Mama85 skriver:
Forstår du min pointe i min sidste tråd til dig? Med at det ikke er en konkurrence og at jeg ikke behøver mine børns eksistens bliver anerkendt af den pågældende kvinde jeg nævnte som ikke længere var i mit netværk? For dér misfortolkede du det hele.
men nej, mener ikke at man skal opgive fordi at det ikke lykkedes, det siger jeg ikke at man skal, og du siger jo selv at det bliver til et projekt efter en vis tid, det må jo betyde at for nogen har drømmen om baby været en start hvor man tog det som det kommer, altså som udgangspunkt hvor man formoder at man selv og sin partner er fertile, men på et tidspunkt går drømmen til at blive et decideret projekt, der er lagt i skemaer for hvornår man skal teste, dyrke sex, for at teste måske flere gange på én uge om man er gravid eller ej, hvor måske bevægegrunden/fokus flyttes for nogle- dermed IKKE sagt alle, men de tilfælde ved vi jo alle findes. Og når det først er blevet til et projekt må det være svært for nogen (igen IKKE alle) at bevare fokus på at det var drøm om en baby der kickstartede det her nu projekt der bare SKAL lykkes med alle de midler der skal til.
Igen bekræfter du min holdning at du simpelthen ikke forstår de kvinder du taler om.
NEJ - det bliver ikke et projekt på den måde du tolker det. Som en stædighed, en ambition der handler om noget andet end ønsket om et barn. Det bliver et projekt, ikke fordi man ønsker det, men fordi ydre, praktiske omstændigheder kræver at det bliver det. Der er ingen vej udenom. Tro mig - det er IKKE ønskværdigt at kaste sig ud i det projekt, men det bliver man jo nødt til hvis man vil have et barn. Alternativet er at give op. Og så er vi tilbage til mit oprindelige spørgsmål.
Du prøver at lade det hele handle om en nysgerrighed fra din side, men som andre også har skrevet til dig her i tråden - du har en nedladende undertekst i alle de ting du skriver. Du forstår simpelthen ikke de følelser ufrivilligt barnløse gennemgår - på trods af at du nu har fået mange svar hvor kvinder prøver at forklare dig hvordan det føles. Så bliver du ved med at tale om det som noget der handler om status, stædighed o.s.v. Det gør det IKKE. Og NEJ, jeg har ikke mødt de tilfælde og vi ved ikke alle "at den slags findes".
Ja, det SKAL lykkes, med alle midler der skal til. FORDI ønsket om at blive mor er så brændende stort.
Jeg har sagt hvad jeg vil sige i denne tråd, og jeg tror ikke på at du nogensinde vil kunne komme til at forstå de følelser os (tidligere eller nuværende) ufrivilligt barnløse gennemgår, så der er ikke nogen grund til yderligere argumentation herfra.
Du har misforstået min brug af ordet konkurrence. Jeg brugte det i den sammenhæng som du gør - om projektet som noget der handler om stædighed og at opnå et mål uanset hvad, hvor man mister øje for det oprindelige ønske. Og hvis ikke du i et eller andet omfang er blevet stødt af den pågældende kvindes attitude, så forstår jeg vitterligt ikke hvorfor du bruger hende som (negativt) eksempel.