Min kæreste er nærig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2014

TNBC

LouiseEm skriver:

Og det HAR jeg svaret på i et tidligere indlæg! Vågn op. 

Jeg er skam vågen. 
og bare fordi du har svaret på det, betyder det jo ikke at jeg har læst den, før jeg skrev mit indlæg. For jeg sidder ikke bare og læser dine indlæg, jeg læste dit første og det kommentere jeg på, så kan du bare skriv; Se mit svar til xxx.. Det er nemlig sådan man svarer pænt på det.

Men synes stadigvæk din holdning er forkert, dit og mit i stedet for vores. Hvorfor så være en familie, hvis man ikke er i det sammen? 

Jeg ville da blive ked af det, hvis min kæreste vælger at leve et luksus liv, fordi han har valgt den karriere han brænder for, ligesom jeg har, men at han tjener mere. 
Jeg vælger ikke uddannelse for pengene, men fordi det er noget jeg gerne vil, og det skal jeg straffes for? 

Selvfølgelig skal man ikke følge at man får lommepenge af den anden, men synes det er fair at hvis den ene får 5000 for at passe et fælles barn, og den anden så tjener 37000, at den der tjener 37000, betaler lidt mere til husholdningen og familien, mens barslen løber. Ts` kommer jo til at tjene flere penge, når hun er færdig med barsel og uddannelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2014

Barbamama

Det lyder virkelig uholdbart! 

Når man får et barn er man fælles om barnet, mad, husleje osv. Det er min holdning. Vi fik fælles økonomi lige så snart vi flyttede i hus og på det tidspunkt var jeg gravid. Indtil da deltes vi om alt. Vi havde lavet en fælles opsparing til at betale for tingene til vores barn. 

Derudover deltes vi om udgifterne til mit graviditetstøj, husleje, mad, fornøjelser. Alt! Kan ikke se hvorfor den ene skal leve i luksus og den anden dårligt kan få tingene til at hænge sammen. Elsker han dig ikke?

Anmeld

23. september 2014

Barbamama

Yurie skriver:

Så vis ham tingene. Lav mad til dig selv, ikke ham. Køb noget til dig selv. 

Ja det virker barnligt, men jeg ville ikke finde mig i at jeg skulle betale ALT når jeg var en familie.. hvad hvis det en dag ændre sig, og han står uden pengene. 

Han er nød til at forstå at når man er en familie, så hjælper man hinanden. Og der er ingen der tager fra den anden.

Jeg kunne finde på at sige, at jeg ville have huslejen for de måneder, han boede hos dig, som ville gå til barnet. 

Og så skal der bsre spyttes i den kasse, ellers tror jeg faktisk jeg havde sagt; ses.. du kan komme tilbsge når du er voksen og vil være en familie. For hsn lære intet, hvis du ikke siger og gør noget. Han vil blive ved med at træde på dig, for han ændre sig ikke.. han eæsker den måde han lever på, hvorfof skulle han ændre det? 

Og hvis han bliver sur/fornærmet, så må han blive det. Hanser voksen,  skal være far, flytte sammen som en familie, så har man et ansvar. Pg hvis det er første gang han bor sammen med en, må du jo forklarer ham hvordan det fungere. 

Spørg dine, hans forældre, venner hvordan deres økonomi er og vis ham, så han ksn se se at det er normalt at være fælles om det.

du kan jo ikke leve for 500 med et barn på en hel måned.

Jeg fortalte det lige til en anden og han sagde; stop med at betal.

Fed ide!

Anmeld

23. september 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Her er det mig der tjener mest, og samtidig mig der er fortaler for fællesøkonomi! Ville syns det var så meget nemmere og mere overskueligt hvis alle penge bare gik ind på én konto, og så kunne vi have en "lommepenge"konto hver og en opsparing til fælles ting. Hvis man så vil spare op til noget ego-halløj, må man jo snakke om det eller gøre det af sine egne lommepenge. Det er nok bare et spørgsmål om tid før vi får det fikset

Jeg kunne aldrig drømme om at sige vi skulle betale 50/50 mens min kæreste studerer fx! Det ville da heller ikke være fedt for mig! Hvis han ikke skulle ruineres ville vi jo kun kunne bo i en 1vær nærmest! Ej, jeg betaler da gerne dét mere end ham, for at vi begge kan have et rådighedsbeløb der er til at leve med og ja, mit rådighedsbeløb er lidt større end hans stadigvæk, og nogen af de ekstra penge går så fx til opsparing som er til fælles formål selvom det kun er mig der sætter penge derpå! Vi er en familie, og derfor kan man i min verden ikke bare køre egoløb! Når kæresten er færdig med at læse, kommer han ko til at bidrage på lige fod som mig til de fælles udgifter synes også det handler om at støtte hinanden.. Jeg synes da det er for fedt st min kæreste har mulighed for at tage sin drømme uddannelse selvom vi har snart 2børn!! Det var absolut ikke muligt hvis jeg sad hårdt på MINE penge

synes din kæreste er ude på et virkelig underligt skråplan når HAN vil købe en lejlighed som du kan LEJE dig ind i :-S i skal være forældre sammen???!! Han lyder ikke specielt "committed" til jeres konstellation når han ikke ønsker at i skal eje et FÆLLES hjem. Jeg ville være meget opmærksom på den slags prioriteringer og se det som en kæmpestor rød alarmlampe der blinker for fuld hammer!! Ja bare det at han ikke har bidraget med en eneste genstand til hans kommende barn, og åbenbart heller ikke finder det nødvendigt/retfærdigt, eller hvad man kan sige.. Han lyder slet ikke klar til et familieliv med alt hvad det indebærer af fælles ansvar. !! 

Anmeld

23. september 2014

TNBC

Barbamama skriver:

Fed ide!

tak

Anmeld

23. september 2014

BSB

Stakkels dig. Du må jo elske ham, og det må godt nok være hårdt, at han skaber sig på den måde. Når I vælger at få et barn sammen, er fælles økonomi da en selvfølge, synes jeg! Hvis man elsker hinanden, betyder ens penge så mere end partneren? Hm.... Kærlighed er en stærk og overvældende følelse - det bør den i hvert fald være. Og i parentes bemærkes hvor er lige hans stolthed?

Helt ærligt, var det mig, var jeg smuttet. Så kunne han sidde og puge sine penge alene.

Anmeld

9. oktober 2014

SandraXOXO

Fandt i en løsning der fungerede for jer begge? :-)

Anmeld

9. oktober 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Fandt i en løsning der fungerede for jer begge? :-)

Både og. Vi kom frem til, at han betaler for mad og husholdningen imens jeg er på barsel. 

Men jeg har fået en del at tænke over, efter alle de her meninger og råd her i tråden. 

Føler ikke at vi er ligeværdige i forholdet.

Anmeld

9. oktober 2014

Mumto3

Anonym skriver:

Både og. Vi kom frem til, at han betaler for mad og husholdningen imens jeg er på barsel. 

Men jeg har fået en del at tænke over, efter alle de her meninger og råd her i tråden. 

Føler ikke at vi er ligeværdige i forholdet.

Pyha, det lyder hårdt!

Det er ikke for at gøre dig ked af det, men min veninden levede igang i sådan et parforhold og det gik ikke i længden. Da hun så en dag gik, blev han enormt ked af det, og kunne pludselig se hvor forkert det var af ham, og han ville 'give alle penge i hele verden' for at få hende tilbage, men da var det for sent.

Med hensyn til bolig, der er det SUPER vigtigt at I begge står på som ejere med 50% uanset hvor meget eller hvor lidt du har betalt!

Det kan godt være at han føler at han forærer dig en masse penge, men du forærer ham et barn OG din karriere, for den bliver sat på stop, nu hvor du skal på barsel og du går ovenikøbet ned i løn FOR HANS SKYLD!

Anmeld

9. oktober 2014

Hck

Profilbillede for Hck

For at stille det lidt skarpt op, så hvis vi her hjemme skulle betaler 50 % hver til alle udgifter, så ville vi bo i en lille bitte lejlighed og ha en cykel. Nu er det heldigvis sådan at min kære mand da ( uden at rynke på næsen), betaler over dobbelt så meget ind på budget kontoen om måneden ind jeg gør, med det resultat at vi bor i et  udemærket hus og har bil. Vi har boet smmen i 20 år og det har altid været sådan, for som han siger så er vi jo en familie med hvad der til hører. Mad og ting til ungerne deles vi om på må og få

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.