Mama85 skriver:
Hej baby.dk-brugere. Jeg håber ikke at I tager dette ilde op, det er blot tanker jeg har gjort mig, og jeg vil bestemt ikke træde nogen over tæerne! Jeg har i den sidste tid spekuleret meget på alle de billeder af div. Gravidtetettests der er mange billeder af, herinde på siden..og har tænkt meget over hvilke grundlag der er for drømme og ønsker bag billederne. Selvfølgelig har vi mere eller mindre samme interesse herinde på dette forum: børn!
Det kan vi hurtig blive enige om
Nu har jeg aldrig døjet med fertiliteten, og har aldrig af den ene eller den anden grund haft travlt med at skulle sætte børn i verden, og nu venter jeg ønskebarn barn nr. 3 lige om hjørnet, men jeg har ALDRIG testet mere end én gang i løbet af alle 3 gravidteter, ikke fordi at børnene er mindre ønsket af den grund, men fordi at jeg har den holdning enten så er den der, ellers er den ikke. Jeg har hellere aldrig i mit liv taget en æl-test, naturen går sin gang her, og igen: børnene er ikke mindre ønsket af den grund, jeg er under de 30, og ønsker selvfølgelig børn, men det har aldrig været en "besættelse" som jeg skulle have gennemlevet nærmest for al den energi jeg nu end måtte have, men for dem der tester løs og skiller sågar tests af og tager billeder af disse i negativer for at se om der liiiige skulle være en ekstra streg og måske føler "modgang" i pb og skal gøre en aktiv indsats, hvilke tanker og overvejelser gør I jer omkring dette? Er det et "kald" for jer at blive mødre og bruger I virkelig næsten alle jeres vågne timer på at tænke på pb??føler I på nogen tidspunkt at det hele er gået over gevind med pb? Er det jeres inderste ønske at blive forældre eller er der også lidt pres fra den øvrige verden, eks. Hvor der er flere i omgangskredsen der begynder at stifte familie? Håber på konstruktive svar og at min undren ikke bliver misforstået- og tolket 
For 5 år siden smed vi p-pillerne: vi ville være forældre NU!! Og vi var så klar.. Desværre skulle det vise sig,at vores vej til ønskebarnet skulle langt og bumlet (hvis vi overhovedet når målet).. I de sidste 5 år - 4 år i behandling - har jeg lært følgende:
1. Der er andre ting i livet end børn
2. Jeg vil gøre (næsten) hvad som helst for at blive mor
De to ting stemmer måske ikke helt overens,så lad mig uddybe..
Da vi i sin tid startede PB var det med ægløsningstests,skemalagt sex og et inderligt ønske... Som tiden gik blev det en besættelse (særligt,da vi startede i behandling).. Med tiden tog denne besættelse overhånd og jeg havde ikke andet i hovedet end PB. Resultatet blev nogle MEGET lange ture i kulkælderen,når klinikken ringede med et negativt resultat..
I dag har jeg lært at leve mit liv: jeg har mit drømmejob,en fantastisk mand,gode venner og en skøn hund.. PB er ikke længere en besættelse,men et inderligt ønske (hverken større eller mindre end for 5 år siden - blot et ønske med nogle andre betingelser).. Giver jeg op? Måske en dag.. Men ikke nu.. Oplever tvært imod,at min horisont bliver større og at jeg nu overvejer muligheder,som jeg ikke drømte om for fem år siden..
Fra Lisbeth,som nu er igang med projekt-undersøg-mulighederne-for dobbelt-donation-i-udlandet