Yurie skriver:
Så vis ham tingene. Lav mad til dig selv, ikke ham. Køb noget til dig selv.
Ja det virker barnligt, men jeg ville ikke finde mig i at jeg skulle betale ALT når jeg var en familie.. hvad hvis det en dag ændre sig, og han står uden pengene.
Han er nød til at forstå at når man er en familie, så hjælper man hinanden. Og der er ingen der tager fra den anden.
Jeg kunne finde på at sige, at jeg ville have huslejen for de måneder, han boede hos dig, som ville gå til barnet.
Og så skal der bsre spyttes i den kasse, ellers tror jeg faktisk jeg havde sagt; ses.. du kan komme tilbsge når du er voksen og vil være en familie. For hsn lære intet, hvis du ikke siger og gør noget. Han vil blive ved med at træde på dig, for han ændre sig ikke.. han eæsker den måde han lever på, hvorfof skulle han ændre det?
Og hvis han bliver sur/fornærmet, så må han blive det. Hanser voksen, skal være far, flytte sammen som en familie, så har man et ansvar. Pg hvis det er første gang han bor sammen med en, må du jo forklarer ham hvordan det fungere.
Spørg dine, hans forældre, venner hvordan deres økonomi er og vis ham, så han ksn se se at det er normalt at være fælles om det.
du kan jo ikke leve for 500 med et barn på en hel måned.
Jeg fortalte det lige til en anden og han sagde; stop med at betal.