Denne her tråd har vendt og drejet i mit hoved i en del af dagen. Og undskyld på forhånd ts men jeg har behov for at give en lille forklaring i hvert fald på hvorfor jeg stejler når nogen partout vil sammenligne min datter med en sa før uge 12.
At miste et lille barn det være sig i maven, et for tidligt født eller som mig en nyfødt er også en kamp for at få anerkendt sit barn. Jeg mødte fx en jordemoder i efterfølgende graviditet der spurgte: kunne man amme det? Jeg har diskuteret med en sundhedsplejerske om hvor mange børn jeg havde fordi hun syntes det var i overkanten at jeg talte Lia med som mit barn og hun nægtede at gøre det. Malmros fx overlevede selv tabet ved at holde fast i et barn ikke får en personlighed før de bliver 9 mnd og noget tilsvarende har jeg mødt i bemærkninger som: det var da godt hun ikke nåede at blive 1 år for så havde du nok ikke kunne leve videre.
Og når så nogen i vi skal rumme alle tanken vil sammenligne netop min datter med det at sige farvel til et foster, en drøm om der måske om 7 mnd kunne komme en baby, så træder de lige ned i den hvepserede.
Det handler jo ikke om folk der har mistet ikke anerkender den store sorg det kan være at abortere før 12. Uge, at de vil gøre sig til noget særligt, de vil have patent på sorgen... det handler alene om man vil have anerkendelse af sit barn og man vil have anerkendelse for det helvede man står i. Og vil tro de fleste helst ville kunne skrive netop det ud af sit cv som mor - jeg ville i hvert fald meget gerne være foruden at skulle definere min mor rolle som mor til et dødt barn. For ja min datter er død, ja drømmen om vores fremtid sammen fysisk er pakket væk (næsten) men det betyder ikke jeg ophørte med at være hendes mor. Jeg er lige så meget hendes mor som jeg er mor til mine 3 levende - og nej jeg har ikke haft en sa før uge 12, men jeg har stadig ikke mødt nogen der sagde de var mor til en sa og der i ser jeg forskellen. Jeg og ts og andre der hr skrevet i denne tråd er mor uden et fysisk barn og det er f.... hårdt skal jeg hilse lg sige også efter 8 år og ja kender nogen der vil fortælle det også er hårdt efter 25 år....
Anmeld