeg sige at jeg har passet en pige fra hun var 6uger, fordi moren var nød til at starte arbejde igen, og det barn lider bestemt ikke svigt. Og det var lige så meget far eller mig der kunne bruges som mor.

Omsorgspersonen/erne er dem der er sammen med barnet til hver dag, og ja i det her tilfælde er det moren, men hun behøver jo ikke ligefrem at sidde ved siden af ham, mens faren er der. Barnet vil jo kende faren efter nogle uger(hvor hun først vil aflevere barnet hos faren)

Anmeld

27. september 2014

Baby15

Malunsesmutti skriver:

Hvorfor tror du min datter led nød af at hendes lillebror ikke fik lov at ligge og græde ?  

nu har min mand kun 16 timer om ugen, så den store er jo heller ikke overladt til sig selv 

Hvordan retfærdiggøre du at man lader den lille ligge og græde imens man tager sig af den store? 

Det da ligeså meget svigt .. Igen, jeg gør hvad der er bedst for mine børn, så må andre jo gøre det samme efter deres overbevisning. 

Jeg ammede mine fuldt til 6 måneder, jeg har dem kun i inst 16 timer om ugen, jeg tror at lade dem græde giver dem en følelse af svigt. Igen, min overbevisning om hvad der er bedst 

Anmeld

27. september 2014

Baby15

Yurie skriver:

Nu vil jeg sige at jeg har passet en pige fra hun var 6uger, fordi moren var nød til at starte arbejde igen, og det barn lider bestemt ikke svigt. Og det var lige så meget far eller mig der kunne bruges som mor.

Omsorgspersonen/erne er dem der er sammen med barnet til hver dag, og ja i det her tilfælde er det moren, men hun behøver jo ikke ligefrem at sidde ved siden af ham, mens faren er der. Barnet vil jo kende faren efter nogle uger(hvor hun først vil aflevere barnet hos faren)

Men hvis det kun er et par timer om ugen, hvor godt kommer barnet så til at kende far inden han har det selv? 

Anmeld

27. september 2014

MysteriousAngel

Synes at du er en fantastisk kvinde der virkelig ser barnets tarv først. Selvfølgelig kan du lade far have babyen i et par timer. Som du selv siger, det er jo ikke værre end at du sov et par timer i et andet rum. 

Anmeld

27. september 2014

Baby15

Malunsesmutti skriver:

Men at sidde bag en skærm og dømme udfra at jeg ikke kan lide at mine børn græder, siger heldigvis mere om dig end om mig 

Anmeld

27. september 2014

TNBC

Baby15 skriver:

Men hvis det kun er et par timer om ugen, hvor godt kommer barnet så til at kende far inden han har det selv? 

Det ved vi jo ikke. Altså pigen jeg mødte da hun var 1,1måned var tryg ved mig mere eller mindre fra dag 1(jeg fik hende i armene, da jeg satte mig ned), og jeg kendte hende jo ikke fra fødselen. Jeg havde hende alene hurtigt.

Så det kan vi jo ikke sige. Men jeg regner da med at ts og faren sørger for at barnet er tryg. Og en anden ting, der er altså nogle småbørn der er fuldstændig ligeglad med hvem der holder eller snakker med dem, så længe der bare er der nogen.

Anmeld

27. september 2014

TNBC

Baby15 skriver:

Men at sidde bag en skærm og dømme udfra at jeg ikke kan lide at mine børn græder, siger heldigvis mere om dig end om mig 

Ej men helt ærligt.. Ikke mere end 5sekunder?? Laver du ikke andet end at passe dine børn når du er på barsel? Afbryder du også et toiletbesøg, hvis barnet begynder at skrige? Eller hvis du er i gang med noget vigtigt?

Stopper alt, hvis barnet græder.. ?? Børn tager ikke skade af at græde lidt, de bliver ikke svigtet af det. Og hvis du kommer løbende hver gang de græder, kan du altså få problemer, fordi de regner med at du kommer springende hver eneste gang, de skriger eller græd.

Anmeld

27. september 2014

lineog4

Baby15 skriver:

Hvorfor tror du min datter led nød af at hendes lillebror ikke fik lov at ligge og græde ?  

nu har min mand kun 16 timer om ugen, så den store er jo heller ikke overladt til sig selv 

Hvordan retfærdiggøre du at man lader den lille ligge og græde imens man tager sig af den store? 

Det da ligeså meget svigt .. Igen, jeg gør hvad der er bedst for mine børn, så må andre jo gøre det samme efter deres overbevisning. 

Jeg ammede mine fuldt til 6 måneder, jeg har dem kun i inst 16 timer om ugen, jeg tror at lade dem græde giver dem en følelse af svigt. Igen, min overbevisning om hvad der er bedst 

Jeg retfærdiggør det ved den store vil forstå svigtet hvis jeg drøner fra ham/hende i det øjeblik lillebror giver en lyd.

Mine har sådan set heller aldrig ligget og grædt, men jeg har da prøvet at fx min store pige havde slået sig og sad på skødet med tårerne trillene ned af kinderne og så begyndte lillebror at græde og der sad jeg alene. Jeg ville da aldrig tage hende ned af skødet og løbe ind til lillebror. Så har jeg krammet hende og hvisket: kan du høre lillebror græder? Skal vi ikke gå ind og tage ham op og kramme ham også? Måske har hun så snøftet lidt mere, måske sagde hun ja med det samme, måske har hun sagt du skal lige puste og så har jeg taget mig den tid - men det er da aldrig flere minutter, men en del mere end 5 sekunder  

Men vi er jo alle forskellige... Havde heller aldrig troet jeg kunne, men det gav sig selv når situationen var der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.