Min kæreste er nærig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2014

Anonym trådstarter

I har ret. Jeg kan godt se det. 

Jeg føler mig bare fastlåst, fordi jeg er gravid.. Alle hans stikpiller omkring penge tager bare rigtig hårdt på mig.

Jeg er rigtig ked af det i øjeblikket, og han ser det ikke. Men jeg håber det ændrer et eller andet i ham, når jeg har født. Tvivler dog.. Under morgenmaden i dag sagde han, at han snart skal på en drengeturs rejse. Det har han behov for.. Okay.. Jeg har termin om et kort øjeblik. 

Jeg føler, at vores hjem bare er et sted han sover om natten, og spiser en gang i mellem. Han gør ikke noget for at vi skal have kvalitetstid sammen, eller for at vise at vi har en fremtid sammen. 

Han taler meget om at sikre sig selv. Puha. Hvad har jeg dog rodet mig ud i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

I har ret. Jeg kan godt se det. 

Jeg føler mig bare fastlåst, fordi jeg er gravid.. Alle hans stikpiller omkring penge tager bare rigtig hårdt på mig.

Jeg er rigtig ked af det i øjeblikket, og han ser det ikke. Men jeg håber det ændrer et eller andet i ham, når jeg har født. Tvivler dog.. Under morgenmaden i dag sagde han, at han snart skal på en drengeturs rejse. Det har han behov for.. Okay.. Jeg har termin om et kort øjeblik. 

Jeg føler, at vores hjem bare er et sted han sover om natten, og spiser en gang i mellem. Han gør ikke noget for at vi skal have kvalitetstid sammen, eller for at vise at vi har en fremtid sammen. 

Han taler meget om at sikre sig selv. Puha. Hvad har jeg dog rodet mig ud i

Jeg ved det er hårdt, du er gravid og termin er lige om lidt. Men! Hvis du tror han ændre sig efter fødslen, så er jeg bange for du bliver slemt skuffet..  

synes jeg har set det mange gange herinde, at mødrene/kvinderne holder fast i håbet om at alting bliver bedre når bare... men hvis han er så egoistisk og altid har været det, så tror jeg desværre ikke du skal regne med nogen ændringer søde du. 

Anmeld

9. oktober 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg ved det er hårdt, du er gravid og termin er lige om lidt. Men! Hvis du tror han ændre sig efter fødslen, så er jeg bange for du bliver slemt skuffet..  

synes jeg har set det mange gange herinde, at mødrene/kvinderne holder fast i håbet om at alting bliver bedre når bare... men hvis han er så egoistisk og altid har været det, så tror jeg desværre ikke du skal regne med nogen ændringer søde du. 

Ja.. Jeg lukker øjnene lidt og håber. 

For det gør frygteligt ondt, at jeg ikke regnes for at være en sikker faktor i hans liv. 

Jeg er begyndt at tænke om han måske bare fungerer bedre alene. Han har jo ikke lysten eller behov for at det skal være vores liv sammen. 

Alt er skarpt opdelt. Ikke kun økonomi, men alt. Jeg er virkelig begyndt at kunne se det. 

Hvis han kan slippe for at betale, så gør han det.

Men hvis han kan slippe for at være sammen med mig, så gør han det også. 

Et godt eksempel er, at jeg røg på fødegangen i sidste uge. Han kom ikke. Han vaskede bil.

jeg synes han svigter mig.

Anmeld

9. oktober 2014

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

For det gør frygteligt ondt, at jeg ikke regnes for at være en sikker faktor i hans liv. 

Jeg er begyndt at tænke om han måske bare fungerer bedre alene. Han har jo ikke lysten eller behov for at det skal være vores liv sammen. 

Alt er skarpt opdelt. Ikke kun økonomi, men alt. Jeg er virkelig begyndt at kunne se det. 

Et godt eksempel er, at jeg røg på fødegangen i sidste uge. Han kom ikke. Han vaskede bil.

Ville bare lige give dig et kram nu...Synes det lyder til det er hårdt for dig...kæmpe kram!

Hvis jeg var dig, så ville jeg gøre op med mig selv om jeg kunne leve sådan...

Anmeld

9. oktober 2014

Anonym trådstarter

Saphiira skriver:

Ville bare lige give dig et kram nu...Synes det lyder til det er hårdt for dig...kæmpe kram!

Hvis jeg var dig, så ville jeg gøre op med mig selv om jeg kunne leve sådan...

Tak for kram  

Ja.. Ville bare så gerne have min kernefamilie. Men jeg kan jo ikke tvinge ham. 

Måske jeg bare skal lade ham køre sit eget løb.

Anmeld

9. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Kæmpe svigt! 

Jeg tror du har ret i at han ikke ønsker et samlet familieliv, sådan som han prioriterer. Det gør mig virkelig ondt at du skal gå igennem en graviditet på den måde! Man burde bare være lykkelige sammen, glæde sig sammen og nyde den sidste tid som par sammen inden man bliver en lille familie.. 

Har du intet netværk du kan række ud til, der kan hjælpe dig og som du kan være bundærlig overfor? Jeg synes det lyder som et rigtig dårligt forhold for dig, og det er kun sværere at komme ud af jo længere du bliver. Er han alle dine bekymringer værd? Hvad bidrager han til af gode ting i dit liv? 

Anmeld

9. oktober 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Kæmpe svigt! 

Jeg tror du har ret i at han ikke ønsker et samlet familieliv, sådan som han prioriterer. Det gør mig virkelig ondt at du skal gå igennem en graviditet på den måde! Man burde bare være lykkelige sammen, glæde sig sammen og nyde den sidste tid som par sammen inden man bliver en lille familie.. 

Har du intet netværk du kan række ud til, der kan hjælpe dig og som du kan være bundærlig overfor? Jeg synes det lyder som et rigtig dårligt forhold for dig, og det er kun sværere at komme ud af jo længere du bliver. Er han alle dine bekymringer værd? Hvad bidrager han til af gode ting i dit liv? 

Ja, det har jeg. Jeg bruger min familie og mine veninder rigtig meget. 

De forstår godt jeg kæmper for forholdet, fordi vi skal have et barn, men mange (min mor inkl.), har sagt at hun er bekymret for mig, fordi jeg ligner en der visner.

Alle har trukket sig lidt fra at råde mig til hvad jeg kan gøre, fordi jeg er for god af mig, og han udnytter det. Min bedste veninde har sagt, at hun ikke vil stille op til mere. Hun kan ikke holde ud at se mig være så ked af det, når han er så ligeglad.

Jeg ved ikke hvad han bidrager med af gode ting.. Måske er jeg også lidt præget af et stort skænderi i går. 

Han har 14 dages barsel efter fødslen, og der mener han, at hans venner sagtens kan komme forbi og se babyen hver dag, hvis de vil det. Eller han kan tage ud til dem, hvis han vil det. Han har ikke nogen forståelse for, at det er vigtigt for mig, at jeg får ro til amningen og vi lærer vores barn at kende. 

Jeg tror, at jeg ender med at stå med alting alene. Men det er vel også okay. Det gør jeg jo lidt i forvejen..

jeg er bare ked af det på vores barns vegne. Rigtig ked af det. Det var ikke det her der var min drøm.

Anmeld

9. oktober 2014

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

De forstår godt jeg kæmper for forholdet, fordi vi skal have et barn, men mange (min mor inkl.), har sagt at hun er bekymret for mig, fordi jeg ligner en der visner.

Alle har trukket sig lidt fra at råde mig til hvad jeg kan gøre, fordi jeg er for god af mig, og han udnytter det. Min bedste veninde har sagt, at hun ikke vil stille op til mere. Hun kan ikke holde ud at se mig være så ked af det, når han er så ligeglad.

Jeg ved ikke hvad han bidrager med af gode ting.. Måske er jeg også lidt præget af et stort skænderi i går. 

Han har 14 dages barsel efter fødslen, og der mener han, at hans venner sagtens kan komme forbi og se babyen hver dag, hvis de vil det. Eller han kan tage ud til dem, hvis han vil det. Han har ikke nogen forståelse for, at det er vigtigt for mig, at jeg får ro til amningen og vi lærer vores barn at kende. 

Jeg tror, at jeg ender med at stå med alting alene. Men det er vel også okay. Det gør jeg jo lidt i forvejen..

jeg er bare ked af det på vores barns vegne. Rigtig ked af det. Det var ikke det her der var min drøm.

Åh altså - du skal have et kæmpe kram. Din kæreste er frygtelig egoistisk og han har svigtet dig i din allermest sårbare tid.

Jeg tror desværre helelr ikke, at det hele ænderer sig efter fødslen, han lyder ikke til at være moden til den opgave det er at stifte famile. Jeg håber, du kan finde styrken og lytte til din mor og dine veninder - de skal nok hjælpe dig. KRAM

Anmeld

9. oktober 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Nej! Det er slet ikke okay! Du skal stræbe efter din drøm! En drøm om en familie med respekt og forståelse for hinanden, og det er IKKE det du lever i nu! Jeres barn har absolut ikke bedre af at du "sluger kamelerne" og bliver, for kernefamiliens skyld, slet ikke. Et barn kan tydeligt mærke hvis mor eller far ikke er oprigtig glade sammen. Det er 10 gange bedre at gå hver til sit og blive lykkeligere mennesker på den måde, og så har DU også muligheden for at finde manden der kan opfylde din drøm om respekt og forståelse! 

Lyt til din mor og dine veninder, de lyder som nogen gode, støttende mennesker! Hold fast i dem, og lad dem hjælpe dig 

Anmeld

10. oktober 2014

Enirt

Jeg har brug for, at få lidt friske øjne på sagen omkring min kærestes og min økonomi. 

Vi har været kærester i et års tid og venter vores første barn her om 2 måneder. 

Min kæreste tjener godt. Rigtig godt. Han har 37.000 udbetalt hver måned, og jeg har 12.500 udbetalt hver måned. 

Alt i alt har vi forudsætningerne for at have en god og sund økonomi.

Han flytter først officielt ind til mig d. 1, men har siden januar faktisk boet der vel og mærke uden at betale husleje, da hans lejlighed har stået til salg og han derfor har haft realkreditlånet at betale. 

Jeg har derfor betalt husleje, el, vand, varme, internet, nyanskaffelserne til vores barn, dagligdagsting osv. Han har dog betalt halvdelen af barnevognen.

Nu skal jeg på barselsdagpenge, og går derfor ned i løn, og min økonomi er drænet. Kassen er tom.

Jeg havde en forestilling om, at når man bliver en familie, så er man et hold, og så ryger pengene i en fælles kasse, men min kæreste er imod at få fælles økonomi. 

Han er simpelthen bange for at jeg vil tage hans penge, men er det ikke netop det han gør ved mig? 

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. Han har det jo som blommen i et æg, og jeg har nærmest kun 500 kr. Til overs hver måned.

hvad pokker skal jeg gøre? 

Synes simpelthen ikke det er i orden, at han malker mig på den måde når det er HAM der tjener pengene.

Jeg har aldrig fået en gave af ham, udover en parfume til jul, og han inviterer aldrig på middag eller lign., men skal bilen have nye bremser, så betaler han glædeligt! 

Jeg er virkelig ked af det her, og han mener ikke det er et problem

Hos os har vi heller ikke fællesøkonomi. Vi har hver vores lønkonto og så har vi en budgetkonto og en madkonto. På det fælles konto betaler jeg 40% af vores udgifter og han 60% da han tjener mest og så står han får at betale daginst. tøj til vores søn mv.

Jeg synes det er rart at de penge der står på min konto kan jeg bruge på det jeg har lyst til og jeg skal ikke spørge om lov til at bruge "vores" penge på tøj til mig selv eller andre ting til mig selv. Sådan ved jeg han også har det.

Så nu ved du der er par med børn som ikke har fællesøkonomi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.