Min kæreste er nærig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2014

Elgaard73

Lenats31 skriver:

Hold da fast,

det betyder at jeg frit og kvit må tage 50% af pengene for huset, stort set alle møblerne, begge biler og en stor del af elektronikken med mig hvis manden og jeg går fra hinanden.

Ja, hvis du kan dokumentere at det er dit (og kun dit), så kan du rent juridisk godt gøre det. Om man så rent moralsk vil gøre det, er jo en anden sag .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2014

Elgaard73

modesty skriver:

OK, tak for info. 

Velbekom

Jo flere, som ved det, jo bedre.

Det er så synd for de mennesker som tror, at de på den ene eller anden måde, er sikret, og så er virkeligheden bare en hel anden, den dag et brud er en realitet.

Anmeld

21. september 2014

LouiseEm

Synes holdningen med, at fordi din kæreste tjener så meget mere skal han betale tilsvarende mere for jeres livsførelse - NEJ!

Hvis jeg eksempelvis bruger 7 år af mit liv på at studere og læse til læge, får en fed løn og har råd til det jeg vil - skal jeg så betale for min kæreste, som er pædagog og tjener halvdelen af hvad jeg gør? Gu skal jeg ej. Jeg ville personligt gerne hvis jeg stod i situationen, men synes det er så vildt langt ude at sidde og sige at "sådan bør det være!" - gu' bør det ej. Din kæreste har arbejdet for at være hvor han er idag, og han bestemmer sgu da selv hvad han gør med sine penge!!!!!! Så længe han betaler 50% af alt kan han ikke holdes ansvarligt for mere, det er sgu da urimeligt 

Anmeld

21. september 2014

Mami

LouiseEm skriver:

Synes holdningen med, at fordi din kæreste tjener så meget mere skal han betale tilsvarende mere for jeres livsførelse - NEJ!

Hvis jeg eksempelvis bruger 7 år af mit liv på at studere og læse til læge, får en fed løn og har råd til det jeg vil - skal jeg så betale for min kæreste, som er pædagog og tjener halvdelen af hvad jeg gør? Gu skal jeg ej. Jeg ville personligt gerne hvis jeg stod i situationen, men synes det er så vildt langt ude at sidde og sige at "sådan bør det være!" - gu' bør det ej. Din kæreste har arbejdet for at være hvor han er idag, og han bestemmer sgu da selv hvad han gør med sine penge!!!!!! Så længe han betaler 50% af alt kan han ikke holdes ansvarligt for mere, det er sgu da urimeligt 

Men han betaler jo ikke halvdelen! 

Og hun afbryder job/studie for at passe deres barn, så må han da bidrage i større grad, eller selv smutte på barsel

Anmeld

21. september 2014

mor88

Spørgsmålet er, hvilken holdning man har til tingene, og hvad man er villig til at ofre for sin anden halvdel.

jeg personligt synes det er synd for dig, at din kæreste elsker sig selv højere end han elsker dig. Og det gør har jo, i og med at han ikke taler til/om dig som om at du er en fast del af hans fremtidsplaner. Det kan også have meget at gøre med, hvordan i hver især er opvokset.

I bliver nødt til at afstemme forventninger. Det lyder til, at du har den forventning at nu, hvor i bliver en familie, er i en helhed, hvor det er ligegyldigt, hvad hver anden tjener, da det hele skal blive gjort for familien og ikke for en selv, hvor hans holdning er, at han nu har en halv person mere at forsørge, og ikke mere end det. 

Han skal nok mere have det hele sort på hvidt, hvad det er der koster noget osv., så lav et månedsbudget med husleje, mad, bil, bleer, vådservietter, mme mm., hvor han så skal betale halvdelen af det. Hvis du ikke har nogle penge tilbage, så må det bare blive således, indtil du er kommet i arbejde, da han ikke på nuværende tidspunkt har den holdning, at han skal forsørge dig. Dette kan godt komme til at ændres, når i er blevet tre  

min historie er, at inden vores pige blev født, så min kæreste heller ikke graviditeten som noget, der nu gjorte, at vi automatisk deltes om alt, men nu, efter at vi er blevet forældre, og vores pige nu er 3 år, tænker han slet ikke på den måde længere. Jeg studerer, og han har et godt arbejde, så han tjener selvfølgelig de der 7 gange flere penge end mig, og nogle dage kan han synes det være træls, at han knokler røven i laser, men at der stadigvæk ikke er særlig mange penge tilbage, når alle udgifterne er betalt, men lige nu, imens jeg studerer, lægger vi alle pengene i en stor pulje, og betaler alle faste udgifter, og derefter finder vi ud af, hvad resten af pengene skal bruges til(hvad vi mangler af tøj, inventar osv), og det har han det nok alligevel fint med, da hans mål nu er, at hans lille familie har det godt

Anmeld

21. september 2014

Anonym trådstarter

Hej alle! 

Tusind tak for jeres meninger og gode råd  

Jeg gjorde simpelthen det, at jeg gav ham de to muligheder jeg beskrev i et tidligere indlæg, og så lavede vi et budget for hvordan vores indkomst ser ud imens jeg er på barsel.

Resultatet er så blevet, at vi betaler 50% af alle faste udgifter omkring lejligheden hver, børnefamilie ydelsen går til tøj og andre nødvendigheder til vores barn og så står min kæreste for at betale for husholdningen og mad.

Det giver også mig lidt luft i økonomien.

så har han i øvrigt også meldt ud, at når vi bliver gift en dag, så er det fælles økonomi  

så der er fremskridt hos den nærrige mand!

Anmeld

21. september 2014

FruStolpe

Jeg kunne aldrig leve på den måde.  

Hvis man vælger at være en familie så findes der ikke "dit og mit". 

Det hedder vores.  

Så hvis min mand ikke ville have fælles økonomi,  så måtte han bo for sig selv med sin egen husholdninger mm. For så kan han jo heller ikke være medbestemmende over hvor dyrt jeg bor eller hvad jeg skal købe til dagligdagen.  

Så jeg synes du skal forslå ham at i flytter i noget mindre, sælger bilen, dropper internet eller hvad du nu kan finde på.  For du har ikke råd til at betale for ham..... 

Anmeld

21. september 2014

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Jeg har det godt nok svært med den holdning, mit er mit agtigt... Og jeg ville ikke leve med sådan en mand...

jeg har heldigvis fundet en mand, hvor vores er vores samlet... Vi er en enighed som familie og alt indkomst går til fælles pulje... Og i min verden tænker jeg, at hvis man deler økonomien op på den måde (mit er mit), så står man med et ben ude af familien hele tiden, for tænk nu hvis agtig, så er det ikke så besværligt, at gå fra hinanden, når økonomien er delt... Og så synes jeg det er en egoistisk tankegang med delt økonomi... Det er vel i ens interesse, at familien er harmonisk, hvor tingene ikke skal deles op hele tiden... Og hvor man ikke lægger sine ressourcer på, at tænke dit og mit hele tiden...

Vi har fra dag et haft fælles og er nu gift med hus, bil, hund, kat og 3 børn... Min mand er selvstændig og jeg går hjemme... Jeg går dog hjemme med tabt arbejdsfortjeneste, så får løn, som hvis jeg havde arbejde.. Det ryger i pulje og ingen går op i, hvad den anden bruger... Og ingen har sure miner, hvis den anden bruger en pæn sjat... 

Anmeld

21. september 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes så bare at den egoistiske tankegang ikke holder hvis man har valgt at stifte en familie. 

Lige et tænkt eksempel: 

De skal i Tivoli. Mor har ikke råd, så må hun bare blive hjemme, så tager far og barn afsted. Er det fair? 

Anmeld

21. september 2014

LouiseEm

Mami skriver:

Men han betaler jo ikke halvdelen! 

Og hun afbryder job/studie for at passe deres barn, så må han da bidrage i større grad, eller selv smutte på barsel

Det har jeg også skrevet tidligere - at han må betale 50%, men mere kan hun jo ikke forlange. Så skal han selv ønske det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.