fo82 skriver:
Jeg glemmer helt at fortælle mine overvejelser.
jeg overvejer ikke at amme, og det er på baggrund af familiær statistik.
både min mor og søster har kæmpet kampen og havde ikke mælk nok. Jeg har set min søster i smertehelved hvor hun sad og græd fordi det gjorde SÅ ondt, baby suttede og suttede - og blev ikke mæt, det endte i en depression for min søster - og mme til den lille. Nr 2 fik mme fra start.
Min mor var det samme 2 gange - for amning var jo bedst - men endte begge gange med sultent barn - og slutteligt mme...
så jeg er ikke helt sikker på at jeg overhovedet giver det et forsøg
Synd for dig

Jeg synes da du skal give det en chance, vi er jo forskellige og der er ikke nogen der siger, at fordi din mor og søster har haft dårlige oplevelser ift amning, så vil du også få det.
Ligesom man jo heller ikke kan konkludere, at fordi ens mor har haft svære fødsler, så vil man også selv få det. Det handler om indstilling langt hen af vejen og når man, som du, ved at det kan være svært, så har du jo også mulighed for at forberede dig.
Jeg havde selv et svært opstartsforløb med min ældste og det tog næsten 2 mdr, før amningen for alvor fungerede og jeg var tæt på at give op mange gange. Jeg havde slet ikke tænkt tanken, at amning kunne være svært inden jeg fødte. Min redning blev ammenet.dk.
Min yngste datter ammede bare fra dag 1, der har aldrig været problemer.
Når amning fungerer, så er det så nemt og så hyggeligt at have den der helt tætte kontakt
Anmeld