fo82 skriver:
Det har jo så ikke været opstart alene der var problemet - der var bare ikke mælk nok.
nu har jeg kun indgående nævnt min mor og søster, men alle kvinder i familien har haft problemet, så i følge statistikken - så er sandsynligheden for at jeg kan amme ikke særligt stor.
men jeg kan mærke at når der kommer et "pres" med "synd for dig" og "prøv alligevel" så opfatter jeg at mine overvejelser ikke bliver respekteret og faktisk bliver "stemplet" som forkert...
og det bekræfter lidt hvad jeg skrev før, at der er en fordømmelse af dem der ikke kan/vil amme uanset grund - for ingen grund er god nok for de dømmende.
Jeg synes bare ikke at din årsag til, at du ikke vil amme, er en valid årsag. Den med at man ikke har mælk nok, hænger ofte sammen med at man ikke ammer nok, forkert sutteteknik, at man giver en flaske istedet for at amme, eller at man har overproduktion, dvs. at man faktisk har alt for meget mælk, hvilket betyder at barnet kun får den tynde mælk og aldrig når ind til den fede mælk. Det vidste man bare ikke tidligere og det ved langt de fleste sundhedsplejersker heller ikke noget om idag, fordi størstedelen desværre ikke ved særlig meget om amning.
Så jo, jeg synes det er synd for dig, hvis du ikke giver det en chance, for for som jeg også skrev i mit sidste indlæg, så ved du at amning kan være problematisk, men du har mulighed for at "læse op på teorien" om man så må sige og sætte dig ind i, hvilke problemer, man kan forvente at støde ind i.
Men i sidste ende er det dit valg, og nej, man er da ikke en dårlig mor, fordi man giver sit barn en flaske, slet ikke! Men amning er jo ikke kun mad, det er også tryghed og nærhed og selvom man også kan hygge når man giver en flaske, så er det ikke det samme som at amme - synes jeg! Og det er det, jeg synes er synd du måske går glip af, ved slet ikke at prøve.