Er jeg den eneste??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.352 visninger
87 svar
4 synes godt om
18. oktober 2011

Nadia&Daniel

Er jeg den eneste som ikke er ked af, at min datter er blevet flaskebarn?

Er jeg den eneste som ikke har givet det en tanken, da jeg gik fra bryst til flaske?

Er jeg den eneste som ser det lige så naturligt at give flaske som at give bryst?

Er jeg den eneste som føler lige så meget nærværd med min datter, når jeg giver hende flaske, som vist jeg havde ammet?

Jeg har en flaskebarn - og jeg er glad for det. Jeg har været glad for flasken for dag 1 af (næsten).. Jeg nåede at amme Laura i få dage - men selv JM opgav, og tilskyndede mig til at give Laura flaske (helst med mælk fra mig - ellers "bare" mme) og ved I hvad? Det var/er en af DE BEDSTE beslutninger jeg har taget..

Fik en gladere datter ud af det, en mand som følte han var lige så vigtigt som moren selv, og en stolt farmor som kunne give det første barnebarn flaske..

Min mors første reation på at Laura var/er flaskebarn: "Årh nej, amming er så vigtigt".. Det kan godt være, men er det ikke mere vigtigt med et glad og MÆT baby, end at tænke på sig selv og den lyserød drøm om at amme sit barn..

Jeg føler mig lige så meget nær min datter når jeg giver hende flaske, som jeg gjorde da jeg ammede (i den første mdr.), og dog, er måske tættere på hende pga flásken, fordi jeg følte at jeg gjorde en forskel, en god en.

Men om man ammer eller giver flaske - så husk, det er i hjertet en god mor er at finde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

Chr-Hei

Nadia&Daniel skriver:

Er jeg den eneste som ikke har givet det en tanken, da jeg gik fra bryst til flaske?

Er jeg den eneste som ser det lige så naturligt at give flaske som at give bryst?

Er jeg den eneste som føler lige så meget nærværd med min datter, når jeg giver hende flaske, som vist jeg havde ammet?

Jeg har en flaskebarn - og jeg er glad for det. Jeg har været glad for flasken for dag 1 af (næsten).. Jeg nåede at amme Laura i få dage - men selv JM opgav, og tilskyndede mig til at give Laura flaske (helst med mælk fra mig - ellers "bare" mme) og ved I hvad? Det var/er en af DE BEDSTE beslutninger jeg har taget..

Fik en gladere datter ud af det, en mand som følte han var lige så vigtigt som moren selv, og en stolt farmor som kunne give det første barnebarn flaske..

Min mors første reation på at Laura var/er flaskebarn: "Årh nej, amming er så vigtigt".. Det kan godt være, men er det ikke mere vigtigt med et glad og MÆT baby, end at tænke på sig selv og den lyserød drøm om at amme sit barn..

Jeg føler mig lige så meget nær min datter når jeg giver hende flaske, som jeg gjorde da jeg ammede (i den første mdr.), og dog, er måske tættere på hende pga flásken, fordi jeg følte at jeg gjorde en forskel, en god en.

Men om man ammer eller giver flaske - så husk, det er i hjertet en god mor er at finde

Giver dig HELT ret... Min baby er også flaskebarn og har været det næsten fra dag et og jeg er faktisk utrolig glad for det. Det er meget mere praktisk og som du skriver får andre også glæde ved at giv ham flaske.. Føler slet ikke der er noget der går min næse forbi..

Ved godt man siger det er bedst for ham blive ammet men når man ikke kan så kan man bare ikke, og har da aldrig hørt om et barn der har taget skade af være flaskebarn...

Der er da en grund til de laver mme og det er jo godkendt på kryds og tværs... Vi har kun fået noget positiv ud af han er flaskebarn og har en utrolig nem lille dreng som bliver dejlig mæt HVER gang...

Så nej du er ikk ene

Anmeld

18. oktober 2011

Nadia&Daniel

Chr-Hei skriver:

Giver dig HELT ret... Min baby er også flaskebarn og har været det næsten fra dag et og jeg er faktisk utrolig glad for det. Det er meget mere praktisk og som du skriver får andre også glæde ved at giv ham flaske.. Føler slet ikke der er noget der går min næse forbi..

Ved godt man siger det er bedst for ham blive ammet men når man ikke kan så kan man bare ikke, og har da aldrig hørt om et barn der har taget skade af være flaskebarn...

Der er da en grund til de laver mme og det er jo godkendt på kryds og tværs... Vi har kun fået noget positiv ud af han er flaskebarn og har en utrolig nem lille dreng som bliver dejlig mæt HVER gang...

Så nej du er ikk ene

Dejligt at høre - og hold op nogle gange ting du har skrevet i dit indlæg, nogle af dem havde jeg slet ikke tænkt over

Anmeld

18. oktober 2011

Dorthe1986

Nu ammer jeg selv, så kan af gode grunde ikke svare Men giver dig ret i at det er i hjertet en god mor findes og selvfølgelig er det vigtigste en glad og mæt baby

Anmeld

18. oktober 2011

Nadia&Daniel

Dorthe1986 skriver:

Nu ammer jeg selv, så kan af gode grunde ikke svare Men giver dig ret i at det er i hjertet en god mor findes og selvfølgelig er det vigtigste en glad og mæt baby

Ville egentlig også bare ud med det  føler lidt at man noglegange bliver set lidt ned på, fordi man ikke ammer.. Min mor ser ikke ned på det, men blev ked af det på mine vejne - og det havde hun slet ikke grund til.

Det er jo også "bare" med at amme vist man kan (og svømmer i mælk)

Anmeld

18. oktober 2011

morethanperfect

Nadia&Daniel skriver:

Jeg ville gerne ha ammet , men er super glad for vi valgte den løsning som vi gjorde ..  

Anmeld

18. oktober 2011

MetteS81

Jeg har flaskebarn og elsker det!! Fik brystbetændelser og stoppede amningen efter nogle uger, og blev bare SÅ meget gladere af at gå over til flasken! Da beslutningen blev taget fik jeg dårlig samvittighed fordi man jo hele tiden hører at amning er det bedste, men det er der ret delte meninger om...Og desuden fik jeg mere overskud til at være mor, så i mit tilfælde har jeg ikke fortrudt et eneste øjeblik.  

Så nej, du er ikke den eneste der har det sådan....mit næste barn skal også være flaskebarn, da jeg foretrækker det på den måde...og min pige mangler bestemt ik noget, hun har overlevet fint på flaske

Der er fordele/ulemper ved både flaske og amning, og jeg synes man helt selv skal vurdere hvad der fungerer bedst for en selv og den lille baby... 

Anmeld

18. oktober 2011

mortilnoahogmelina

Jeg indrømmer at jeg havde det meget svært i starten me at accepter at jeg ikk kunne amme fuldt ud ..

Men jeg har ALDRIG fortrudt mit valgt om at gå over til falske , og idag jamen der vil jeg faktisk gøre det til en hver tid igen hvis det er nødvendigt ..

Anmeld

18. oktober 2011

Sommersko

Min første datter blev ammet 1 uge, så gik der kludder i det. Var så ulykkelig over det, og brugte lang tid på at blive okay med det - for MAN skulle jo amme. Men var samtidig så glad for det, for aå kunne faderen jo også få de små hyggestunder.

Lillesøster blev ammet 2 mdr, så følte jeg ikke længere det var hyggeligt, havde ikke nok mælk, og med en datter på 16 mdr, fungerede det bare ikke i mit hoved. Gik derfor ligeså stille over på flaske. Bedste beslutning og med en god følelse i kroppen. Synes det er mindst lige så hyggeligt og nærværende at give flaske, og er glad for at far kan ta over når storsøster har brug for mor, og ja kan egentlig kun se fordele :-)

Amme eller flaske - same same, så længe mor og barn trives.

Anmeld

18. oktober 2011

Muhmi

Ville egentlig også bare ud med det   føler lidt at man noglegange bliver set lidt ned på, fordi man ikke ammer.. Min mor ser ikke ned på det, men blev ked af det på mine vejne - og det havde hun slet ikke grund til.

Det er jo også "bare" med at amme vist man kan (og svømmer i mælk)

Ikke for at være en total heks eller noget... Men jeg synes efterhånden at man bliver set ned på fordi man ammer... Mange herinde gør det faktisk til en ret hellig ting at bruge mme... Ikke fordi det gør noget... Men det ville være lidt underligt at jeg startede sådan en tråd her, bare med amning... Så skulle du nok høre nogle ramaskrig, fordi jeg ikke skulle komme her og tro at jeg var noget.... Det er fint at amme og det er fint at bruge flaske... Men hvorfor skal nogle gøres mere hellig end den anden, vi gør jo alle det bedste for vores barn ligemeget hvad det indebærer.....

Og det er ikke fordi jeg bliver sur eller noget som helst over at du opretter sådan en debat her... Men nogle gange kan jeg faktisk godt forstå at det bliver forbudt at amme de forskellige steder... Der bliver set lidt ned på det efterhånden......

Bare lige en mening fra en mor som er meget stolt af at amme og ville være ligeså stolt af at give flaske....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.