Aisha skriver:
Jeg forstår slet ikke jeres reaktion. Omskæring og operation for forhudssvævring er akkurat det samme. Samme operation, samme metode! Ved i hvor mange der får fortaget forhudssvævring operationen ? Min egen læge som er pære dansker anbefalede min det da han var mindre.
Det er jo ikke korrekt.
"Man skærer kun så tilpas af forhuden, at man løser problemet med, at den ikke kan trækkes tilbage. Som regel mellem en tredjedel og halvdelen af forhuden. Der kan dog være lægelige grunde til at fjerne hele forhuden, for eksempel en hudsygdom der udover at skrumpe huden også giver hvide pletter. Her er reglen, at al den angrebne hud skal fjernes. Omskæring af lægelige grunde adskiller sig således fra den, der foretages af religiøse grunde, hvor hele forhuden fjernes."
"Forhudsforsnævring skal ikke behandles for enhver pris. Kun de børn, der er væsentligt generet - og det er meget få - skal behandles. Den væsentligste grund til at være tilbageholdende med behandling er, at forhudsforsnævring kun sjældent giver anledning til alvorlige gener, og at tilstanden meget tit forsvinder af sig selv. Hvis der fortsat er forhudsforsnævring ved puberteten, kan det føre til smerter i forbindelse med erektion - i de tilfælde skal tilstanden behandles – i første omgang med binyrebarkhormoncreme (steroid)."
" (.....) behandling med steroidsalve kan løse problemet hos 80 procent af de drenge, der lider af forhudsforsnævring."
Fra sygesikring.dk
Anmeld