Omskæring af dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2014

A&F

Okay, det lyder nu mere som om det er jernhårde facts du kommer med og hvis du ikke har lavet en feltundersøgelse eller læst dig frem til hvorfor det er så godt som du siger, så kan du vel ikke være så skråsikker? Altså jeg mener bare at vi efterhånden bor i oplysningens tid og hvis man vender det blinde øje til "bare" fordi det er en tradition, så kunne det jo godt være man måske ikke burde fremsætte sine argumenter som værende noget andet end de egentlig er, nemlig tradition og intet andet.

Altså personligt har jeg læst om det, udtaler mig ikke bare om noget. Og så har jeg hørt mange positive og få negative ting.Men igen, se hvor mange børn omskårede mænd for, og nogen gifter jo sig også med 2-3 koner, så hvis det var et problem , tror jeg ikke de ville finde glæde i at gifte sig. Som sagt ven. Vi bliver ikke enige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

Muhmi

Dyr kan også have psykiske problemer!

Så kan det jo diskuteres om det er psykisk ustabilitet at ville udsætte sit barn for unødig smerte i form af omskæring.

Anmeld

15. maj 2014

A&F

Muhmi skriver:

Så kan det jo diskuteres om det er psykisk ustabilt at ville udsætte sit barn for unødig smerte i form af omskæring.

En anden ting. Mennesker og dyr kan ikke sammenlignes . Måske for dit vedkommende, men for muslimer nej.

Anmeld

15. maj 2014

Muhmi

A&F skriver:

Altså personligt har jeg læst om det, udtaler mig ikke bare om noget. Og så har jeg hørt mange positive og få negative ting.Men igen, se hvor mange børn omskårede mænd for, og nogen gifter jo sig også med 2-3 koner, så hvis det var et problem , tror jeg ikke de ville finde glæde i at gifte sig. Som sagt ven. Vi bliver ikke enige

Jeps vi bliver ikke enige og den kan trækkes i langdrag denne diskussion, så yes, vi lader den stå her

Anmeld

15. maj 2014

Muhmi

A&F skriver:

En anden ting. Mennesker og dyr kan ikke sammenlignes . Måske for dit vedkommende, men for muslimer nej.

Men vi er jo dyr.

Anmeld

15. maj 2014

A&F

Men vi er jo dyr.

Jeg tror på at islam ikke anser mennesket for værende et dyr, hvilket vi også får at vide. Mennesket er rationelt tænkende. Et dyr handler ud fra sine instinkter. Men det er din mening. Jeg har min

Anmeld

15. maj 2014

Muhmi

A&F skriver:

Jeg tror på at islam ikke anser mennesket for værende et dyr, hvilket vi også får at vide. Mennesket er rationelt tænkende. Et dyr handler ud fra sine instinkter. Men det er din mening. Jeg har min

Vi handler også ud fra vores instinkter, forplantning, føde, tørst, nydelse (underholdning, lækker mad, alkohol osv.), overlevelse og omsorg. Vi kan ikke fraskrive os det at vi ikke er et dyr, blot fordi vi kommunikerer som vi gør og har evnerne (tommelfingre, hjernen) til at lave technologi.

Anmeld

15. maj 2014

Anonym1112

A&F skriver:

Så er det heller ikke naturligt at være homoseksuel vel?

Du kan da ikke sammenligne kropsdele med menneskers seksual liv, det er simpelthen for langt ude.. 

Anmeld

15. maj 2014

A&F

Muhmi skriver:

Vi handler også ud fra vores instinkter, forplantning, føde, tørst, nydelse (underholdning, lækker mad, alkohol osv.), overlevelse og omsorg. Vi kan ikke fraskrive os det at vi ikke er et dyr, blot fordi vi kommunikerer som vi gør og har evnerne (tommelfingre, hjernen) til at lave technologi.

Men mennesket tænker over sine handlinger. Det gør dyret ikke.

Anmeld

15. maj 2014

A&F

Anonym1112 skriver:

Du kan da ikke sammenligne kropsdele med menneskers seksual liv, det er simpelthen for langt ude.. 

Du nævnte selv det naturlige,  sååå 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.