Samvær hjemme hos far - nyfødt?! HJÆLP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2014

Sandratoft

Hck skriver:

Først vil jeg sige til dig ts, at jeg synes sagtens at du kan gøre det på den måde. Også må jeg sige at hvis nogle psykologi studier siger at baby ikke har brug for far de første måneder, og at det kun er mor der må trøste, ja, så har jeg fejlet kraftigt, for her hjemme har far været en lige så stor del af "trøstningen" som jeg har, nærmest fra dag et af

Forskellen er jo også at de ikke bor sammen, så far ikke er en naturlig del af hverdagen min kæreste har da trøstet lige så meget som mig.

Jeg har ærlig talt svært ved at se det omsorgsfulde i at give baby til far en time om ugen. Som du selv skriver, så sover baby sikkert og så kan de ikke knytte bånd? Og en time om ugen er også virkelig lidt, babyers hukommelse er rigtig dårlig, så der vil ingen genkendelse være fra gang til gang? Som nogle andre foreslår, så sæt en formiddag/eftermiddag af tre gange om ugen hvor i er sammen om barnet, pusler, bader og leger. Det vil i min optik være i barnets tarv, det andet lyder lidt som fars tarv (og jeg forstår godt at han gerne vil se barnet) 

Overvej at sæt samværet op, en time om ugen er for lidt, og vær der sammen med barnet og farentil hyggelig samvær og ikke overvågning som andre dramatisk vil kalde det. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2014

Baby15

Malunsesmutti skriver:

Jeg ville ikke byde mine børn det.. Så hver sin mening.. Og ja, jeg meldte nok for hårdt ud i første indlæg jeg citerede dig i, men når det er sagt, er min mening stadig den samme god dag! 

Men er stadig ikke med på hvad det er du ikke vil byde dine børn ?  

at lade den ene passe sig selv imens man tager sig af den anden . ? For det har jeg aldrig gjort 

Anmeld

30. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Baby15 skriver:

at lade den ene passe sig selv imens man tager sig af den anden . ? For det har jeg aldrig gjort 

Far kan da passe den lille hvis man er midt i noget med den store. 

Der er ingen der skriver at baby bare bliver efterladt. Men derfor kan man jo godt sætte sig ind i f.eks. situationer hvor far ikke er en del af barnets liv, hvor mor måske ikke kan reagere indenfor få sekunder hvis hun eksempelvis sidder og skider

Ligesom jeg godt kan sætte mig ind i at det må være anderledes hvis man har er barn der har kolik samt en bror/søster på omkring de 2/3 år.

du starter med at argumentere for dine påstande udfra dit studie (psykologi og biologi) men du svarer ikke på noget tidspunkt når du bliver spurgt ind til det. Jeg er ellers blevet meget nysgerrig efter den 5-sekunders regel hvor barnet vel og mærke ikke engang ligger alene og græder men bliver trøstet af far til mor lige kommer. 

Anmeld

2. oktober 2014

IngenKoPåIsen

Baby15 skriver:

At afbryde en aktivitet med den store for straks at tage sig af babyen hver evig eneste gang babyen græder. 

Anmeld

2. oktober 2014

Baby15

Malunsesmutti skriver:

At afbryde en aktivitet med den store for straks at tage sig af babyen hver evig eneste gang babyen græder. 

Enig, det er ikke ok. Så det godt det aldrig har været nødvendigt  

Anmeld

4. oktober 2014

IngenKoPåIsen

Baby15 skriver:

Enig, det er ikke ok. Så det godt det aldrig har været nødvendigt  

Det har du skrevet en gang at du har gjort, så det var da mærkeligt.. 

Anmeld

4. oktober 2014

Baby15

Malunsesmutti skriver:

Det har du skrevet en gang at du har gjort, så det var da mærkeligt.. 

Hvor ??  

Anmeld

4. oktober 2014

IngenKoPåIsen

Baby15 skriver:

Jeg er aldrig gået fra den store fordi den lille græd

jeg lod hende gå med, eller sagde jeg lige hentede lillebror. 

Vi har aldrig oplevet jalousi 

Her har du fx skrevet det  

Anmeld

4. oktober 2014

Baby15

Malunsesmutti skriver:

Her har du fx skrevet det  

Igen, er aldrig gået fra hende  

nu har jeg jo så også valgt at få børn så tæt at jalousi ikke har været et problem, nogensinde  

Anmeld

6. oktober 2014

IngenKoPåIsen

Baby15 skriver:

Igen, er aldrig gået fra hende  

nu har jeg jo så også valgt at få børn så tæt at jalousi ikke har været et problem, nogensinde  

Hvilket heller ikke var det jeg skrev! Jeg skrev at du har afbrudt en aktivitet- det gør du jo også selvom du tager det store barn med dig. Gider ikke diskutere mere med dig, det er mit liv for kort til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.