Fravalgt amning??? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2014

Mum33

JulieWH skriver:

Er generelt vældig uenig i den liste du har, men lige det her punkt er jeg nødt til at kommentere på;

5. De sover bedre og længere på mme, og søvn har stor betydning for børns udvikling.  -- SLUDDER! Du skriver det, som var det en endegyldig sandhed. MME er tungere i maven og de skal bruge længere tid på at fordøje det, hvilket kan slå maven i stykker og derved give rigtig dårlig søvn.

Nu er det jo ikke en enig/uenig liste, men min opfattelse af det.

Og tak for "den endegyldige sandhed" om søvn og mme - som du selv skriver "kan" de få dårlige mave, hvilket de også kan af mm, så kartoffel - kartoffel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2014

anynom

Abemor skriver:

Nu er det jo ikke en enig/uenig liste, men min opfattelse af det.

Og tak for "den endegyldige sandhed" om søvn og mme - som du selv skriver "kan" de få dårlige mave, hvilket de også kan af mm, så kartoffel - kartoffel.

Sagligt  

Anmeld

26. marts 2014

Mum33

JulieWH skriver:

Sagligt  

Ja man svarer vel, som man bliver spurgt

Anmeld

26. marts 2014

anynom

Abemor skriver:

Ja man svarer vel, som man bliver spurgt

Du blev ikke spurgt 

Anmeld

26. marts 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
JulieWH skriver:

Er generelt vældig uenig i den liste du har, men lige det her punkt er jeg nødt til at kommentere på;

5. De sover bedre og længere på mme, og søvn har stor betydning for børns udvikling.  -- SLUDDER! Du skriver det, som var det en endegyldig sandhed. MME er tungere i maven og de skal bruge længere tid på at fordøje det, hvilket kan slå maven i stykker og derved give rigtig dårlig søvn.

Hehe, ja man skal altså lade være med at stille det op som om det er de rene fakta, for det er det da godt nok ikke  Min havde heldigvis aldrig bøvl med maven hverken ved amning eller flaske, og jeg tænkte aldrig over hvad jeg spiste i ammeperioden. Han sov heller ikk anderledes på det ene eller det andet. Ikk engang da vi startede på grød, ændrede søvnen sig.

Anmeld

26. marts 2014

Anonymo

Abemor skriver:

Jeg har haft 1 ammeforløb og 1 flaskeforløb, så kan se både fordele og ulemper ved begge. Jeg vil altid give amning et forsøg, men ikke for hver en pris. 

Du spørg til hvilke fordele, der kan være ved flaske. Som jeg ser det, er der følgende: 

1. Flere kan hjælpe til og aflaste, hvilket giver mor mere overskud.

2. Far kan være med fra starten og får en vigtigere rolle, og har måske derfor nemmere ved at knytte sig til barnet. 

3. Der er altid mad nok, og man skal ikke bekymre sig om hvad man selv har spist. 

4. Mme giver mindre mavekneb, da det er det samme produkt hele tiden. 

5. De sover bedre og længere på mme, og søvn har stor betydning for børns udvikling. 

6. Man kan skabe nærvær på nøjagtig samme måde med flaske (havde en veninde som gav min søn flaske, og hun udbrød forbløffet "det er helt vildt den kontakt man har, det havde jeg aldrig troet".) 

7. Mme kan fåes øko - det kan mm ikke, anset hvor sundt man spiser optager man kemikalier gennem mad, tøj og luft

8. Når der er mere end et barn frigiver flasken mere tid til den store (noget man først sætter pris på ved nr.2,3 osv) 

9. Umuligt barn/natteroderi er et fælles projekt. Ikke mors "problem". 

Det var lige det jeg på stående fod kunne se som fordel ved flaske.  Men igen ville jeg altid give amning et forsøg 

Jeg ammer og min datter på 20 dage sover næsten 4 timer af gangen, tænk så hvor lang tid hun ville sove hvis hun var på flaske 

Anmeld

26. marts 2014

modesty

Du skrev maveproblemer - det går mavekneb vel ind under ... 

Jeg anser forstoppelse som langt værre end mavekneb.

Har desuden aldrig hørt om tilfælde hvor børn fik mavekneb grundet noget moren spiste. Jeg siger ikke at det ikke sker, men min empiriske erfaring fortæller mig at det ikke sker tit.

Nej vent, det passer ikke. Jeg har læst én tråd herinde, med en mor som eliminerede et par ting fra hendes kost og så stoppede babys mavekneb.

Jeg har så læst de første 100 tråde herinde om forstoppelse ved MME.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.