lineog4 skriver:
Jeg må så melde mig i koret af uempatiske mennesker med et psykisk problem
For misundelse er en del af mit liv, jeg kan blive drøn misundelig på dem der har to piger, dem der er gravide og tror intet kan gå galt, dem der stråler af lykke over deres lille skønne babypige osv osv osv. Jeg har også bemmere ved at glæde mig over de som har mistet bliver gravide end de som ikke har, alene fordi de får ikke det som jeg ønsker mig allermest i denne verden: en hel familie uden et kæmpe hul.
Misundelse handler jo alene om andre opnår eller får noget man selv ønsker sig, og er derfor jo på ingen måde at ønske dårligt for andre eller ikke at kunne unde dem glæden, men blot at man bare også vil den selv. Jo jo jo der kan fødes tusind piger og det er og bliver ikke min, men billedet, drømmen osv kunne jo have været min. Og tænker det er på samme måde som ufrivillig barnløs, nej dine børn kan ikke være deres men du kan stå i den situation som et andet ønsker mere end alt andet.
Ville så gerne kunne forklare, så du kunne forstå det ikke handlet om at man ikke kan unde andre lykken, men at man simpelthen bare også vil have det selv. Da jeg oplevede misundelsen efter jeg havde mistet, blev jeg bange, jeg blev bange for om jeg nu var sådan et dårligt menneske det ikke kunne have andre fik det jeg ønskede mig. Med tiden lærte jeg at misundelse ikke er en dårlig ting så længe man tør tale om den og den ikke æder en op.
Jeg erkender jeg er misundelig men føler mig lige så empatisk som dem der ikke er det
Hold da op man skal passe på hvad man skriver 
beklager dem der føler sig ramt på en forkert måde.
Jeg tror jeg har forsøgt at forklare det i to foregående indlæg, jeg forstår det til dels, men der er en undertone i denne tråd som jeg ikke bryder mig om, ikke forstår og ikke synes man skal tillade sig selv at svælge i.i
Min mening er måske også lidt farvet af at emnet blev bragt op for år siden - sidst jeg var aktiv på siden og måske var det en af grundene til at jeg holdt mig væk. Men en ulykkelig person var ufrivilligt gravid og fik gevaldigt på puklen for at ønske en abort fordi der jo findes ufrivilligt barnløse. I dét tilfælde var hendes graviditet et lige så stort problem for hendes som manglende graviditet hos andre.
I sidstnævnte eksempel var der godt nok ikke meget empati at spore! Og det synes jeg da der er i dit indlæg, jeg tror godt jeg forstår det. Altså så meget som jeg nu kan, fordi jeg har været heldig mht mine børn indtil videre, ja. Beklager hvis det ikke giver mening, har lige fået sat hår med klemmer så koncentrationen svigter måske