Omskæring af dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2014

NatalieElizabeth

Nu har jeg læst denne her tråd igennem og jeg kan se sagen både fra den ene og den anden synsvinkel men hvor pokker kom det med homoseksualitet ind?

Nu er jeg ikke selv homoseksuel - men hvis det ikke er "naturligt" at være homoseksuel … så er det sgu heller ikke naturligt at skære forhuden af sit barn. 

Og hvad ville du iøvrigt gøre hvis dit eget barn voksende op og blev homoseksuel? Ville du så ikke elske det barn mere som du havde båret inden i dig og som du havde elsket altid? Ville dit barn så ikke længere være dit barn?

Jeg synes det er en interessant debat hvor meget man egentlig er villig til at ofre sig for det man tror på. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

Muhmi

A&F skriver:

Men mennesket tænker over sine handlinger. Det gør dyret ikke.

Hvor ved du det fra?

En kat der bliver sprøjtet vand på hver gang den går i potteplanten, vil på et tidspunkt stoppe med at gå i potteplanten fordi den ved der er en konsekvens ved dens handlinger.

En struds VED at hvis den ikke passer på sit afkom, så vil afkommet blive spist eller dø af sult på grund af manglende omsorg og indlæring af hvordan den finder føde.

En løvinde ved udmærket godt at den skal holde sit afkom tæt på sig ellers kan det risikere at blive spist af faren.

Jeg er stærkt overbevist om at dyr ligesom os kan nære ligeså meget kærlighed for sin omgangskreds som vi kan, vi har bare lært at sætte ord på det.

Anmeld

15. maj 2014

A&F

Muhmi skriver:

Hvor ved du det fra?

En kat der bliver sprøjtet vand på hver gang den går i potteplanten, vil på et tidspunkt stoppe med at gå i potteplanten fordi den ved der er en konsekvens ved dens handlinger.

En struds VED at hvis den ikke passer på sit afkom, så vil afkommet blive spist eller dø af sult på grund af manglende omsorg og indlæring af hvordan den finder føde.

En løvinde ved udmærket godt at den skal holde sit afkom tæt på sig ellers kan det risikere at blive spist af faren.

Jeg er stærkt overbevist om at dyr ligesom os kan nære ligeså meget kærlighed for sin omgangskreds som vi kan, vi har bare lært at sætte ord på det.

Mennesket har viljen til at vælge mellem rigtig eller forkert. Dyret er en helt anden skabning i forhold til mennesket. 

Anmeld

15. maj 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
Merii skriver:

Dyr kan også have psykiske problemer!

Man er da ikke psykisk syg fordi man er homoseksuel??!!

Anmeld

15. maj 2014

Anonym1112

A&F skriver:

Du nævnte selv det naturlige,  sååå 

Ej undskyld det er sgu ikke det samme at fjerne kropsdele fra små børn, som det er hvad der sker i hjernen for om mennesker tiltrækkes af det ene eller andet køn, det må du da kunne se.. 

Anmeld

15. maj 2014

NatalieElizabeth

Faktisk vil jeg gerne lige rette det jeg skrev til sidst mht at ofre sig for det man tror på - for i det her tilfælde ofrer man jo ikke kun sig selv (hvis det så bare var) men man ofrer også noget af sit barn. 

Hvis nu din tro forskrev at du skulle skære langefingeren af dit barn fordi det så ikke kun pille sig i numsen (og derved måske blive homoseksuel fordi der sidder er g-punkt og han synes det var ret rart) ville du så også gøre det?

Ja, jeg spørger fordi jeg er interesseret i at vide HVOR langt sådan en tro kan få folk til at gå.

Anmeld

15. maj 2014

Muhmi

Mennesket har viljen til at vælge mellem rigtig eller forkert. Dyret er en helt anden skabning i forhold til mennesket. 

Det har et dyr altså også.

Og ja det er en anden skabning, men det gør os ikke hævet over dem, ligemeget HVAD du så end siger så ændrer det ikke det faktum at vi, mennesket, er et dyr, altid har været et dyr og altid vil være det!

Forklar mig hvorfor en mand vælger at skære hovedet af en uskyldig mand, fordi han er af anden overbevisning end ham selv? Er dette ikke en ret dyrisk handling?

Anmeld

15. maj 2014

A&F

NatalieElizabeth skriver:

Nu har jeg læst denne her tråd igennem og jeg kan se sagen både fra den ene og den anden synsvinkel men hvor pokker kom det med homoseksualitet ind?

Nu er jeg ikke selv homoseksuel - men hvis det ikke er "naturligt" at være homoseksuel … så er det sgu heller ikke naturligt at skære forhuden af sit barn. 

Og hvad ville du iøvrigt gøre hvis dit eget barn voksende op og blev homoseksuel? Ville du så ikke elske det barn mere som du havde båret inden i dig og som du havde elsket altid? Ville dit barn så ikke længere være dit barn?

Jeg synes det er en interessant debat hvor meget man egentlig er villig til at ofre sig for det man tror på. 

Dette indlæg " Altså nu er der jo fra naturens side en grund til at man bliver født som man gør, der er også en grund til at man har krops behåring osv, det er jo at gå imod naturen, ligesom at få Bolton, silikone bryster osv, det er ikke naturligt..". Det besvarede jeg således med mit spørgsmål omkring homoseksualitet , når Anonym mener at det er imod naturen at omskære, så tænkte jeg om hun så også anser det at være homoseksuel er imod naturen. 

Anmeld

15. maj 2014

A&F

Muhmi skriver:

Det har et dyr altså også.

Og ja det er en anden skabning, men det gør ikke os til hævet over dem, ligemeget HVAD du så end siger så ændrer det ikke det faktum at vi, mennesket, er et dyr, altid har været et dyr og altid vil være det!

Forklar mig hvorfor en mand vælger at skære hovedet af en uskyldig mand, fordi han er af anden overbevisning end ham selv? Er dette ikke en ret dyrisk handling?

Så vil jeg udfra et psykologisk perspektiv mene at manden er syg i hovedet og noget må være gået galt i hans barndom eller lign. Igen du anser mennesket for værende et dyr. Jeg gør ikke

Anmeld

15. maj 2014

NatalieElizabeth

A&F skriver:

Dette indlæg " Altså nu er der jo fra naturens side en grund til at man bliver født som man gør, der er også en grund til at man har krops behåring osv, det er jo at gå imod naturen, ligesom at få Bolton, silikone bryster osv, det er ikke naturligt..". Det besvarede jeg således med mit spørgsmål omkring homoseksualitet , når Anonym mener at det er imod naturen at omskære, så tænkte jeg om hun så også anser det at være homoseksuel er imod naturen. 

Men ifølge koranen er homoseksualitet da ikke accepteret? 

Så siger jeg bare at hvis det ikke er naturligt at være homoseksuel - så kan det heller ikke være naturligt at skære forhuden af sit barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.