Omsorgsgiver skriver:
Jeg har ALDRIG forstået hvorfor man omskærer sine drengebørn pga. en religion.!!??? Er der en' der vil forklare mig hvorfor man gør det??
Det er jo netop fordi man tror - i en tro skal der ikke stilles spørgsmålstegn ved riterne. Det er sagt/skrevet at en dreng kun kan være rigtig muslim hvis han er omskåret, og vi som ikke tror på det kan spørge fra nu og til dommedag, men de som tror har ikke behovet for at stille spørgsmålstegn.
Religion er jo som sådan ikke til diskussion.
Jeg er ikke muslim, kristen, buddhist eller hinduist - ja jeg er sådan set heller ikke ateist. Men jeg accepterer at de som er troende har deres riter og et af dem er omskæringen af drenge, jeg siger tillykke til de drenge i skolen der bliver det mens de er skolebørn, på samme måde som jeg siger tillykke til de som bliver konfirmeret. Spørger de mig om jeg ville gøre det med mine drenge, er jeg ærlig og siger: nej for jeg tror ikke det gør en til bedre noget som helst at blive omskåret.
Men vi bliver nød til at rumme troendes tro og riter, og så os som måske får lidt ondt i vores imaginære tissemænd vi kan jo så håbe at troen kan flytte sig ved at se vi alle er gode mennesker uafhængigt af en hudlap
Anmeld