Drengeomskæring får grønt lys i Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2014

Isabella_mor

LinLin skriver:

Ja ja men det er da stadig mærkeligt at de stort set alle er omskåret inden et år hvis det er normalt det først er omkring skolestart!
De er vel ikke "specielle" muslimer i aarhus v

Tror også der er forskel på hvor "meget" muslim man er. 

Men det der også står er at det ikke altid er læger der foretager indgrebet. Og at det oftest foregår uden bedøvelse da børnene skal kunne have en opfattelse og en form for forståelse for hvad der er sket. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2014

twinny

Det er da godt det ikke er en kedelig dansker som tror på ingenting, der kommer med nogle af de udtalelser som bliver skrevet i denne debat; for så havde man bund racist. 

Og det er jo lige præcis det der giver et større skel; os og jer. 

Når det så blev sagt, jeg mener kun at omskæring skal ske, hvis det er nødvendigt og det er det ikke min verden ved nogen religion om det er den ene eller anden. Kun ved sygdom. 

Men hvis mændene selv ønsker det pga religion, kan det blive gjort, når de er 18 år og myndig. 

Anmeld

17. april 2014

A&F

HER er der en lille artikel der beskriver hvordan en omskæring foregår, hvor mange forskellige metoder der er, og hvor mange former for omskæring der findes. Den er fra for nylig, og jeg synes den beskriver ret godt hvad jeg var overbevist om.! 

At det ofte foregår uden en læge, og at det skal kunne mærkes af barnet som en del af "ritualet" hvorfor det som oftest foregår uden bedøvelse.! 

Er faktisk overrasket over, at det nogle steder udføres uden en læge. Altså det burde forbydes. Og undrer mig over, at mange muslimer er 5-7 år når det udføres(tror nogle tyrkere gør det i den alder, men ikke alle). Men dem jeg kender, og har hørt om, har de fleste været under et år. Den med at de skal forstå det, er også nyt for mig at vide. Da jeg ikke har hørt om det før

Anmeld

17. april 2014

Isabella_mor

A&F skriver:

Er faktisk overrasket over, at det nogle steder udføres uden en læge. Altså det burde forbydes. Og undrer mig over, at mange muslimer er 5-7 år når det udføres(tror nogle tyrkere gør det i den alder, men ikke alle). Men dem jeg kender, og har hørt om, har de fleste været under et år. Den med at de skal forstå det, er også nyt for mig at vide. Da jeg ikke har hørt om det før

Jeg tror tit der er mange ting som man ikke ved noget om.

Fordi det ikke er noget man  måske taler om. Jeg ved det ikke. Synes bare det virker forfærdeligt. 

Anmeld

19. april 2014

Christine

A&F skriver:

Men når en læge anbefaler noget, er det vel ikke for sjovt,  at han udtaler sig om hvornår det er bedst .

Hvis hans synspunkt er religiøst i stedet for lægefagligt, så jo.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.