Fravalgt amning??? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2014

lineog4

Tulle28 skriver:

Jeg tror måske du lægger lidt for meget i ordet synd eller også formulerer jeg mig bare klodset.

Jeg respekterer skam andres valg, men jeg synes det er ærgerligt at gå glip af en måske god oplevelse, på baggrund af andres erfaringer.
Ligesom jeg synes at det ville være ærgerligt at gå glip af alt muligt andet på baggrund af nogle andres erfaringer. Man må da gøre sig sine egne erfaringer her i livet?

Men vælger man at fravælge noget baseret på andres erfaringer er det måske fordi det ikke betyder alverden for en at gøre det, eller at man synes netop det man gør er det "normale". 

At sige det er ærgerligt at fravælge amning er jo at sætte en værdidom over såvel amning som flaske.

De som fravælger amning har jo så bare en anden værdi end dig og mig - for jeg ville til hver en tid foretrække at amme, men selvom jeg ville det synes jeg ikke det er ærgerligt for andre de ikke gør det uafhængigt af deres begrundelse. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2014

Tulle28

lineog4 skriver:

Men vælger man at fravælge noget baseret på andres erfaringer er det måske fordi det ikke betyder alverden for en at gøre det, eller at man synes netop det man gør er det "normale". 

At sige det er ærgerligt at fravælge amning er jo at sætte en værdidom over såvel amning som flaske.

De som fravælger amning har jo så bare en anden værdi end dig og mig - for jeg ville til hver en tid foretrække at amme, men selvom jeg ville det synes jeg ikke det er ærgerligt for andre de ikke gør det uafhængigt af deres begrundelse. 

Vi er jo heldigvis forskellige. For mig er det at amme noget som er forbeholdt os kvinder, ligesom det at føde børn er. Jeg ville ikke gå glip af den oplevelse og ja, så er der nogen som må opgive amningen af den ene eller den anden årsag, men ligefrem at fravælge inden man har prøvet, det forstår jeg ikke.

Men sådan er vi jo så forskellige, og gudskelov for det

Anmeld

23. marts 2014

CarinaSB

Albertsen92 skriver:

Nu har jeg stødt på flere, der fra start har sagt de ikke vil amme.

Er der nogen her, der har valgt amningen fra?
Og vil forklare hvorfor...

Har nemlig aldrig kunnet forstå det, jeg ser kun fordele ved amning så nu vil jeg høre HVORFOR?

Jeg har for store bryster til at mine børn kunne komme til .. så efter 10 og 19 dage måtte jeg erkende at det kom aldrig til at gå .. prøvede både med at stå, gå ligge og sidde .. og intet virkede .. :(

Anmeld

25. marts 2014

Trineo84

Jeg er 3 gangs mor og det har ikke lykkedes at amme fuldt ud. Trods for hjælp fra sundhedsplejerske, læge osv men det blev en alt for stressende affære så ammede ikk mere end en uge pr barn. De er alle sunde og raske. Amning er en drøm men når det ikke lykkedes så er det bedre at give flaske så begge parter er glade

Anmeld

25. marts 2014

modesty

lineog4 skriver:

Hvem er det synd for? 

Ja det er synd hvis man har et ønske om at amme og lader sig stresse i troen på "dårlig-ammer" går i arv - for så mister man troen på sig selv som ammer, stressen nedsætter produktionen og man formodentlig mislykkes og leve videre i troen på det er genetisk (min mor var en "dårlig-ammer" og jeg var det ikke og har fået at vide af sp det ikke er genetisk).

Men ønsker man ikke at give det et forsøg, og måske egentlig grundet ens familie synes flasken virker som det normale så er det vel ikke synd?

Det er ikke synd for barnet at det får flaske i hvert fald - ja der er antistoffer i modermælken, ja modermælken er sammensat så det er bedst i forhold til mave, vægt osv. Men  ligefrem at sige det er synd det ikke bliver ammet det er at gå for langt. Det er synd hvis barnet ikke er elsket, hvis barnet udsættes for misrøgt osv men at give flaske er da ikke synd

Er det ikke synd for de babyer som lider af forstoppelse og maveproblemer grundet MME?

Anmeld

25. marts 2014

lineog4

modesty skriver:

Er det ikke synd for de babyer som lider af forstoppelse og maveproblemer grundet MME?

Jo men det er sørme også synd for de babyer der sulter på amning, eller de babyer der oplever mor helt frustreret over amningen osv. Der er plus og minus ved begge ting, og det må være op til den enkelte mor at vurdere plus og minus og træffe sit valg uden andre lægger værdidomme ned over valget.

Anmeld

25. marts 2014

linea hansen

Albertsen92 skriver:

Har nemlig aldrig kunnet forstå det, jeg ser kun fordele ved amning så nu vil jeg høre HVORFOR?

Jeg har valgt at amme fordi det er mit første barn og vil grene være tæt med hende men kan godt forstå folk der vælger amning fra  

Anmeld

25. marts 2014

Trine Overgaard

Jeg har en datter på snart 4 uger, og hun har været flaskebarn fra start. Igennem graviditeten har jeg været i tvivl om jeg kunne amme, jeg kunne blive helt dårlig ved tanken om mælk i brysterne og at min datter skulle ligge og sutte på brystvorterne. Jeg var dog fast besluttet på at prøve. Efter fødslen blev hun lagt til og efter 1½ døgn var det klart for mig, at det ikke var noget for mig at amme. Jeg mistede lysten til at have min datter hos mig og frygtede hud mod hud da hun ville søge efter brystet. Efter samtale med sygeplejersken og min kæreste, blev vi enige om at flasken var det rette for os. Det har vi ikke fortrudt

Anmeld

25. marts 2014

NanaEvigGlad

Albertsen92 skriver:

Klik her og skriv...

Anmeld

26. marts 2014

Mum33

modesty skriver:

Det gør de faktisk hyppigere på mm end på mme mm varierer alt efter hvad mor spiser, så her kan baby ofte få mavekneb, hvorimod mme altid er ens, så det er sjældent de får mavekneb. 

Har prøvet både et ammeforløb og et flaskeforløb, og begge forløb har fordele og ulemper.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.