Drengeomskæring får grønt lys i Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2014

A&F

Noneother skriver:

Jeg skrev at den var skrevet dengang man troede jorden var flad. Ergo. Dengang hvor man ikke vidste særlig meget om noget som helst ift. hvad man ved og kan i dag.
Ikke at muslimer generelt tror at jorden er flad.

Ændringer for at behage mennesket? Hvad med for at tilpasse sig den virkelighed der er i dag 1000+ år efter?

Det med naturlighed handler mere om menneskers ret til selv at bestemme om de vil skamferes. og det fact at ligegyldigt hvordan du argumentere, vender og drejer. 
Så bliver det at snitte dele af folks kønsorganer af bare aldrig = med at klippe negle.
Ikke på en måde så det giver nogen som helst form for mening, hvis man tænker over det i mere end 1 sekund.

Lad os være enige om at være uenige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2014

Isabella_mor

Aisha skriver:

Jeg forstår slet ikke jeres reaktion. Omskæring og operation for forhudssvævring er akkurat det samme. Samme operation, samme metode! Ved i hvor mange der får fortaget forhudssvævring operationen ? Min egen læge som er pære dansker anbefalede min det da han var mindre.

Der er forskel på hvorfor man gør det. Forhudsforsnævring er yderst smertefuldt for drenge/mænd, og er derfor nødvendigt at operere, da det forringer ens livskvalitet. Omskæring gør man fordi nogen har tolket at man ikke er irdenlig ren hvis man har forhud. Jeg synes det er noget pjat.! 

Anmeld

14. april 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
A&F skriver:

Læs tråden før du udtaler dig til mig. Så ville du kunne se sammmehængen i mit svar. Der var en det spurgte om det er religiøst eller traditionelt at omskære. Hvor der blev svaret lidt frem og tilbage, og nogle ting som ikke passede. Derfor mit svar. Igen, som troende lever man ikke for at behage samfundet, men sin Skaber . Man kan ikke være halv troende i islam fx. Så lige så naturligt det er at du klipper dit barns negle og dine egne, børster tænder og går i bad, så naturligt er det også for en muslim og jøde at omskære

Jeg havde læst hele tråden  og deltaget i den før dit første indlæg, og så er vi tilbage ved udgangspunktet: Du skrev: "Mange af jer har altså ikke styr på hvorfor man omskære, så lad være med at udtale jer når I ikke har viden". Og jeg gentager gerne mig selv: Nej, der er ikke mange, der ikke har styr på det - du tager fejl og gør én eller to til mange. Det er usagligt at indlede med sådan en overdrivelse. 

Anmeld

14. april 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Aisha skriver:

Jeg forstår slet ikke jeres reaktion. Omskæring og operation for forhudssvævring er akkurat det samme. Samme operation, samme metode! Ved i hvor mange der får fortaget forhudssvævring operationen ? Min egen læge som er pære dansker anbefalede min det da han var mindre.

Det er jo ikke korrekt.

"Man skærer kun så tilpas af forhuden, at man løser problemet med, at den ikke kan trækkes tilbage. Som regel mellem en tredjedel og halvdelen af forhuden. Der kan dog være lægelige grunde til at fjerne hele forhuden, for eksempel en hudsygdom der udover at skrumpe huden også giver hvide pletter. Her er reglen, at al den angrebne hud skal fjernes. Omskæring af lægelige grunde adskiller sig således fra den, der foretages af religiøse grunde, hvor hele forhuden fjernes."

"Forhudsforsnævring skal ikke behandles for enhver pris. Kun de børn, der er væsentligt generet - og det er meget få - skal behandles. Den væsentligste grund til at være tilbageholdende med behandling er, at forhudsforsnævring kun sjældent giver anledning til alvorlige gener, og at tilstanden meget tit forsvinder af sig selv. Hvis der fortsat er forhudsforsnævring ved puberteten, kan det føre til smerter i forbindelse med erektion - i de tilfælde skal tilstanden behandles – i første omgang med binyrebarkhormoncreme (steroid)."

" (.....) behandling med steroidsalve kan løse problemet hos 80 procent af de drenge, der lider af forhudsforsnævring." 

Fra sygesikring.dk 

Anmeld

14. april 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Isabella_mor skriver:

Der er forskel på hvorfor man gør det. Forhudsforsnævring er yderst smertefuldt for drenge/mænd, og er derfor nødvendigt at operere, da det forringer ens livskvalitet. Omskæring gør man fordi nogen har tolket at man ikke er irdenlig ren hvis man har forhud. Jeg synes det er noget pjat.! 

Der er forskel på hvorfor man gør det men der er ingen forskel på operationen : ) Der er ikke mere at diskutere vi bliver aldrig enige. I vil ALDRIG nogen sinde komme til at forstå os. God dag.

Anmeld

14. april 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Mor og meget mere skriver:

Det er jo ikke korrekt.

"Man skærer kun så tilpas af forhuden, at man løser problemet med, at den ikke kan trækkes tilbage. Som regel mellem en tredjedel og halvdelen af forhuden. Der kan dog være lægelige grunde til at fjerne hele forhuden, for eksempel en hudsygdom der udover at skrumpe huden også giver hvide pletter. Her er reglen, at al den angrebne hud skal fjernes. Omskæring af lægelige grunde adskiller sig således fra den, der foretages af religiøse grunde, hvor hele forhuden fjernes."

"Forhudsforsnævring skal ikke behandles for enhver pris. Kun de børn, der er væsentligt generet - og det er meget få - skal behandles. Den væsentligste grund til at være tilbageholdende med behandling er, at forhudsforsnævring kun sjældent giver anledning til alvorlige gener, og at tilstanden meget tit forsvinder af sig selv. Hvis der fortsat er forhudsforsnævring ved puberteten, kan det føre til smerter i forbindelse med erektion - i de tilfælde skal tilstanden behandles – i første omgang med binyrebarkhormoncreme (steroid)."

" (.....) behandling med steroidsalve kan løse problemet hos 80 procent af de drenge, der lider af forhudsforsnævring." 

Fra sygesikring.dk 

Prøv lige og høre. Vi skære heller ikke dilleren af drengen vel? Forskellen er KUN, Hvorfor grunden til at man vælger at gøre som man gør enten af religiøse grunde eller af nødvendighed.

Anmeld

14. april 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Jeg synes altid at det er et problem når man gør noget anderledes end andre. Hvorfor kan i ikke bare være ordentlige mennesker og respektere og prøve og forstå, Sætte sig ind i tingene før i angriber? Der er også mange ting i gør som jeg tænker HUL I HOVEDET! men jeg siger altid det er deres kultur og jeg respektere. Jeg gider ikke og diskutere med jer, Men alligevel når jeg ser jer opføre jer som gribbe! og angribe 1 person der faktisk prøver og forsvare os bliver jeg altså lidt sur. Husk nu på at det er vores børn der bliver omskåret under ordentlige forhold og ikke jeres. Så pas jer selv. : ) For i kan alligevel ikke gøre noget. God aften.

Anmeld

14. april 2014

A&F

Mor og meget mere skriver:

Jeg havde læst hele tråden  og deltaget i den før dit første indlæg, og så er vi tilbage ved udgangspunktet: Du skrev: "Mange af jer har altså ikke styr på hvorfor man omskære, så lad være med at udtale jer når I ikke har viden". Og jeg gentager gerne mig selv: Nej, der er ikke mange, der ikke har styr på det - du tager fejl og gør én eller to til mange. Det er usagligt at indlede med sådan en overdrivelse. 

Tror vi misforstår hinanden? I det citat du nævner, er der tale om at, der blev spurgt til, hvorvidt det er religiøst eller traditionelt betinget. Hvor der blev svaret ukorrekt. Derfor mit svar. 

Anmeld

14. april 2014

Anonymo

Isabella_mor skriver:

Fra Avisen.dk

Drengebørn svigtes, når omskæring fortsat tillades. Vejledning ændrer ikke et komma, siger kritisk professor

Omskæring af drenge er en tusinde år gammel tradition, og trods modstand fra Børnerådet, flere organisationer og læger kan den fortsætte.

Efter en årelang og meget ophedet debat offentliggør Sundhedsstyrelsen en ny vejledning, men den adskiller sig ikke væsentligt fra den tidligere, lyder kritikken.

Læs resten

Nej, nej, nej, nej 

Anmeld

14. april 2014

isabellasmor

Aisha skriver:

Jeg synes altid at det er et problem når man gør noget anderledes end andre. Hvorfor kan i ikke bare være ordentlige mennesker og respektere og prøve og forstå, Sætte sig ind i tingene før i angriber? Der er også mange ting i gør som jeg tænker HUL I HOVEDET! men jeg siger altid det er deres kultur og jeg respektere. Jeg gider ikke og diskutere med jer, Men alligevel når jeg ser jer opføre jer som gribbe! og angribe 1 person der faktisk prøver og forsvare os bliver jeg altså lidt sur. Husk nu på at det er vores børn der bliver omskåret under ordentlige forhold og ikke jeres. Så pas jer selv. : ) For i kan alligevel ikke gøre noget. God aften.

Årh det er da sådan en holdning og attitude der rigtig binder  "os" sammen og skaber et velfungerende samfund 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.