Abemor skriver:
Jeg har haft 1 ammeforløb og 1 flaskeforløb, så kan se både fordele og ulemper ved begge. Jeg vil altid give amning et forsøg, men ikke for hver en pris.
Du spørg til hvilke fordele, der kan være ved flaske. Som jeg ser det, er der følgende:
1. Flere kan hjælpe til og aflaste, hvilket giver mor mere overskud.
2. Far kan være med fra starten og får en vigtigere rolle, og har måske derfor nemmere ved at knytte sig til barnet.
3. Der er altid mad nok, og man skal ikke bekymre sig om hvad man selv har spist.
4. Mme giver mindre mavekneb, da det er det samme produkt hele tiden.
5. De sover bedre og længere på mme, og søvn har stor betydning for børns udvikling.
6. Man kan skabe nærvær på nøjagtig samme måde med flaske (havde en veninde som gav min søn flaske, og hun udbrød forbløffet "det er helt vildt den kontakt man har, det havde jeg aldrig troet".)
7. Mme kan fåes øko - det kan mm ikke, anset hvor sundt man spiser optager man kemikalier gennem mad, tøj og luft
8. Når der er mere end et barn frigiver flasken mere tid til den store (noget man først sætter pris på ved nr.2,3 osv)
9. Umuligt barn/natteroderi er et fælles projekt. Ikke mors "problem".
Det var lige det jeg på stående fod kunne se som fordel ved flaske.
Men igen ville jeg altid give amning et forsøg 
Jeg ammer og min datter på 20 dage sover næsten 4 timer af gangen, tænk så hvor lang tid hun ville sove hvis hun var på flaske