Hvor er det modbydeligt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juli 2014

Marts<3

Mami skriver:

1 har reageret på mit efterfølgende indlæg, de 2 andre ingen respons. 

Og folk fortsat debatten. 

Ingen tænkte åbenbart på at jeg skrev jeg havde brug for luft i disse dage (2 måneders  dagene) nej jeg skulle i stedet "hjælpes" til at rumme min fars sorg lige præcis og jeg skulle " hjælpes" til at forstå at han føler lige præcis det samme og hans sitiuation er præcis den samme. 

Som jeg skrev tidligere prøvet jeg at sige fra overfor ham, men det blev pænt ignoreret og jeg lagde røret på. 

Herinde prøvede jeg at dele min frustration over det hele, min far var dråben der fik bæret til at flyde over. Men ikke engang i kategorien. "Mistet et barn" kunne jeg puste ud, uden at skulle rumme andres sorg.

min sorg bliver pænt ignoreret for andres sorg og hvornår man sørger er langt vigtere. 

Det er jo et krav efterhånden at man er et slags super menneske der kan det hele, altid siger og føler det rigtige har overskud til alle andre og kan rumme alle andres sorg uagtet at det kun er 2 måneder siden og man stadig er i dyb sorg. 

Jeg har tænkt meget på din tråd... Kvinder kan være så lede i et forum som denne... Det er jo sygt, at man ikke bare forholder sig til det faktum, at DU er ked af det. Du har været igennem noget helt forfærdeligt, og en sorg der ville ligge dybt idag. Istedet skal du have "skæld" ud for ikke at kunne rumme din far. Hvis jeg lige havde mistet mit perfekte barn, så tror jeg ærligt også, at jeg ville have det svært ved at rumme andres sorg.

Du har min dybeste medfølelse og respekt. Jeg syntes IKKE du har nogle forkerte følelser...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juli 2014

Mami

Marts<3 skriver:

Jeg har tænkt meget på din tråd... Kvinder kan være så lede i et forum som denne... Det er jo sygt, at man ikke bare forholder sig til det faktum, at DU er ked af det. Du har været igennem noget helt forfærdeligt, og en sorg der ville ligge dybt idag. Istedet skal du have "skæld" ud for ikke at kunne rumme din far. Hvis jeg lige havde mistet mit perfekte barn, så tror jeg ærligt også, at jeg ville have det svært ved at rumme andres sorg.

Du har min dybeste medfølelse og respekt. Jeg syntes IKKE du har nogle forkerte følelser...

Årh mange tak 

Det er lige præcis det jeg har forsøgt at komme ud med. 

Uanset hvad der menes om mine følelser er det nu engang mine, og jeg er rigtig glad for du ikke mener det er helt fokert det jeg føler 

Anmeld

23. juli 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Mami skriver:

Det første år? Det er 2 mdr siden? 

Kan i ikke snart droppe min far? Det handler ikke om ham. 

Men tak føler mig ikke stærk <3

Åh, jeg forstod det heller ikke - du skriver 22. juli i dit første indlæg, så jeg kunne ikke få det til at hænge sammen med det, du senere har skrevet. 

Jeg forstår fuldt ud - nej, det passer ikke, for jeg har ikke været der - men jeg forstår så godt, det er muligt, at det er en forfærdelig tid, du har været og er og skal igennem. Og at enhver "sammenligning" må virke upassende og forkert. Samtidig tror jeg, og håber jeg, at dine nærmeste vil dig det bedste, og at man let kan komme til at sige det forkerte i den situation, fordi det er SÅ svært at sige og gøre det rigtige. Hvis det rigtige findes. 

Du har al tænkelig lov til at være sårbar og føle dig ensom og ikke forstået, og det håber jeg, dine omgivelser anerkender.

Anmeld

23. juli 2014

Michella2

Mami skriver:

Årh mange tak 

Det er lige præcis det jeg har forsøgt at komme ud med. 

Uanset hvad der menes om mine følelser er det nu engang mine, og jeg er rigtig glad for du ikke mener det er helt fokert det jeg føler 

Har også læst tråden, og siddet med præcis de samme tanker!

Du får en kæmpe  Og jeg synes sku det er for tarveligt at folk herinde ikke kan se ud over deres egen næsetip og skubbe deres holdning lidt tilside i netop sådanne indlæg! Så må de jo oprette deres egne.

jeg kan i hvert fald godt forstå dine følelser trods jeg aldrig selv har mistet udover en enkelt sa  meget tidligt, hvilket slet ikke er det samme!

Anmeld

23. juli 2014

Muhmi

Ja undskyld men når jeg sidder og læser de her svar igennem, så undrer jeg mig virkelig over hvorfor der skal diskuteres hvad der er værst i forhold til tidlig spontan abort eller miste et barn der er blevet født levende...?? Er det ikke pænt meget at tvære rundt i nogle følelser der overhovedet ikke er bearbejdet ordentligt endnu? Det kan godt være mig der tager fejl, men da jeg kom på side 3 af den her "debat" blev jeg faktisk ret forarget... 

Anmeld

23. juli 2014

Mami

Mor og meget mere skriver:

Åh, jeg forstod det heller ikke - du skriver 22. juli i dit første indlæg, så jeg kunne ikke få det til at hænge sammen med det, du senere har skrevet. 

Jeg forstår fuldt ud - nej, det passer ikke, for jeg har ikke været der - men jeg forstår så godt, det er muligt, at det er en forfærdelig tid, du har været og er og skal igennem. Og at enhver "sammenligning" må virke upassende og forkert. Samtidig tror jeg, og håber jeg, at dine nærmeste vil dig det bedste, og at man let kan komme til at sige det forkerte i den situation, fordi det er SÅ svært at sige og gøre det rigtige. Hvis det rigtige findes. 

Du har al tænkelig lov til at være sårbar og føle dig ensom og ikke forstået, og det håber jeg, dine omgivelser anerkender.

Ja igår 22 juli er det præcis 2 mdr siden jeg fødte 

Anmeld

23. juli 2014

Mami

Michella2 skriver:

Har også læst tråden, og siddet med præcis de samme tanker!

Du får en kæmpe  Og jeg synes sku det er for tarveligt at folk herinde ikke kan se ud over deres egen næsetip og skubbe deres holdning lidt tilside i netop sådanne indlæg! Så må de jo oprette deres egne.

jeg kan i hvert fald godt forstå dine følelser trods jeg aldrig selv har mistet udover en enkelt sa  meget tidligt, hvilket slet ikke er det samme!

Mange tak 

Anmeld

23. juli 2014

Mami

Muhmi skriver:

Ja undskyld men når jeg sidder og læser de her svar igennem, så undrer jeg mig virkelig over hvorfor der skal diskuteres hvad der er værst i forhold til tidlig spontan abort eller miste et barn der er blevet født levende...?? Er det ikke pænt meget at tvære rundt i nogle følelser der overhovedet ikke er bearbejdet ordentligt endnu? Det kan godt være mig der tager fejl, men da jeg kom på side 3 af den her "debat" blev jeg faktisk ret forarget... 

Tusind tak 

Syntes virkelig heller ikke det er særlig rart 

Anmeld

23. juli 2014

LinLin

Mami skriver:

Ja undskyld overskriften men jeg har brug for luft nu! 

Nogen har måske læst min tidligere tråd, men jeg fortæller lidt så alle er med. 

22 juli vågner jeg med blodet fosende ned af benene, min søn bliver taget med aks senere den dag, uge. 29+0, han klarer det rigtig godt, men 3 dage senere bliver han meget dårlig og vi får de chokerende nyheder, grad 4 blødninger i begge sider af hjernen massiv spredning, han vil ikke overleve  

dagen efter slukker vi respirator, slanger og alt det andet fra hans lille krop, han bliver lagt i mine arme og vi nyder 1,5 time sammen inden hans små øjne lukkes for altid, 4 dage gammel og helt perfekt. 

22 juni,nøjagtig en månede senere vågner jeg med blodet rendene igen, jeg græder og er helt i panik, jeg har fået mens (hvorfor samme dag?!) 

i dag er det den 22 juli jeg bløder igen og kan slet ikke klarer det, i syntes sikkert jeg er skør, men det er så svært at forklare, det gør kort sagt, så ondt

jeg ringer til min far tudene og vil bare have et trøstende ord (fortalte ham ikke om mens) og hans svar er jeg ved præcis hvordan du har det, min ex fødte 3 gange på toilettet. Jeg spørger lettere chokket hvad han mener (jeg er hans eneste barn) og han svarer, ja vi måtte samle dem op og ligge dem i en pose, øh hvad tænker jeg?! Og jeg siger mener du en sa? Og han svarer ja. 

Jeg ligger bare på magter det slet ikke! Jeg er sikker på det var røv hårdt ( har selv haft 2 sa) men det er fandme ikke det samme! 

Undskyld den lange rodede indlæg, tak for i læste med havde brug for luft 

Åh hvor forfærdeligt! er selv i uge 29 nu.... Men læser jo at de fleste overlever nu... Ej, altså!

Men bliver lidt forvirret over alle de datoer... Er det et år siden? ikke fordi det gør det mindre forfærdelig! - men kunne se på din profil at du har spurgt til æl i starten af måneden...?

Anmeld

23. juli 2014

Mami

LinLin skriver:

Åh hvor forfærdeligt! er selv i uge 29 nu.... Men læser jo at de fleste overlever nu... Ej, altså!

Men bliver lidt forvirret over alle de datoer... Er det et år siden? ikke fordi det gør det mindre forfærdelig! - men kunne se på din profil at du har spurgt til æl i starten af måneden...?

Nej det er 2 måneder siden. 

Fødte 22 maj 2014 han døde den 26 maj 2014

Første mens 22 juni 2014 

anden mens 22 juli 2014

ja langt de fleste overlever fødsel i uge 29 det sagde lægerne også det er meget sjældent det sker det vi var ude for

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.