Fravalgt amning??? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2014

Tulle28

lineog4 skriver:

Hvem er det synd for? 

Ja det er synd hvis man har et ønske om at amme og lader sig stresse i troen på "dårlig-ammer" går i arv - for så mister man troen på sig selv som ammer, stressen nedsætter produktionen og man formodentlig mislykkes og leve videre i troen på det er genetisk (min mor var en "dårlig-ammer" og jeg var det ikke og har fået at vide af sp det ikke er genetisk).

Men ønsker man ikke at give det et forsøg, og måske egentlig grundet ens familie synes flasken virker som det normale så er det vel ikke synd?

Det er ikke synd for barnet at det får flaske i hvert fald - ja der er antistoffer i modermælken, ja modermælken er sammensat så det er bedst i forhold til mave, vægt osv. Men  ligefrem at sige det er synd det ikke bliver ammet det er at gå for langt. Det er synd hvis barnet ikke er elsket, hvis barnet udsættes for misrøgt osv men at give flaske er da ikke synd

Det er ikke barnet jeg synes det er synd for - men jeg synes da det er synd/ærgerligt at gå glip af en forhåbentlig god oplevelse, på baggrund af andres erfaringer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2014

Tulle28

fo82 skriver:

Så er det jo godt at jeg ikke skal stå til regnskab over for dig. 

Hvem taler om regnskab??

Anmeld

22. marts 2014

lineog4

Tulle28 skriver:

Det er ikke barnet jeg synes det er synd for - men jeg synes da det er synd/ærgerligt at gå glip af en forhåbentlig god oplevelse, på baggrund af andres erfaringer.

Jeg synes nu stadig ikke det er synd, for det er jo er valg man har truffet. Hvis man havde et stort ønske om at amme, mon så ikke man havde gjort forsøget? 

Og selvom jeg har har ammet vil jeg aldrig sige det er synd for dem som ikke har.

På samme måde som jeg ikke synes det er synd for dem der får kejsersnit.

Og jeg kan egentlig godt forstå man føler sig trådt over tæerne når andre vurderer ens valg so det er synd for eller ærgerligt....

Anmeld

23. marts 2014

Swann

Albertsen92 skriver:

Hvad så med i graviditeten? Tager du det ikke der?

Det ene præparat må jeg godt tage i graviditeten, men ikke under amning. Og det andet har jeg ikke haft brug for i løbet af graviditeten, da det er et jeg kun tager hen over sommeren/sensommeren.

Det er super øv, men jeg kan desværre ikke undvære det.

Anmeld

23. marts 2014

Isabella_mor

Folk fravælger amning af forskellige grunde, nogle forsøger og får det til at lykkedes, og fravælger det alligevel, hvor andre ikke har  lyst til at forsøge.. Nogle ved at de ikke skal amme før de overhovedet har født. Og andre oplever det ikke som noget "let" og "skønt"

der er forskellige grunde til folk fravælger amning. Det er deres valg, og børnene skal sgu nok klare sig alligevel. Det er vi nødt til at respektere. 

Så jer der ammer jeres børb, hvis i føler at I har valgt rigtigt, så er det det rigtige for JER. 

Og jer der har flaskebørn, hvis i føler at I har valgt det rigtige, så er det det rigtige for JER. Ikke så meget diskussion. Mange der fravælger amningen vejer nok også fordelene vs. Ulemperne. Og det er DET der ligger til grunde for deres beslutning. 

Anmeld

23. marts 2014

K&S

Tulle28 skriver:

Jeg synes bare ikke at din årsag til, at du ikke vil amme, er en valid årsag. Den med at man ikke har mælk nok, hænger ofte sammen med at man ikke ammer nok, forkert sutteteknik, at man giver en flaske istedet for at amme, eller at man har overproduktion, dvs. at man faktisk har alt for meget mælk, hvilket betyder at barnet kun får den tynde mælk og aldrig når ind til den fede mælk. Det vidste man bare ikke tidligere og det ved langt de fleste sundhedsplejersker heller ikke noget om idag, fordi størstedelen desværre ikke ved særlig meget om amning.

Så jo, jeg synes det er synd for dig, hvis du ikke giver det en chance, for for som jeg også skrev i mit sidste indlæg, så ved du at amning kan være problematisk, men du har mulighed for at "læse op på teorien" om man så må sige og sætte dig ind i, hvilke problemer, man kan forvente at støde ind i.

Men i sidste ende er det dit valg, og nej, man er da ikke en dårlig mor, fordi man giver sit barn en flaske, slet ikke! Men amning er jo ikke kun mad, det er også tryghed og nærhed og selvom man også kan hygge når man giver en flaske, så er det ikke det samme som at amme - synes jeg! Og det er det, jeg synes er synd du måske går glip af, ved slet ikke at prøve.

Vi er jo alle forskellige og ingen behøver en (i dine øjne) VALID grund for ikke at ønske at amme.
Grunden du finder valid/ikke valid er jo ikke nødvendigvis det samme som andre finder valid/ikke valid.

Anmeld

23. marts 2014

K&S

Isabella_mor skriver:

Folk fravælger amning af forskellige grunde, nogle forsøger og får det til at lykkedes, og fravælger det alligevel, hvor andre ikke har  lyst til at forsøge.. Nogle ved at de ikke skal amme før de overhovedet har født. Og andre oplever det ikke som noget "let" og "skønt"

der er forskellige grunde til folk fravælger amning. Det er deres valg, og børnene skal sgu nok klare sig alligevel. Det er vi nødt til at respektere. 

Så jer der ammer jeres børb, hvis i føler at I har valgt rigtigt, så er det det rigtige for JER. 

Og jer der har flaskebørn, hvis i føler at I har valgt det rigtige, så er det det rigtige for JER. Ikke så meget diskussion. Mange der fravælger amningen vejer nok også fordelene vs. Ulemperne. Og det er DET der ligger til grunde for deres beslutning. 

Super godt skrevet

Anmeld

23. marts 2014

Chris86

Fejl citeret

Anmeld

23. marts 2014

Chris86

Tulle28 skriver:

Jeg synes bare ikke at din årsag til, at du ikke vil amme, er en valid årsag. Den med at man ikke har mælk nok, hænger ofte sammen med at man ikke ammer nok, forkert sutteteknik, at man giver en flaske istedet for at amme, eller at man har overproduktion, dvs. at man faktisk har alt for meget mælk, hvilket betyder at barnet kun får den tynde mælk og aldrig når ind til den fede mælk. Det vidste man bare ikke tidligere og det ved langt de fleste sundhedsplejersker heller ikke noget om idag, fordi størstedelen desværre ikke ved særlig meget om amning.

Så jo, jeg synes det er synd for dig, hvis du ikke giver det en chance, for for som jeg også skrev i mit sidste indlæg, så ved du at amning kan være problematisk, men du har mulighed for at "læse op på teorien" om man så må sige og sætte dig ind i, hvilke problemer, man kan forvente at støde ind i.

Men i sidste ende er det dit valg, og nej, man er da ikke en dårlig mor, fordi man giver sit barn en flaske, slet ikke! Men amning er jo ikke kun mad, det er også tryghed og nærhed og selvom man også kan hygge når man giver en flaske, så er det ikke det samme som at amme - synes jeg! Og det er det, jeg synes er synd du måske går glip af, ved slet ikke at prøve.

Hvorfor kam det ille skabe tryghed, at give flaske? Ligger trygheden i, at barnet har et bryst i gabet eller??

Anmeld

23. marts 2014

Tulle28

lineog4 skriver:

Jeg synes nu stadig ikke det er synd, for det er jo er valg man har truffet. Hvis man havde et stort ønske om at amme, mon så ikke man havde gjort forsøget? 

Og selvom jeg har har ammet vil jeg aldrig sige det er synd for dem som ikke har.

På samme måde som jeg ikke synes det er synd for dem der får kejsersnit.

Og jeg kan egentlig godt forstå man føler sig trådt over tæerne når andre vurderer ens valg so det er synd for eller ærgerligt....

Jeg tror måske du lægger lidt for meget i ordet synd eller også formulerer jeg mig bare klodset.

Jeg respekterer skam andres valg, men jeg synes det er ærgerligt at gå glip af en måske god oplevelse, på baggrund af andres erfaringer.
Ligesom jeg synes at det ville være ærgerligt at gå glip af alt muligt andet på baggrund af nogle andres erfaringer. Man må da gøre sig sine egne erfaringer her i livet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.