Mama85 skriver:
Hej baby.dk-brugere. Jeg håber ikke at I tager dette ilde op, det er blot tanker jeg har gjort mig, og jeg vil bestemt ikke træde nogen over tæerne! Jeg har i den sidste tid spekuleret meget på alle de billeder af div. Gravidtetettests der er mange billeder af, herinde på siden..og har tænkt meget over hvilke grundlag der er for drømme og ønsker bag billederne. Selvfølgelig har vi mere eller mindre samme interesse herinde på dette forum: børn!
Det kan vi hurtig blive enige om
Nu har jeg aldrig døjet med fertiliteten, og har aldrig af den ene eller den anden grund haft travlt med at skulle sætte børn i verden, og nu venter jeg ønskebarn barn nr. 3 lige om hjørnet, men jeg har ALDRIG testet mere end én gang i løbet af alle 3 gravidteter, ikke fordi at børnene er mindre ønsket af den grund, men fordi at jeg har den holdning enten så er den der, ellers er den ikke. Jeg har hellere aldrig i mit liv taget en æl-test, naturen går sin gang her, og igen: børnene er ikke mindre ønsket af den grund, jeg er under de 30, og ønsker selvfølgelig børn, men det har aldrig været en "besættelse" som jeg skulle have gennemlevet nærmest for al den energi jeg nu end måtte have, men for dem der tester løs og skiller sågar tests af og tager billeder af disse i negativer for at se om der liiiige skulle være en ekstra streg og måske føler "modgang" i pb og skal gøre en aktiv indsats, hvilke tanker og overvejelser gør I jer omkring dette? Er det et "kald" for jer at blive mødre og bruger I virkelig næsten alle jeres vågne timer på at tænke på pb??føler I på nogen tidspunkt at det hele er gået over gevind med pb? Er det jeres inderste ønske at blive forældre eller er der også lidt pres fra den øvrige verden, eks. Hvor der er flere i omgangskredsen der begynder at stifte familie? Håber på konstruktive svar og at min undren ikke bliver misforstået- og tolket 
Hejsa..
Du ønsker ikke at træde nogle over tæerne - det gælder også for mit vedkommende, men må give isabella-mor ret.
Når man ikke har døjet med fertiliteten for at bruge dine egne ord, kan det være svært at sætte sig ind i, hvilke tanker der fylder.
I starten er det spændende og man er lykkelig for at forsøge at lave et ønskebarn. Som månederne går og mens kommer hver gang bliver man slukøret. Tankerne begynder at flyve: fejler jeg noget eller gør min partner?
For nogen bliver det en mindre besættelse. Som når man bliver ved med at dumpe til eksamen eller køreprøvers - det kan da ikke passe, og man bliver ihærdig.
Når beslutningen er tabet om pb er det for alle et ønskebarn. Prøv at tænk på noget, du rigtig gerne vil have, men som står på dem anden side af en stor, tyk rude og virker så uopnåeligt og langt væk.
Sådan er det med vores projekt. Vi drømmer om at blive forældre og som tiden går, hvor det ikke lykkes naturligt (nu 3 år), så ønsker man det mere.
Til sidst, når man har prøvet længe og endnu ikke er blevet af- eller bekræftet i, at man fejler noget, der hindrer graviditet, klynger man sig fast til al håb. Inklusiv graviditetsteste, der måske har en lille, svag, utydelig ekstra streg. Tålmodigheden på at vente på at mens dukker op bliver ikke-eksisterende - især med uregelmæssig mens, da cyklus er sværere at beregne.
Jeg har forståelse for at det kan være svært at forstå og sætte sig ind i,når man har kunne blive gravid, når man har besluttet sig for at forsøge, men for dem der har prøvet længe, er naturens gang i de fleste tilfælde en by i Rusland.
Til sidst mister man troen på at kunne blive mor/forældre. Og det ønsker man sig jo brændende, når beslutningen er truffet.
Håber det giver dig en snert af forståelse for de kvinder, der ligger billeder ind af tests osv.
Hilsen en fra en, der selv brændende ønsker at blive mor - og som ikke opgiver håbet til trods for 1000 negative tests.