Omskæring af dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.463 visninger
205 svar
358 synes godt om
14. maj 2014

Anonym trådstarter

Jeg ved at dette er et følsomt emne, så vil starte med at sige, at det ikke er en diskussion jeg er ude efter, bare lidt råd og vejledning til dem af jer der måtte vide noget om omskæring. 

Jeg har en dreng på snart tre år som skal omskæres. Hans far er muslim, jeg er ikke, så jeg kender ikke forfærdeligt meget til det. Er helt for at man gør det ved drenge, men mit beskyttergen gør at jeg er meget bekymret for at noget skulle gå galt.

Det skal gøres på privathospital, så er der nogen der kan anbefale et i jylland? Hvad har i selv gjort når jeres børn eller andre i familien skulle omskæres?

Er der noget jeg skal være opmærksom på med hospitalerne, og helingen og alt det der?

Jeg er mest bange for at lægen tager for meget af så min dreng får problemer, eller at der går betændelse i såret. Og så er der lige den fulde narkose som bekymrer mig.

Håber der sidder nogen derude som kan hjælpe mig med mine spørgsmål!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2014

MorDk

jeg kan desværre ikke komme med noget råd. Men jeg undre mig over at jeres dreng først skal omskæres nu? 

Og så er jeg så helt imod omskæring, men det er en anden debat. Håber du finder de råd og svar du søger!

Anmeld

14. maj 2014

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

jeg kan desværre ikke komme med noget råd. Men jeg undre mig over at jeres dreng først skal omskæres nu? 

Og så er jeg så helt imod omskæring, men det er en anden debat. Håber du finder de råd og svar du søger!

Jeg fortryder også at vi ikke fik det gjort da han var helt lille, jeg har bare udskudt det af ren bekymring. Jo yngre, jo bedre, det heler meget bedre så.

Men tak for svar

Anmeld

14. maj 2014

Anonym trådstarter

14. maj 2014

Merii

Tag det helt rolig. Det skal nok gå godt. De kan ikke tage for meget hud, de er ekspert i det. Min søn var 3,5 måned da han blev omskæret og han græd men ikke af omskæringen men af den sprøjte han fik (lokalbedøvelse) han har glemt det nu for længst og her tog det kun 5 mininklusiv bedøvelse. Held og lykke. Henblik på betændelse fik vi noget mod forbyggende mod betændelse og det var medicin af pudder som vi drysset over 2-3 gange daglig

Anmeld

14. maj 2014

A&F

Anonym skriver:

Jeg ved at dette er et følsomt emne, så vil starte med at sige, at det ikke er en diskussion jeg er ude efter, bare lidt råd og vejledning til dem af jer der måtte vide noget om omskæring. 

Jeg har en dreng på snart tre år som skal omskæres. Hans far er muslim, jeg er ikke, så jeg kender ikke forfærdeligt meget til det. Er helt for at man gør det ved drenge, men mit beskyttergen gør at jeg er meget bekymret for at noget skulle gå galt.

Det skal gøres på privathospital, så er der nogen der kan anbefale et i jylland? Hvad har i selv gjort når jeres børn eller andre i familien skulle omskæres?

Er der noget jeg skal være opmærksom på med hospitalerne, og helingen og alt det der?

Jeg er mest bange for at lægen tager for meget af så min dreng får problemer, eller at der går betændelse i såret. Og så er der lige den fulde narkose som bekymrer mig.

Skriv til Aisha, hun kan måske svare dig . Ellers vil du få vejledning af lægen omkring det også. Jeg skal også omskære min søn når han kommer til verden.Her vil vi gøre det hurtigst muligt , imens han er spæd. Held og lykke med omskæringen

Anmeld

14. maj 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Sidder lige på arbejde og får fri snart skriver lige i aften. Min søn er 3,6 år og stadig ikke omskåret. Det bliver han snart. ( meget normalt at de bliver omskåret ved 3 års alderen hos os Tyrkere) du er også velkommen til at skrive privat.

Anmeld

14. maj 2014

M &.I

Anonym skriver:

Jeg har være til udlandet, da mine og min mands familien bor der, min mosters mand er overlæge og jeg følte mere tryg at han skal omskære det har han gjort hele sit liv og andre drenge i familien, det er bare syndt når han er 3 for det ville han forstår men det går meget hurtigt, min søn blev omskære hos min mosters mand da han var 2 mdr, han grædt i 5 sekund og så blev han helt normal, men det var mest mig der græd, og ventede ud for da jeg kom ind var han glad for at se mig og jeg krammede ham og tog ham , han er idag 22 mdr han tisser fint og han har ingen problem med sin tisse mand  

Anmeld

14. maj 2014

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Hvorfor ikke vente til din dreng er 18år og selv kan beslutte om der skal skæres i ham eller ej.

Anmeld

14. maj 2014

LinLin

merethe skriver:

Hvorfor ikke vente til din dreng er 18år og selv kan beslutte om der skal skæres i ham eller ej.

Hvorfor ikke bare svare på spørgsmålet!?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.