Omskæring af dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2014

Anonym trådstarter

A&F skriver:

Til TS. Er I fra Jylland? Ellers kender jeg et par læger fra Sjælland som omskærer 

Ja vi er fra Jylland. Det ville være rart at finde en tæt på, men hvis den "bedste" ligger på Sjælland, så er det en mulighed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2014

Anonymo

Marts<3 skriver:

Største delen af feks New yorkere(mænd) vælger at blive omskåret selvom det Intet har med religion og gøre. De lever et fint sexlivet...

Jeg er hverken for eller imod omskæring. Men nogle agumenter er for tamme.

Har læst tråde herinde hvor mødre har udledt større mishandling for deres børn, end en omskæringen vil gøre.
Vi træffer mange valg for vores børn inden de 18år. Nogle har været gode, andre har været dårlige.

Men du skriver verdens befolkningen? 

Anmeld

15. maj 2014

Marts<3

Marts2014 skriver:

Men du skriver verdens befolkningen? 

JA! OGSÅ VERDENS BEFOLKNING! USA,ASIEN,AFRIKA,MELLEMØSTEN,EUROPA!

Også kom jeg med et eks. på mænd der IKKE gør det af religiøse grundlag! Jesus!

Anmeld

15. maj 2014

Anonymo

Marts<3 skriver:

JA! OGSÅ VERDENS BEFOLKNING! USA,ASIEN,AFRIKA,MELLEMØSTEN,EUROPA!

Også kom jeg med et eks. på mænd der IKKE gør det af religiøse grundlag! Jesus!

Du godeste, rolig? 

Anmeld

15. maj 2014

A&F

Anonym skriver:

Ja vi er fra Jylland. Det ville være rart at finde en tæt på, men hvis den "bedste" ligger på Sjælland, så er det en mulighed

Det kan jeg godt forstå

Anmeld

15. maj 2014

MorDk

A&F skriver:

Men netop med forhud kan det være svært at holde rent for drengen og det kan jo blive ulækkert . Så hvorfor ikke bare gøre det lettere for drengen ved at blive omskåret , så kan han vaske sig uden at tænke på om han fik vasket sig ordentligt under forhuden. 

Det er da for pokker noget man kan lære ligesom så meget andet. Desuden blev man født med forhud af 1 grund. Netop for at beskytte penishovedet.

Anmeld

15. maj 2014

A&F

MorDk skriver:

Det er da for pokker noget man kan lære ligesom så meget andet. Desuden blev man født med forhud af 1 grund. Netop for at beskytte penishovedet.

Bevar en god tone tak. Altså læs lige mine indlæg igen og se hvor meget jeg lægger vægt i at lære barnet om renhed. Men som troende holder jeg og mange fast i de værdier vi har. Lad os nu om det. Ingen gøre noget rigtigt mere end andre. 

Anmeld

15. maj 2014

melila

Anonym skriver:

Jeg ved at dette er et følsomt emne, så vil starte med at sige, at det ikke er en diskussion jeg er ude efter, bare lidt råd og vejledning til dem af jer der måtte vide noget om omskæring. 

Jeg har en dreng på snart tre år som skal omskæres. Hans far er muslim, jeg er ikke, så jeg kender ikke forfærdeligt meget til det. Er helt for at man gør det ved drenge, men mit beskyttergen gør at jeg er meget bekymret for at noget skulle gå galt.

Det skal gøres på privathospital, så er der nogen der kan anbefale et i jylland? Hvad har i selv gjort når jeres børn eller andre i familien skulle omskæres?

Er der noget jeg skal være opmærksom på med hospitalerne, og helingen og alt det der?

Jeg er mest bange for at lægen tager for meget af så min dreng får problemer, eller at der går betændelse i såret. Og så er der lige den fulde narkose som bekymrer mig.

Håber der sidder nogen derude som kan hjælpe mig med mine spørgsmål!

Du må meget undskylde, men er din eneste grund til du vælger at han skal omskæres fordi din mand er i den tro? At skabe noget så smertefuldt for et barn der er så stor som han er, og lægge ham frivillig i narkose der altid er en risiko ved, bare pga en tro eller overbevisning? Det falder mig meget unaturligt! Jeg kunne forstå hvis barnet havde gener eller plaget af forhudsbetændelse ect. Og lægen så rådet det! Men jeg ville da aldrig putte mit barn frivillig i narkose, pga en religion!

Anmeld

15. maj 2014

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Jeg har ALDRIG forstået hvorfor man omskærer sine drengebørn pga. en religion.!!??? Er der en' der vil forklare mig hvorfor man gør det??

Anmeld

15. maj 2014

MorDk

A&F skriver:

Bevar en god tone tak. Altså læs lige mine indlæg igen og se hvor meget jeg lægger vægt i at lære barnet om renhed. Men som troende holder jeg og mange fast i de værdier vi har. Lad os nu om det. Ingen gøre noget rigtigt mere end andre. 

Jeg taler da ik grimt .... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.