Drengeomskæring får grønt lys i Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Aisha skriver:

Prøv lige og høre. Vi skære heller ikke dilleren af drengen vel? Forskellen er KUN, Hvorfor grunden til at man vælger at gøre som man gør enten af religiøse grunde eller af nødvendighed.

Det er jo ikke rigtigt! Du skrev, det var det samme indgreb, og det er det ikke. Altså tog du fejl. Hvis emnet skal debatteres sagligt, må du holde dig til facts. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2014

LinLin

Aisha skriver:

Seriøst jeg synes også dine valg er noget tamt. Men jeg respektere. Vil ikke ind i detaljer men du ved udmærket godt hvad jeg mener. Med mindre jeg bliver presser ud i det.

Ej! Det er da overhovedet ikke i orden at skrive

Anmeld

15. april 2014

Laulund87

Aisha skriver:

Seriøst jeg synes også dine valg er noget tamt. Men jeg respektere. Vil ikke ind i detaljer men du ved udmærket godt hvad jeg mener. Med mindre jeg bliver presser ud i det.

Nu tager jeg heldigvis slet ikke sådan et angreb nært længere. Jeg hviler i mig selv og ved jeg 100% har taget den rigtige beslutning Ja jeg ved da udmærket hvad du mener..

Jeg ved ikke synke ned på dit niveau så jeg lader den ligge her, og så kan jeg se at du allerede er anmeldt

Anmeld

15. april 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
A&F skriver:

Tror vi misforstår hinanden? I det citat du nævner, er der tale om at, der blev spurgt til, hvorvidt det er religiøst eller traditionelt betinget. Hvor der blev svaret ukorrekt. Derfor mit svar. 

Ja, men der var stadigvæk ikke "mange", som du skrev. 

Anmeld

15. april 2014

RGN

Profilbillede for RGN
lineog4 skriver:

Da abraham også er stamfader til islam så må det næsten være det samme. Abraham er stamfader til jødedommen via Isak han får med sin kone, og til islam med Ismail han får med sin tjenerinde.

Så hvis det er religiøst for jøder er det formodentligt også for muslimer.

Ja, det tænker jeg også, men jeg turde ikke skrive det, når jeg ikke var sikker.

Anmeld

15. april 2014

A&F

Ja, men der var stadigvæk ikke "mange", som du skrev. 

Nååå du hænger godt nok fast i ordet "mange". Jamen så er det jo "nogen" der skulle have stået, er det hvad du fisker efter?. For mit vedkommende er det underordnet om det er 3 eller 10. For dig er mange muligvis flere. Anyway det er ligegyldigt nu

Anmeld

15. april 2014

Christine

A&F skriver:

Mener at det skal ske i bedøvelse? Uden bedøvelse er absurd! Har ikke hørt om nogen der får det lavet uden bedøvelse? Og desuden er det læger, der foretager omskæringen og ikke imamer. Og lægerne anbefaler også at børnene skal være små pga helingen går hurtigere hos småbørn. Især hos spædbørn . 

Min mening er helt klart farvet af at jeg på alle måder er imod omskæring. Men jeg mener faktisk at det fysisk er endnu være at det gøres på spædbørn som ikke er fuldt udviklede, så har man ikke chance for at forudsige konsekvenserne for ham når han vokser op. Af samme årsag skal man have en vis alder for at modtage plastikkirurgiske indgreb - kroppen skal være fuldt udviklet, ellers er risikoen for mere skade end gavn væsentligt større.

Anmeld

15. april 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Laulund87 skriver:

Nu tager jeg heldigvis slet ikke sådan et angreb nært længere. Jeg hviler i mig selv og ved jeg 100% har taget den rigtige beslutning Ja jeg ved da udmærket hvad du mener..

Jeg ved ikke synke ned på dit niveau så jeg lader den ligge her, og så kan jeg se at du allerede er anmeldt

: )

Anmeld

15. april 2014

modesty

Aisha skriver:

Der er forskel på hvorfor man gør det men der er ingen forskel på operationen : ) Der er ikke mere at diskutere vi bliver aldrig enige. I vil ALDRIG nogen sinde komme til at forstå os. God dag.

Der er to mennesker der har linket til to separate troværdige kilder hvor der sort på hvidt står at der ER forskel på operationen. 

Derudover kan du da ikke forklejne forskellen på årsagen. Det er det samme som at sige "armen bliver skåret af på samme måde, der er KUN forskel på at det i det ene tilfælde ikke er en fysisk nødvendighed, men at det i det andet tilfælde er". Det argument giver jo ingen mening overhovedet. Der er en verden til forskel på om det er noget der gøres af en fysisk nødvendighed, et medicinsk indgreb, eller om det gøres på grund af tro.

Jeg kan også stille spørgsmålet til dig - hvordan ville du reagere hvis en af dine veninder sagde at hun havde fået skåret brystvorterne af sin drengebaby, for de har jo alligevel ingen funktion, og hendes new age guru havde fortalt hende at det var det rigtige at gøre?

Anmeld

15. april 2014

A&F

Christine skriver:

Min mening er helt klart farvet af at jeg på alle måder er imod omskæring. Men jeg mener faktisk at det fysisk er endnu være at det gøres på spædbørn som ikke er fuldt udviklede, så har man ikke chance for at forudsige konsekvenserne for ham når han vokser op. Af samme årsag skal man have en vis alder for at modtage plastikkirurgiske indgreb - kroppen skal være fuldt udviklet, ellers er risikoen for mere skade end gavn væsentligt større.

Men når en læge anbefaler noget, er det vel ikke for sjovt,  at han udtaler sig om hvornår det er bedst .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.