Omskæring af dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2014

Patriark

Aisha skriver:

Hvor er det bare synd for dit barn der skal have et klamt forhud på sit penis. : ) dit svar kan hurtig vendes om.

Hvor er det synd for de børn der er vokset op i en kulturer hvor intimhygiejne åbenbart er et problem, hvorfor man kirurgisk forgriber sig på de stakkels børn, for at sikre sig  deres fremtidige renhed. Istedet for at lære dem at vaske sig.

Hov, der gjorde jeg det samme som dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

Patriark

Aisha skriver:

Hvad med at lære dig selv og respektere andre folk og deres valg ?

Som du dit barns?

Anmeld

15. maj 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Patriark skriver:

Hvor er det synd for de børn der er vokset op i en kulturer hvor intimhygiejne åbenbart er et problem, hvorfor man kirurgisk forgriber sig på de stakkels børn, for at sikre sig  deres fremtidige renhed. Istedet for at lære dem at vaske sig.

Hov, der gjorde jeg det samme som dig

Hov, sjovt at beskytter genet kommer i dig når det overhovedet ikke har noget og gøre med dig. Du blev måske spurt ? Og hvor er det synd for dig der prøver så ihærdigt at og gøre det til noget frygteligt når der i virkeligheden er milioner folk der får det gjort. ( jøder, amerikaner, muslimer)

Anmeld

15. maj 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Patriark skriver:

Som du dit barns?

Jeg gør det for mit barns skyld. Hvad med at du gjorde for din egen skyld ?

Anmeld

15. maj 2014

M&J87

Hold da op denne tråd har taget en mærkelig drejning!!!

JEg ville ikke selv omskære min dreng.

Men gør du hvad du finder rigtigt, og jeg er sikker på at alt nok skal gå, i mange lande som USA er det meget normalt med omskæring, i et afsnit af Sex and the city snakker de om at det er mærkeligt at være sammen med en mand med forhud ;-) Det siger lidt om at andre kulturer, og lande, har andre traditioner, og dem har man lov til at holde :-)

Anmeld

15. maj 2014

lineog4

A&F skriver:

Ja Profeten Ibrahim omskårede sig selv som 80 årig. Og så tog man det til sig . Okay har aldrig hørt det før

Ibrahim/abraham to sider af samme sag, jo også derfor jæder er omskåret og ja Jesus var omskåret, men skikken forsvandt med de første kristne - ved ikke om det var som symbol for frigørelsen af jødedommen, der må jeg melde pas

Jp for de små drenge i skolen står omskæringen for at blive "rigtige" og selv om det ikke kan sammenlignes med dåb og konfirmation så gør de det selv.

Anmeld

15. maj 2014

A&F

Anonym1112 skriver:

Altså nu er der jo fra naturens side en grund til at man bliver født som man gør, der er også en grund til at man har krops behåring osv, det er jo at gå imod naturen, ligesom at få Bolton, silikone bryster osv, det er ikke naturligt.. 

Så er det heller ikke naturligt at være homoseksuel vel?

Anmeld

15. maj 2014

A&F

lineog4 skriver:

Ibrahim/abraham to sider af samme sag, jo også derfor jæder er omskåret og ja Jesus var omskåret, men skikken forsvandt med de første kristne - ved ikke om det var som symbol for frigørelsen af jødedommen, der må jeg melde pas

Jp for de små drenge i skolen står omskæringen for at blive "rigtige" og selv om det ikke kan sammenlignes med dåb og konfirmation så gør de det selv.

Ja det med Kristendom er jeg også klar over. Okay, jamen kan godt se at drengene så "får" en identitetsfølelse 

Anmeld

15. maj 2014

Muhmi

Lettere hygiejne, nedsat urinvejsinfektion, forebyggelse af infektioner, nedsat risiko for kræft, nedsat risiko for kønssygdomme, formindsket risiko af livmoderhalskræft hos deres kvindelige partnere. 

Hygiejnen er ikke et spørgsmål i lille Danmark hvor vi ikke har 35 grader hver dag, hele året. Jeg kan forstå at der er forhøjet risiko når man lever under de vejrforhold som i Irak, Iran, Saudi Arabien eller Afrika, men når de højeste grader vi kommer op på herhjemme er ca. 35 på én god sommerdag ud af hele året så er mængden af "ost" drenge producerer langt mindre end et sted hvor der er varmt og de sveder meget i de nedre regioner. Desuden så er det altså ikke svært for en mand at trække forhuden tilbage og vaske sig, så der er vel ingen grund til at gøre det "lettere"?

Jeg kan godt se at der er de fordele som du siger, men der er jo også ulemperne som jo også inkluderer: Infektion, risikoen ved at man kommer til at tage for meget hud (ingen ved jo hvor meget penis vil vokse på en voksen mand) og i det hele taget så det at en mand kan have sværere ved at få en orgasme eller at det kan gøre ondt fordi der er blevet taget for meget af forhuden, det burde da sætte alle alarmklokker igang. Det gør det i hvert fald hos mig, men det kan også godt være det bare er mig.

Anmeld

15. maj 2014

A&F

Muhmi skriver:

Hygiejnen er ikke et spørgsmål i lille Danmark hvor vi ikke har 35 grader hver dag, hele året. Jeg kan forstå at der er forhøjet risiko når man lever under de vejrforhold som i Irak, Iran, Saudi Arabien eller Afrika, men når de højeste grader vi kommer op på herhjemme er ca. 35 på én god sommerdag ud af hele året så er mængden af "ost" drenge producerer langt mindre end et sted hvor der er varmt og de sveder meget i de nedre regioner. Desuden så er det altså ikke svært for en mand at trække forhuden tilbage og vaske sig, så der er vel ingen grund til at gøre det "lettere"?

Jeg kan godt se at der er de fordele som du siger, men der er jo også ulemperne som jo også inkluderer: Infektion, risikoen ved at man kommer til at tage for meget hud (ingen ved jo hvor meget penis vil vokse på en voksen mand) og i det hele taget så det at en mand kan have sværere ved at få en orgasme eller at det kan gøre ondt fordi der er blevet taget for meget af forhuden, det burde da sætte alle alarmklokker igang. Det gør det i hvert fald hos mig, men det kan også godt være det bare er mig.

Mht et spørgsmål om hygiejne i Danmark,  ville det være det samme som at sige at i Danmark behøver du ikke følger dele af din tro. Det hænger ikke sammen. En muslim er muslim i Danmark såvel som i Paris, Libanon osv. Man tager ikke dele af pakken, men det hele. Igen det med en mand og påvirkning af sexliv har jeg endnu ikke hørt negativt om. Tværtimod finder mange kvinder det selv mere hygiejnisk når de skal være sammen med en omskåret mand. Det har positiv indflydelse på privatlivet også, for både manden og kvinden. Men tror ikke vi når til enighed i dette , så lad os være enige og at være uenige 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.