Hvor er det modbydeligt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2014

lineog4

Sandratoft skriver:

Det er nu engang en debatside, og jeg synes faktisk der kommer rigtig gode synspunkter og pointer frem, som ts kunne prøve at bruge i forhold til sin far, i stedet for at afskrive ham med det samme. Ts skriver også at der er mere til historien end det vi ved, og så er det også svært at sætte sig ind i, vi skriver blot ud fra det vi får oplyst.

Jeg tror der er tidspunkter og tidspunkter.  På to måneders dagen for sin døde søns fødsel er man ikke modtagelig for meget - og det er man i sin gode ret til.  Men selv jeg som har stået der glemte det for et øjeblik. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2014

Sandratoft

Lilotte87 skriver:

Jeg er dybt rystet over manglen på situationsfornemmelse i denne tråd. FØJ! Tænk at sidde og få lyst til, at debattere trådstarters sorg over et mistet barn! Uanset om man føler sig ramt af det skrevne eller ej, så kan man vel give medfølelse eller simpelthen bare hoppe videre. 

Det var lige mit sure opstød - beklager jeg fortsætter diskussionen. Jeg takker af og undlader at læse de svar der måtte komme til mit indlæg. 

Kære ts! 

Det gør mig forfærdeligt ondt, at du har mistet dit lille barn. Og sikke en voldsom voldsom fødsel. Helt naturligt at datoen og blodet sender dig lige tilbage til dagen for to måneder siden...  Sender dig tusindvis og tanker og kram <3

Derudover er der kommet en vigtig pointe frem, nemlig at der er stor forskel på abort og så et dødfødt/levende barn der senere dør. De to kan ikke sammenlignes. Derimod kan følelserne omkring det at miste være lige stærke, vi er forskellige og ingen af os må underminere andres følelser 

Anmeld

23. juli 2014

Mami

lineog4 skriver:

Det skulle selvsagt aldrig have været en debat - men personligt kunne jeg ikke læse og blot lade være at kommentere da det jo også var min lille datter der kom i spil (i mit hoved).

Håber hullet er bare lidt mindre i dag - ved godt det stadig er der. 

Det er helt okay og jeg forstår godt dine følelser <3 

det er rigtig hårde dage, i dag for 2 mdr siden blev vi overflyttet til riget pga kollapset lunge, og jeg var på den værste køretur i hele mit liv! Jeg er allergisk overfor rigtig meget medicin så de kunne ikke smerte dække mig, og så er siddende transport tværs gennem Kbh ikke sjovt! Av.  

Anmeld

23. juli 2014

Morgensol

Nu kommer den lige fra leveren, så må slagte mig eller hvad i har brug for!!

Men hold nu kæft hvor er i stride!!!

Der sidder en pige der er dybt ked af det fordi hun har mistet sit barn, og så sidder i og fortæller hvad hun må og ikke må føle!!Hvad fanden blev der er støtte og forståelse?! Tag den dog et andet sted i stedet for at smadre indlægget fuldstændig!!

I burde simpelthen ha en skideballe alle sammen!!! Jeg håber i har en rigtig dårlig smag i munden!!!

Ts: undskyld mit udbrud, jeg blev bare så forarget!!! Jeg har ikke prøvet hverken det ene eller det andet, men det gør mig ondt at i ikke fik lov at beholde jeres solstråle. Jeg håber snart at lykken smiler til jer igen.

Anmeld

23. juli 2014

lineog4

Mami skriver:

Det er helt okay og jeg forstår godt dine følelser <3 

det er rigtig hårde dage, i dag for 2 mdr siden blev vi overflyttet til riget pga kollapset lunge, og jeg var på den værste køretur i hele mit liv! Jeg er allergisk overfor rigtig meget medicin så de kunne ikke smerte dække mig, og så er siddende transport tværs gennem Kbh ikke sjovt! Av.  

Åh de dage skal gennemleves igen og igen.  Synes hver gang er der en lille ny detajle som bliver husket.  Selvom Lia levede 4 dage som din søn har jeg "kun" en af de dårlige, men de få timer det reelt indeholder så mange små detaljer,  så mange oplevelser som kun få kan rumme at få genfortalt - ja jeg kan næsten ikke selv mere.

Ved det gør pisse ondt,  nej mere end ondt.  Men kan det være til nogen trøst at jeg nu snart 8 år efter for det første stadig mangler Lia mere end ord kan beskrive,  men at jeg også oplever lykken i mit liv - en lykke jeg aldrig troede jeg skulle føle. 

Anmeld

23. juli 2014

tweety2060

Sikke en trist pg frygtelig oplevelse, det bør ingen opleve eller gennemgå!
Du må stadig være fyldt mee følelse, tanker, sorg !!!
De vil desværre nok fylde og følge dig i mange år, både forventeligt ( dato som 22) og uventet!
Syntes du skal melde tilbage til din far at du er ked af det på deres vegne men at du er så meget i din egen sorg at du på nuværende ikke kan rumme det.
Håber du stadig lytter til dine følelser og får snakket og tiden vil vise sig fra sin gode side! !! !Kram!!!

Anmeld

23. juli 2014

Sandratoft

Morgensol skriver:

Nu kommer den lige fra leveren, så må slagte mig eller hvad i har brug for!!

Men hold nu kæft hvor er i stride!!!

Der sidder en pige der er dybt ked af det fordi hun har mistet sit barn, og så sidder i og fortæller hvad hun må og ikke må føle!!Hvad fanden blev der er støtte og forståelse?! Tag den dog et andet sted i stedet for at smadre indlægget fuldstændig!!

I burde simpelthen ha en skideballe alle sammen!!! Jeg håber i har en rigtig dårlig smag i munden!!!

Ts: undskyld mit udbrud, jeg blev bare så forarget!!! Jeg har ikke prøvet hverken det ene eller det andet, men det gør mig ondt at i ikke fik lov at beholde jeres solstråle. Jeg håber snart at lykken smiler til jer igen.

Hvem skriver hvad ts må føle og ikke føle? Der er blot nogen der prøver at komme med en forklaring på hendes fars udtalelser, udelukkende i et forsøg på at hjælpe hende.... Alle har da den dybeste medfølelse med ts, det er jo en frygtelig situation hun står i, og ingen har endnu nægtet hende deres støtte, så jeg håber ikke at nogen sidder med en dårlig smag i munden . 

Anmeld

23. juli 2014

Mami

Hvem skriver hvad ts må føle og ikke føle? Der er blot nogen der prøver at komme med en forklaring på hendes fars udtalelser, udelukkende i et forsøg på at hjælpe hende.... Alle har da den dybeste medfølelse med ts, det er jo en frygtelig situation hun står i, og ingen har endnu nægtet hende deres støtte, så jeg håber ikke at nogen sidder med en dårlig smag i munden . 

Men få læser hvad jeg skriver. 

Det handler stadig ikke om min far, og hvis alle er så fuld af medfølelse så vis den i stedet for at sidde og debattere mine følelser, andres ret til at sørge og mine familie forhold. 

Det er præcis 2 måneder siden de her dage. Hvis i har så stort et behov for at debutere alle mulige andres sorg , så opret en tråd specifikt til det. 

Anmeld

23. juli 2014

Sandratoft

Mami skriver:

Men få læser hvad jeg skriver. 

Det handler stadig ikke om min far. 

Måske var det så svært at gennemskue, da du selv nævner din far i start indlægget. 

Men lige meget hvad, tror ikke det var meningen at kommentarerne havde til hensigt at gøre dig ked af det, men blot ment som en hjælp til at se det fra en anden side.

Jeg håber du lige så stille får det bedre og ønsker dig alt det bedste fremover. 

Anmeld

23. juli 2014

M&N

Mami skriver:

Ja undskyld overskriften men jeg har brug for luft nu! 

Nogen har måske læst min tidligere tråd, men jeg fortæller lidt så alle er med. 

22 juli vågner jeg med blodet fosende ned af benene, min søn bliver taget med aks senere den dag, uge. 29+0, han klarer det rigtig godt, men 3 dage senere bliver han meget dårlig og vi får de chokerende nyheder, grad 4 blødninger i begge sider af hjernen massiv spredning, han vil ikke overleve  

dagen efter slukker vi respirator, slanger og alt det andet fra hans lille krop, han bliver lagt i mine arme og vi nyder 1,5 time sammen inden hans små øjne lukkes for altid, 4 dage gammel og helt perfekt. 

22 juni,nøjagtig en månede senere vågner jeg med blodet rendene igen, jeg græder og er helt i panik, jeg har fået mens (hvorfor samme dag?!) 

i dag er det den 22 juli jeg bløder igen og kan slet ikke klarer det, i syntes sikkert jeg er skør, men det er så svært at forklare, det gør kort sagt, så ondt

jeg ringer til min far tudene og vil bare have et trøstende ord (fortalte ham ikke om mens) og hans svar er jeg ved præcis hvordan du har det, min ex fødte 3 gange på toilettet. Jeg spørger lettere chokket hvad han mener (jeg er hans eneste barn) og han svarer, ja vi måtte samle dem op og ligge dem i en pose, øh hvad tænker jeg?! Og jeg siger mener du en sa? Og han svarer ja. 

Jeg ligger bare på magter det slet ikke! Jeg er sikker på det var røv hårdt ( har selv haft 2 sa) men det er fandme ikke det samme! 

Undskyld den lange rodede indlæg, tak for i læste med havde brug for luft 

Årh nej hvor er det skrækkeligt. Det gør mig meget ondt. Det er enhver forældres mareridt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.