grinny skriver:
Ja vi presser os for hårdt - hudløst ærligt!
Men vi ved det faktisk ikke helt selv før vi netop for stillet spørgsmålet og tænker os om.
Alt for mig omhandler en baby - for det er der jeg er i mit liv og jeg føler at jeg konstant løber mod en mur, når jeg endnu en måned ved det ikke er lykkedes!
Jeg presser mig selv psykisk ved at teste konstant, pt. 3 ægløsnings test om dagen - fordi min cyklus pt. er så fucked up at jeg ikke ved hvornår og hvordan det hele ender. Alt i mig og alt i mit liv skriger efter en baby, og derfor kan jeg ikke gøre for meget for at få en.
Jeg ved at jeg selvfølgelig har en historie bag, og mange vil sige at de godt forstår hvorfor min krop skriger på et barn, men selv før jeg blev gravid med Isaac skreg min krop efter 3 år hvor der intet skete.
Lige som esioul kan jeg heller ikke juble over andres graviditets lykke, for det er ikke min lykke og jeg kan ikke længere tænkte at det nok bliver mig en dag - nej mine tanker er "bliver det nogensinde mig igen?" For hvem ved? Den første tog 3 år, og vi blev godt og grundigt snydt - hvad med 2'eren? 3 år igen og alligevel ingen glæde?
Det ligger i vores rødder, vores gener, at vi skal formere os, give noget videre som senere kan forsørge os - jeg ved godt at der er langt fra urmennesker og så til mennesket idag, men stadig er det en del af det at være menneske, og så er det svært når man skal kæmpe mod det "normale" og føle sig så "unormal" fordi man ikke bare kan blive gravid.
Ja, ingen tvivl om det! Det kræver sin kvinde at teste sig selv for det ene og det andet, når sandsynligheden for en negativ test i forvejen er høj, af den ene eller den anden årsag. Jeg tager hatten af for jer der løber hovedet ind i en mur, gang på gang, og fortsat har modet på at kæmpe videre, det skal der ikke herskes tvivl om! Netop din historie har rørt mig dybt, og jeg følger med fra sidelinjen og jeg har svært ved at forstå hvordan du får kræfter til at kæmpe videre efter et så stort et tab, og synes at det er fantastisk smukt og livsbekræftende at I kæmper videre om pb!
Det med genetikken er jeg helt med på, vi skal forplante os, men det jeg havde i tankerne var mere hvornår er det forplantningsbehovet der driver os, og hvornår er det PROJEKTET der ligesom tager over, netop fordi at man har alle de odds i mod sig og man bliver mere og mere opsat på at nu skal det her bare lykkedes? Altså, hvornår man måske får lidt forkerte grunde for sine ellers velbegrundede start? Hvornår pb går fra at have været en drøm man vil på jagt efter og hvornår den bliver "usund" for en? For der er mange der ofrer ting undervejs i denne unfair kamp, som man med glæde gør, som måske set i bakspejlet efter mange års desparate forsøg godt kan se ikke var så smart alligevel? Jeg siger ikke at DU skal svare på dette spørgsmål, men det er også en tanke jeg har gjort mig omkring al dette.