I 2011 da jeg fik min dreng, ammede jeg ham i 5 uger. Der var for mit vedkommende 5 lange uger, for jeg var ked af det hver gang, han skulle lægges til. Jeg kunne ikke finde ro, jeg blev irriteret og frustreret.
Jeg var også MEGET blufærdig! Jeg satte mig helst i et andet rum for at amme. Og hvis der kom gæster, ville jeg helst at jeg havde fået ammet min dreng, inden de kom på besøg... Ja det var sgu noget underligt noget... 
Jeg købte en brystpumpe, fordi så tænkte jeg at jeg kunne malke ud, også give ham det i stedet for, at jeg skulle sidde og blotte bryst. Men det gik ikke som jeg havde planlagt, og efter 5 uger sagde jeg til min selv - "Nu vil jeg ikke mere!" Derefter fik han MME, og alt ændrede sig, jeg blev glad, slappede af og jeg nød at give min dreng mad. Det var gået fra helvede til hygge 
I September 2014 fik jeg min datter. - Under alle jordemoder besøg i graviditeten, spurgte de om jeg ville amme, jeg svarede "jooo, jeg vil da give det en chance..." Men det var inderst ikke det jeg virkelig mente, men bare noget jeg sagde,...for det var det de ville høre. Syntes hvertfald de kikkede så dømmende på mig, når jeg fortalte at jeg ikke havde ammet min dreng i mere end 5 uger.
Jeg valgte dog at give hende MME fra fødslen, for den jordemoder der hjalp mig med at få min pige til verden (kanon sød kvinde!!) kunne godt høre og se på mig, at jeg ikke var glad for situtationen. Hun sagde til mig at jeg ikke skulle være ked at det, og at det var helt i orden at vælge amning fra.
Det med "at baby kun har rigtig kontakt, med en mor der ammer," ja, det syntes hun selv var en fis i en hornlygte! En mor der giver sit barn flaske har ligeså, meget kontakt med sit barn, som mor og barn der ammer. derefter faldt jeg til ro, og ture sige ja til at få medicin til mælkestop.
Håber du kunne bruge mit svar