Vil da også give mit besyv med:-)
jeg har aldrig været i behandling, har aldrig tænkt over om jeg skulle have børn, men fandt manden i mit liv. Og vi ville egentlig gerne have børn, men ventede lige til vi var klar. ingen af vennerne havde fået børn, jo et par for fem-ti år siden.
Vi gik i gang, da jeg var 33 og havde boet sammen i ca. 7 år. snakkede om at det kunne tage et år igennemsnit, så ingen forventninger. Men jeg blev hurtigt gravid, to måneder efter jeg smed p-pillerne men testede først sent og en enkelt gang, da vi var på ferie.
det gik stille og roligt frem til nf, hvor det viste sig at fostret var gået til i uge 9. Min verden brød sammen, hvad var galt og hvorfor kunne jeg ikke stole på min krop?
vi gik igang igen efter en cyklus og ja man kan godt sige, at jeg var lidt besat. Pludselig testede jeg hele tiden, og hvis andre havde haft held med at blive gravide i den tid, så havde jeg nok haft svært ved at håndtere det. Det var det det handlede om.
Jeg blev heldigvis hurtigt gravid igen og endte med en dejlig datter, der selvfølgelig gør at jeg i dag ikke ville have undværet min oplevelse, så havde ikke haft hende. Men det lærte mig meget om mig selv, jeg har aldrig delt tispinde på nettet, men taget rigtig mange og læst alt hvad jeg kunne finde.
Historien har så gentaget sig for nylig, og efter endnu en MA, dog opdaget noget tidligere, er jeg igen gravid, og denne gang er det sket med både ægløsningstest og masser af graviditetstest. Dog uden at det psykisk har været tilnærmelsesvis så hårdt. jeg har været mere realistisk denne gang - jeg er trods alt 37 og har prøvet det før!
Men jeg tror det kan handle om mange ting. For mig handlede det første gang om, at jeg mistede kontrollen over mig selv og min "skæbne" og ved at tage teste og læse alt hvad der er at læse, også andres vurderinger og erfaringer, så forsøgte jeg at genvinde lidt af den kontrol. Der er noget man bare ikke kan kontrollere, men man prøver alt hvad man kan. Anden gang var min tilgang mere praktisk. Vi skal have nr to og hvad kan jeg gøre, for at det sker hurtigst muligt.
det var mit input, håber du kan bruge det til lidt forståelse:-)