Omskæring af dreng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2014

Pcokate

A&F skriver:

"Især når flere undersøgelser påviser at det er en form for lemlæstelse og nogle mænd får endda problemer med at komme/få den op af stå senere i livet." Ehm say what? Okay flere undersøgelser påviser tværtimod at der flere sundhedsmæssige fordele og meget lidt forskning om påvirkningen at sexlivet. Alle de millioner af muslimer, jøder, og andre der lader sig omskære ser da ud til at kunne få mange mange mange børn

I min undervisning har vi haft flere dokumentare, interviews og forskningsforsøg om det her emne. Og ja det gælder ikke alle, men det er da en stor risiko. 

Desuden er der en grund til at det er blevet politisk debatteret om hvor vidt det bør være lovligt, da de er lemlæstelse. 

Fred være med alle religioner men lad visse valg blive taget, når individet er myndigt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2014

Pcokate

Aisha skriver:

Hvad med at lære dig selv og respektere andre folk og deres valg ?

Så hvis jeg er uenig, skal jeg holde det for mig selv? Helt ærligt så omskære man vel ikke et barn pga renlighedsspørgsmål? 

Niksen biksen Karen Blixen sådan foregår det ikke. 

Anmeld

14. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Men netop med forhud kan det være svært at holde rent for drengen og det kan jo blive ulækkert . Så hvorfor ikke bare gøre det lettere for drengen ved at blive omskåret , så kan han vaske sig uden at tænke på om han fik vasket sig ordentligt under forhuden. 

Har du mødt en dreng/mand med forhuden i behold? Det er ikke vanskeligt at holde rent. Skulle vi så også tage skamlæberne af pigerne så det ikke er så "svært" at gøre rent mellem alle folderne dernede??  Renlighed er altså et forældet argument idag, hvor vi både har rent vand og sæbe i alle hjem. 

Hvorfor ikke bare stå ved at det er en del af jeres religion, en tradition, og i ikke vil bryde den. Så er den vel ikke længere, om folk er enige eller uenige. Tror den bedste måde at undgå debat/diskussion er at lade være at svare på de negative udmeldinger. 

Anmeld

14. maj 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Pcokate skriver:

Så hvis jeg er uenig, skal jeg holde det for mig selv? Helt ærligt så omskære man vel ikke et barn pga renlighedsspørgsmål? 

Niksen biksen Karen Blixen sådan foregår det ikke. 

Omg... Du er simpelthen ikke en forklaring værd !

Anmeld

14. maj 2014

A&F

Pcokate skriver:

Ej okay så hvis nogen børn har svært ved at tørre sig ordentlig efter toiletbesøg så giver vi dem stomacherpose eller hvad? 

Lær ungerne ordentlig hygiejne istedet

Du ved godt at muslimer vasker sig selv 5 gange om dagen pga de 5 obligatoriske bønner ikke? Muslimen er hele tiden ren foroven og neden. Og barnet skal lære om renhed efter hvert toiletbesøg . At være omskåret er bare endnu en fordel for drengen at han har lettere tilgang til at vaske sig . Så kom ikke og belær mig om hygiejne tak.

Anmeld

14. maj 2014

Pcokate

Aisha skriver:

Omg... Du er simpelthen ikke en forklaring værd !

Grineren

du har så travlt med at sige at andre ikke må springe ind i andres trådeindlæg, men gør det selv. 

Du kan ikke li at min mening, vil ikke respektere at jeg har min. Men mener at jeg ikke respektere andres fordi jeg er uenig.. 

Fred være med det

Anmeld

14. maj 2014

Pcokate

A&F skriver:

Du ved godt at muslimer vasker sig selv 5 gange om dagen pga de 5 obligatoriske bønner ikke? Muslimen er hele tiden ren foroven og neden. Og barnet skal lære om renhed efter hvert toiletbesøg . At være omskåret er bare endnu en fordel for drengen at han har lettere tilgang til at vaske sig . Så kom ikke og belær mig om hygiejne tak.

Jo rituelle vaske som ikke nødvendigvis skal være med vand og i forbindelse med bønner. 

Men istedet for at trække et renlighedskort mener jeg bare man kunne lære drengene at rengøre sig korrekt. Ligesom med hænder og andet (selvom det til tider også kan gå for stærkt for de små pus

Anmeld

14. maj 2014

A&F

Mor11 skriver:

Har du mødt en dreng/mand med forhuden i behold? Det er ikke vanskeligt at holde rent. Skulle vi så også tage skamlæberne af pigerne så det ikke er så "svært" at gøre rent mellem alle folderne dernede??  Renlighed er altså et forældet argument idag, hvor vi både har rent vand og sæbe i alle hjem. 

Hvorfor ikke bare stå ved at det er en del af jeres religion, en tradition, og i ikke vil bryde den. Så er den vel ikke længere, om folk er enige eller uenige. Tror den bedste måde at undgå debat/diskussion er at lade være at svare på de negative udmeldinger.

Aha du besvarer  det netop selv , med dit indlæg om omskæring af skamlæber hos piger. Netop fordi det ikke er pålagt i islam. Og netop fordi at kvinden skal bevare retten til at opnå seksuel nydelse på ligefod med manden. Desuden i afrikanske lande omskære man desværre pigerne, mener det er noget med klitoris og ikke skamlæberne. Når jeg udtaler om renlighed er det også på baggrund af de islamisk værdier som vi netop ikke vil lægge fra os. 

Anmeld

14. maj 2014

esioul

Hvor er det øv at tråden tager sådan en drejning.

Håber det bedste for knægten og held og lykke med JERES valg 

Anmeld

14. maj 2014

A&F

Pcokate skriver:

Jo rituelle vaske som ikke nødvendigvis skal være med vand og i forbindelse med bønner. 

Men istedet for at trække et renlighedskort mener jeg bare man kunne lære drengene at rengøre sig korrekt. Ligesom med hænder og andet (selvom det til tider også kan gå for stærkt for de små pus

Selvfølgelig kan andre ting også forårsage at de skal vaske sig. Børn er jo børn. Jeg er tilhænger af, at vi ikke skal dømme nogen for at de gør tingene anerledes. Ingen er mere rigtig end andre. Og i sidste ende vil vi alle det beste for vores børn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.