Min kæreste er nærig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2014

TNBC

LouiseEm skriver:

Synes holdningen med, at fordi din kæreste tjener så meget mere skal han betale tilsvarende mere for jeres livsførelse - NEJ!

Hvis jeg eksempelvis bruger 7 år af mit liv på at studere og læse til læge, får en fed løn og har råd til det jeg vil - skal jeg så betale for min kæreste, som er pædagog og tjener halvdelen af hvad jeg gør? Gu skal jeg ej. Jeg ville personligt gerne hvis jeg stod i situationen, men synes det er så vildt langt ude at sidde og sige at "sådan bør det være!" - gu' bør det ej. Din kæreste har arbejdet for at være hvor han er idag, og han bestemmer sgu da selv hvad han gør med sine penge!!!!!! Så længe han betaler 50% af alt kan han ikke holdes ansvarligt for mere, det er sgu da urimeligt 

Men man skal jo heller ikke vælge en uddannelse man hader, bare for at have flere penge, ligesom partner en. 

Det SKAL IKKE være sådan, men når man sidder og tjener 37000 om måneden og kæresten får 3 gang e så lidt, så synes jeg sku det er fair nok at han måske betaler lift mere en 50% eller for tingene til barnet,  så kæresten ikke står med 500kr til sig selv og barnet om måneden. når man er en familie, skal den ene jo ikke leve i luksus, mens den anden næste i fattigdom, fordi hun er på barsel.

Og ts' kæreste betaler jo ikke 50%, han betaler ikke noget. Det er ligesom det tråden handler om.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2014

Pikku Myy

LouiseEm skriver:

Synes holdningen med, at fordi din kæreste tjener så meget mere skal han betale tilsvarende mere for jeres livsførelse - NEJ!

Hvis jeg eksempelvis bruger 7 år af mit liv på at studere og læse til læge, får en fed løn og har råd til det jeg vil - skal jeg så betale for min kæreste, som er pædagog og tjener halvdelen af hvad jeg gør? Gu skal jeg ej. Jeg ville personligt gerne hvis jeg stod i situationen, men synes det er så vildt langt ude at sidde og sige at "sådan bør det være!" - gu' bør det ej. Din kæreste har arbejdet for at være hvor han er idag, og han bestemmer sgu da selv hvad han gør med sine penge!!!!!! Så længe han betaler 50% af alt kan han ikke holdes ansvarligt for mere, det er sgu da urimeligt 

Og det har du jo ret til at synes og gennemføre som du/I nu lyster i det tænkte eksempel, men gælder det så alt i fællesskabet? Skal lægen (der muligvis skal stå til rådighed på en helt anden måde end pædagogen) så også gøre 50% af de praktiske ting i familien? Hente/bringe 50% af gangene, købe ind 50% af gangene, putte 50% af gangene osv osv? Pointen er jo ofte at de mennesker der tjener mange penge ikke ville kunne få en hverdag med børn til at hænge sammen, hvis ikke de havde en partner, der var mere fleksibel og til rådighed end de selv ...

Anmeld

21. september 2014

Mami

LouiseEm skriver:

Det har jeg også skrevet tidligere - at han må betale 50%, men mere kan hun jo ikke forlange. Så skal han selv ønske det. 

Og der er vi så dybt uenige, hun taber penge på at passe deres fælles barn, så må han supplere op

Anmeld

21. september 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Jeg har brug for, at få lidt friske øjne på sagen omkring min kærestes og min økonomi. 

Vi har været kærester i et års tid og venter vores første barn her om 2 måneder. 

Min kæreste tjener godt. Rigtig godt. Han har 37.000 udbetalt hver måned, og jeg har 12.500 udbetalt hver måned. 

Alt i alt har vi forudsætningerne for at have en god og sund økonomi.

Han flytter først officielt ind til mig d. 1, men har siden januar faktisk boet der vel og mærke uden at betale husleje, da hans lejlighed har stået til salg og han derfor har haft realkreditlånet at betale. 

Jeg har derfor betalt husleje, el, vand, varme, internet, nyanskaffelserne til vores barn, dagligdagsting osv. Han har dog betalt halvdelen af barnevognen.

Nu skal jeg på barselsdagpenge, og går derfor ned i løn, og min økonomi er drænet. Kassen er tom.

Jeg havde en forestilling om, at når man bliver en familie, så er man et hold, og så ryger pengene i en fælles kasse, men min kæreste er imod at få fælles økonomi. 

Han er simpelthen bange for at jeg vil tage hans penge, men er det ikke netop det han gør ved mig? 

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.. Han har det jo som blommen i et æg, og jeg har nærmest kun 500 kr. Til overs hver måned.

hvad pokker skal jeg gøre? 

Synes simpelthen ikke det er i orden, at han malker mig på den måde når det er HAM der tjener pengene.

Jeg har aldrig fået en gave af ham, udover en parfume til jul, og han inviterer aldrig på middag eller lign., men skal bilen have nye bremser, så betaler han glædeligt! 

Jeg er virkelig ked af det her, og han mener ikke det er et problem

min søns far og jeg lavede en budgetkonto hvor vi satte penge ind til betaling af faste udgifter... vi betalte 50/50, men da jeg også havde lav indkomst fik jeg følelsen af at skulle spørge om lommepenge som et andet lille barn... 

nu, med min datters far, betaler vi 50/50 ind på en konto til husleje, mad, bilforsikring osv. mens jeg har en konto til min gæld, bidrag til min eks (han er bopælsforælder) mens min kæreste har en med sin fagforening, A-kasse osv. hvilket har gjort at vi har ca. lige meget til os selv hver måned...

Anmeld

21. september 2014

LouiseEm

Yurie skriver:

Men man skal jo heller ikke vælge en uddannelse man hader, bare for at have flere penge, ligesom partner en. 

Det SKAL IKKE være sådan, men når man sidder og tjener 37000 om måneden og kæresten får 3 gang e så lidt, så synes jeg sku det er fair nok at han måske betaler lift mere en 50% eller for tingene til barnet,  så kæresten ikke står med 500kr til sig selv og barnet om måneden. når man er en familie, skal den ene jo ikke leve i luksus, mens den anden næste i fattigdom, fordi hun er på barsel.

Og ts' kæreste betaler jo ikke 50%, han betaler ikke noget. Det er ligesom det tråden handler om.

Og det HAR jeg svaret på i et tidligere indlæg! Vågn op. 

Anmeld

21. september 2014

Lenats31

LouiseEm skriver:

Han betaler jo ikke noget!

jeg tror også at den slags forhold som du beskriver hurtigt vil gå i opløsning. der ryger glæde ved forholdet af pinden for begge parter på den konto der.

Anmeld

21. september 2014

Lenats31

Og hvis nu den ene part som tjener meget mere end den anden part går op i at få feks en BMW eller anden dyr bil eller andet dyrt og godt kram, men den anden part ikke har råd til at betale 50% af disse ting. Så kan det meget nemt gå galt for det forhold.

Anmeld

21. september 2014

lineog4

LouiseEm skriver:

Tænker hvis man når der ud som en tænkt situation som din, så skal der jo også kompenseres for den tabte pension, indkomst osv. Der er ved barsel med det fælles barn eller også skal far,and tage præcis halvdelen af barsel så han rammes lige så hårdt. Det handler jo ikke bare om penge lige i dag, men også penge den dag man skal pensioneres.

Og måske han også skulle spække i til de ekstra vitaminer, jern osv kvinden skal have mens hun ruger på det fælles barn, og tøj på kroppen mens hun ruger det fælles barn. Måske også et klækkeligt tilskud til en brystløfter efter hun har ammet det fælles barn 

Ej som du nok kan læse er jeg ikke enig - jeg har en længere uddannelse end min kære husbond (dog tjener han mere end mig) og skulle det hænde jeg kommer til at tjene mest en dag så kunne jeg slet ikke nyde de ekstra penge hvis jeg vidste han manglede - for mig er vi en familie (og har ikke fælles økonomi) og jeg tjener penge netop til os og det vi skal sammen, der er også råd til jeg kan noget alene og det er jo dejligt, men jeg vil til hver en tid prioritere det vi kan gøre fælles frem for det jeg kan gøre alene. 

Men når det er skrevet må jeg jo nok også sige jeg altid har lever efter parolen: når jeg har så deler jeg, når jeg intet har ja så må jeg håbe der er en som mig i min nærhed og ellers bare mangle.... 

Anmeld

21. september 2014

Mumto3

LouiseEm skriver:

Haha... Jeg kan se det for mig, så er I jo nød til at bo hver for sig, for du har jo råd til et fedt hus, men det har din fattige kæreste ikke, og du har råd til både skiferie om vinteren og fed sommerferie, og det har din kæreste ikke, men pyt - du tager da bare afsted alene

Hvis. Jeg var din kæreste havde jeg ihvertfald ikke lyst til enten at blive tvunget til at spare op til en ferie jeg ikke havde råd til eller tage i mod en almisse fra dig, hvor du gav et tilskud til min billet, vel vidende at du syntes det var uretfærdigt at jeg ikke slev kunne betale.

Anmeld

22. september 2014

Lenats31

LouiseEm skriver:

Og det HAR jeg svaret på i et tidligere indlæg! Vågn op. 

Tror du skal regne med at folk er vågne. Men hos andre ser det ud til at hedde "Vores" istedet for "Dit og mit"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.