Omskæring af dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2014

A&F

Omsorgsgiver skriver:

Ok. Men hvad ligger så for grund at drenge bliver omskåret?? Hvis de ikke bliver omskåret hva så?? Hvad vil der så ske!?

I og med at Gud valgte profeterne og at profeternes handlinger er velsete så følger muslimerne dem også . Og at omskæring er en del af renlighed og hygiejne og lige så naturlig som trimning af hår , klippe negle mm. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

lineog4

A&F skriver:

Intet sted i koranen siger af man ikke er muslim hvis man ikke er omskåret . Omskæring er ifølge de muslimske lærde stærkt anbefalet inden for sunna, da man netop følger profeterne.

Nej der står bare man skal følge Abrahams skik og det var Abraham der er den første der er beskrevet som at han bliver omskåret.
Jeg siger også "kun" at de drenge jeg har mødt qua mit arbejde oplevede det som de blev "rigtige" muslimer når de blev omskåret

Anmeld

15. maj 2014

lineog4

Omsorgsgiver skriver:

Okay. Så det er kun af den simple grund at hvis han ikke blev omskåret ville han ikke være en rigtig muslim? 

Ja undskyld mig men vor herre til hest altså!! Forstår det ikke hvordan man kan være så meget slave af en religion at man vælger at gøre sådan noget mon sine drengebørn!!

Men det er jo det der ligger i tro, at man følger den blindt. Det ligger også i kristendommen hvor man bør følge de 10 bud og Jesus "udvidelse" uden at spørge hvorfor. Igennem tiden har det været diskuteret: du må ikke lyve, men hvad så hvis det kan redde liv? Tro handler jo ikke om logik og rationelle forklaringer

Anmeld

15. maj 2014

A&F

Muhmi skriver:

Hvilke konsekvenser er der ved ikke at være omskåret?

Lettere hygiejne, nedsat urinvejsinfektion, forebyggelse af infektioner, nedsat risiko for kræft, nedsat risiko for kønssygdomme, formindsket risiko af livmoderhalskræft hos deres kvindelige partnere. 

Anmeld

15. maj 2014

A&F

lineog4 skriver:

Nej der står bare man skal følge Abrahams skik og det var Abraham der er den første der er beskrevet som at han bliver omskåret.
Jeg siger også "kun" at de drenge jeg har mødt qua mit arbejde oplevede det som de blev "rigtige" muslimer når de blev omskåret

Ja Profeten Ibrahim omskårede sig selv som 80 årig. Og så tog man det til sig . Okay har aldrig hørt det før

Anmeld

15. maj 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
A&F skriver:

Lettere hygiejne, nedsat urinvejsinfektion, forebyggelse af infektioner, nedsat risiko for kræft, nedsat risiko for kønssygdomme, formindsket risiko af livmoderhalskræft hos deres kvindelige partnere. 

Arh - mon ikke, du mener det stik modsatte? 

Anmeld

15. maj 2014

A&F

Mor og meget mere skriver:

Arh - mon ikke, du mener det stik modsatte? 

Jeg mener jo, at bliver man ikke omskåret, så er risikoen for at det jeg satte ind, at ikke omskårede mænd har større risiko for kræft, sygdom, infektion mm.

Anmeld

15. maj 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
A&F skriver:

Jeg mener jo, at bliver man ikke omskåret, så er risikoen for at det jeg satte ind, at ikke omskårede mænd har større risiko for kræft, sygdom, infektion mm.

Jep, men det var ikke det, du svarede på. 

Anmeld

15. maj 2014

Anonym1112

A&F skriver:

Altså nu er der jo fra naturens side en grund til at man bliver født som man gør, der er også en grund til at man har krops behåring osv, det er jo at gå imod naturen, ligesom at få Bolton, silikone bryster osv, det er ikke naturligt.. 

Anmeld

15. maj 2014

A&F

Mor og meget mere skriver:

Jep, men det var ikke det, du svarede på. 

Ej okay. Altså jeg bemærkede ikke at jeg svarede modsat. Men enhver forstår vel at det modsatte kan ske, derfor omskærer man.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.