Fravalgt amning??? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2014

Mum33

Albertsen92 skriver:

Nu har jeg stødt på flere, der fra start har sagt de ikke vil amme.

Er der nogen her, der har valgt amningen fra?
Og vil forklare hvorfor...

Har nemlig aldrig kunnet forstå det, jeg ser kun fordele ved amning så nu vil jeg høre HVORFOR?

Jeg har haft 1 ammeforløb og 1 flaskeforløb, så kan se både fordele og ulemper ved begge. Jeg vil altid give amning et forsøg, men ikke for hver en pris. 

Du spørg til hvilke fordele, der kan være ved flaske. Som jeg ser det, er der følgende: 

1. Flere kan hjælpe til og aflaste, hvilket giver mor mere overskud.

2. Far kan være med fra starten og får en vigtigere rolle, og har måske derfor nemmere ved at knytte sig til barnet. 

3. Der er altid mad nok, og man skal ikke bekymre sig om hvad man selv har spist. 

4. Mme giver mindre mavekneb, da det er det samme produkt hele tiden. 

5. De sover bedre og længere på mme, og søvn har stor betydning for børns udvikling. 

6. Man kan skabe nærvær på nøjagtig samme måde med flaske (havde en veninde som gav min søn flaske, og hun udbrød forbløffet "det er helt vildt den kontakt man har, det havde jeg aldrig troet".) 

7. Mme kan fåes øko - det kan mm ikke, anset hvor sundt man spiser optager man kemikalier gennem mad, tøj og luft

8. Når der er mere end et barn frigiver flasken mere tid til den store (noget man først sætter pris på ved nr.2,3 osv) 

9. Umuligt barn/natteroderi er et fælles projekt. Ikke mors "problem". 

Det var lige det jeg på stående fod kunne se som fordel ved flaske.  Men igen ville jeg altid give amning et forsøg 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2014

modesty

Det gør de faktisk hyppigere på mm end på mme mm varierer alt efter hvad mor spiser, så her kan baby ofte få mavekneb, hvorimod mme altid er ens, så det er sjældent de får mavekneb. 

Har prøvet både et ammeforløb og et flaskeforløb, og begge forløb har fordele og ulemper.  

Jeg snakker ikke om mavekneb, jeg snakker om forstoppelse. Det er noget helt, helt andet.

Anmeld

26. marts 2014

Mortil223

Abemor skriver:

Det gør de faktisk hyppigere på mm end på mme mm varierer alt efter hvad mor spiser, så her kan baby ofte få mavekneb, hvorimod mme altid er ens, så det er sjældent de får mavekneb. 

Har prøvet både et ammeforløb og et flaskeforløb, og begge forløb har fordele og ulemper.  

Det passer ikke..

Anmeld

26. marts 2014

Skouboe

Hvis jeg mod forventning skulle få en hjerneblødning og vælge at få en 3'er, ville jeg nok bare tage den forbistrede pille, der stopper mælken på hospitalet.

Begge mine piger har været refluksbørn, og har derfor ikke kunne holde modersmælk nede. Desuden er det et større cirkus for mig at amme, fordi jeg får medicin man ikke må amme med, så fordi jeg ikke må det, skal jeg have månedlige infusioner på Riget, og det er simpelthen for besværligt...

Anmeld

26. marts 2014

Mor til Ella

Trine Overgaard skriver:

Jeg har en datter på snart 4 uger, og hun har været flaskebarn fra start. Igennem graviditeten har jeg været i tvivl om jeg kunne amme, jeg kunne blive helt dårlig ved tanken om mælk i brysterne og at min datter skulle ligge og sutte på brystvorterne. Jeg var dog fast besluttet på at prøve. Efter fødslen blev hun lagt til og efter 1½ døgn var det klart for mig, at det ikke var noget for mig at amme. Jeg mistede lysten til at have min datter hos mig og frygtede hud mod hud da hun ville søge efter brystet. Efter samtale med sygeplejersken og min kæreste, blev vi enige om at flasken var det rette for os. Det har vi ikke fortrudt

Lige præcis

Og det er 1000 gange vigtigere at baby har en mor som har det gost end en mor der har det konstant dårligt ved tanken om at nu skal baby spise igen!

Jeg lod mig presse i 5 uger til at fortsætte, og gik helt ned psykisk besvimede med Ella på vores køkkengulv, og græd konstant, hvilket jeg brugte ca 3 mdr af min 4 mdr lange barsel på at komme nogen Lunde over.

Lillesøster bliver flaske barn fra starten

Synes det er så fedt at høre du lyttede til dig selv

Anmeld

26. marts 2014

Sander&Vitus-Mor

Albertsen92 skriver:

Nu har jeg stødt på flere, der fra start har sagt de ikke vil amme.

Er der nogen her, der har valgt amningen fra?
Og vil forklare hvorfor...

Har nemlig aldrig kunnet forstå det, jeg ser kun fordele ved amning så nu vil jeg høre HVORFOR?

Jeg valgte amningen fra efter 4 dage, jeg producerede alt for meget mælk, det løb igennem ammeindlæg, bh, bluser osv flere gange om dagen, om natten måtte jeg op og skifte tøj minimum 2 gange, hvor bluserne var helt gennemblødte. Jeg dannede alt alt for meget mælk, hvilket resulterede i kæmpe og rigtig rigtig mange (hele mit bryst nærmest) var store mælkeknuder, jeg sad faktisk konstant med enten en pumpe eller hånden og pumpede ud, det var så smertefuldt mine bryster var så hårde og spændte at det gik om i ryggen, og mælken bare løb af sig selv. Mine bryster var så spændte så Sander ikke kunne få fat fordi at brystvorten bare gik i et med brystet. Til sidst endte jeg med en omgang brystbetændelse..

Jeg kom ind på sygehuset efter 4 dage, hvor de bedte mig om at malke ud, og derefter kom de med ammestop piller..

HVIS JEG NOGENSINDE SKAL HAVE FLERE BØRN, SÅ SKAL JEG IKKE AMME OG SÅDANNE ER DET BARE.

Sander trives på flasken, og nu behøver jeg ikke tude hver gang han skal ligges til, hvilken lettelse.

Anmeld

26. marts 2014

Mum33

førstebarn21 skriver:

Det passer ikke..

Hvilket sagligt svar hvis det er det niveau vi diskutere på så "jo det gør". 

Anmeld

26. marts 2014

Mum33

modesty skriver:

Jeg snakker ikke om mavekneb, jeg snakker om forstoppelse. Det er noget helt, helt andet.

Du skrev maveproblemer - det går mavekneb vel ind under ... 

Anmeld

26. marts 2014

Mortil223

Abemor skriver:

Hvilket sagligt svar hvis det er det niveau vi diskutere på så "jo det gør". 

Du har fået svaret af en anden

amning giver ikke forstoppelse det før mme derimod.

Anmeld

26. marts 2014

anynom

Abemor skriver:

Jeg har haft 1 ammeforløb og 1 flaskeforløb, så kan se både fordele og ulemper ved begge. Jeg vil altid give amning et forsøg, men ikke for hver en pris. 

Du spørg til hvilke fordele, der kan være ved flaske. Som jeg ser det, er der følgende: 

1. Flere kan hjælpe til og aflaste, hvilket giver mor mere overskud.

2. Far kan være med fra starten og får en vigtigere rolle, og har måske derfor nemmere ved at knytte sig til barnet. 

3. Der er altid mad nok, og man skal ikke bekymre sig om hvad man selv har spist. 

4. Mme giver mindre mavekneb, da det er det samme produkt hele tiden. 

5. De sover bedre og længere på mme, og søvn har stor betydning for børns udvikling. 

6. Man kan skabe nærvær på nøjagtig samme måde med flaske (havde en veninde som gav min søn flaske, og hun udbrød forbløffet "det er helt vildt den kontakt man har, det havde jeg aldrig troet".) 

7. Mme kan fåes øko - det kan mm ikke, anset hvor sundt man spiser optager man kemikalier gennem mad, tøj og luft

8. Når der er mere end et barn frigiver flasken mere tid til den store (noget man først sætter pris på ved nr.2,3 osv) 

9. Umuligt barn/natteroderi er et fælles projekt. Ikke mors "problem". 

Det var lige det jeg på stående fod kunne se som fordel ved flaske.  Men igen ville jeg altid give amning et forsøg 

Er generelt vældig uenig i den liste du har, men lige det her punkt er jeg nødt til at kommentere på;

5. De sover bedre og længere på mme, og søvn har stor betydning for børns udvikling.  -- SLUDDER! Du skriver det, som var det en endegyldig sandhed. MME er tungere i maven og de skal bruge længere tid på at fordøje det, hvilket kan slå maven i stykker og derved give rigtig dårlig søvn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.