Sendt på "stroppetur" i skolgården

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2014

TNBC

MissMaria skriver:

Han er 10 år! 1,5 time ALENE ude i skolegården.... I dag er inklusion det der bliver talt mest om... Hvor er inklusionen henne i denne handling ?
Kunne drengen ikke bare være med til idræt i hans almindelig tøj ?

Du må ikke have idræt i alm tøj, for du skal i bad bag efter og skifte tøj, og hvis du har brugt dit alm tøj mangler du tøj til bagefter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2014

MorDk

MissMaria skriver:

pointere lige igen at drengen kun er 10 år. Vi som forældre har vel ansvaret for vores børn! At de får lavet lektier, har gymnastiktøj med på de rette dage, lærer vores børn hvordan spillereglerne er osv
Jeg forventer da bestemt at mit barn ikke bliver "straffet" for noget jeg som forældre ikke har sørget for!
Jeg mener bestemt ikke at børn på 10 år - er udviklet/klar til selv at kunne tage varer på sig selv.

Jeg synes slet ikke det er straf. Han får bevæget sig trods det glemte gym.tøj og det er jo hovedsagen 

har tidligere skrevet hvad jeg mener om konsekvensen. Den ER gammeldags og upædagogisk. Men jeg kan kan ikke hidse mig op over den. 

Dit barn taler grimt til læreren og de andre skolekammerater. Dette er også dit ansvar. Men skal der ikke være en konsekvens? 

Anmeld

16. marts 2014

MissMaria

Yurie skriver:

Du må ikke have idræt i alm tøj, for du skal i bad bag efter og skifte tøj, og hvis du har brugt dit alm tøj mangler du tøj til bagefter.

De har jeg lige fået fortalt! Men mon ikke det havde været bedre han havde gået rundt i gymnastik salen, så var han både under opsyn og hvor de andre elever var!

Anmeld

16. marts 2014

LinLin

MorDk skriver:

Der er sikkert andre reglerne på deres fremtidige skole. Men selvfølgelig kommer de til at glemme noget. Alle glemmer engang imellem. Og jeg siger det lige igen igen igen igen igen ... jeg er enig i at konsekvensen godt kunne være anderledes da den ikke er skide pædagogisk og måske ikke til stor gavn MEN en regel er en regel. Så må de jo lave reglen om hvis flere forældre f.eks klager. 

Nej det er ikke en konkusion men jeg havde bare ikke så meget mere at skrive. vi bliver ikke enige. Selvom jeg flere gange har skrevet at jeg faktisk synes at konsekvensen er gammeldags osv. 

Men jeg synes ikke det er noget at skrive til BT om ... 

Er det ikke ligesom det er hele problematikken i artiklen??? At det er en helt hen i vejret straf på en meget kold vinterdag? Det er sikkert en fin nok straf fra marts til november
Og så synes jeg absolut ikke man kan sige at en regel er en regel når der i artiklen står at forældrene først har fået denne regel at vide EFTER drengens mor havde klaget!

Anmeld

16. marts 2014

MorDk

LinLin skriver:

Er det ikke ligesom det er hele problematikken i artiklen??? At det er en helt hen i vejret straf på en meget kold vinterdag? Det er sikkert en fin nok straf fra marts til november
Og så synes jeg absolut ikke man kan sige at en regel er en regel når der i artiklen står at forældrene først har fået denne regel at vide EFTER drengens mor havde klaget!

Nej det er da klart en mangel fra skolens side at de ikke har informeret forældrene om denne regel. 

Men debatten går jo også omkring det med konsekvenser og lige netop denne konsekvens om en "stroppetur" kan ikke hidse mig op. 

Anmeld

16. marts 2014

MissMaria

MorDk skriver:

Jeg synes slet ikke det er straf. Han får bevæget sig trods det glemte gym.tøj og det er jo hovedsagen 

har tidligere skrevet hvad jeg mener om konsekvensen. Den ER gammeldags og upædagogisk. Men jeg kan kan ikke hidse mig op over den. 

Dit barn taler grimt til læreren og de andre skolekammerater. Dette er også dit ansvar. Men skal der ikke være en konsekvens? 

Men! Han får bevæget sig i 1,5 time uden at være under opsyn - det synes jeg bestemt ikke er okay! Igen han er altså kun 10 år.
Han kunne have gået (hvis det absolut er det han skal) i gymnastik salen, så havde han været under opsyn og ikke ekskluderet.

Anmeld

16. marts 2014

MorDk

MissMaria skriver:

Men! Han får bevæget sig i 1,5 time uden at være under opsyn - det synes jeg bestemt ikke er okay! Igen han er altså kun 10 år.
Han kunne have gået (hvis det absolut er det han skal) i gymnastik salen, så havde han været under opsyn og ikke ekskluderet.

Jeg tror at det er ligegyldigt hvilken form for konsekvens han havde fået så havde denne moder klaget sin nød... helt ærlig. 

Anmeld

16. marts 2014

TNBC

LinLin skriver:

Men de har brugt den i to år uden at nogen børn har sagt noget til deres forældre og uden nogle klager.. og det har jo også nok været alle dage på året. At det så ikke er kommet ud til forældrene at de gør sådan, tja.. men jeg ser det ikke som en mega stor straf. 

Anmeld

16. marts 2014

LinLin

MorDk skriver:

Nej det er da klart en mangel fra skolens side at de ikke har informeret forældrene om denne regel. 

Men debatten går jo også omkring det med konsekvenser og lige netop denne konsekvens om en "stroppetur" kan ikke hidse mig op. 

Du bliver ved med det der "kan ikke hidse mig op"... Jeg kan sgu godt forstå en mor kontakter Berlingske efter hendes søn har fået den her straf som en konsekvens for et regelbrud hun ikke kendte til!

Anmeld

16. marts 2014

MissMaria

MorDk skriver:

Jeg tror at det er ligegyldigt hvilken form for konsekvens han havde fået så havde denne moder klaget sin nød... helt ærlig. 

Nu konkludere du noget der ikke står i aktiklen!
Men lige meget hvad - ville jeg blive meget forarget hvis mit barn på 10 år var uden opsyn i 1,5 time!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.