Sendt på "stroppetur" i skolgården

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2014

MissMaria

MorDk skriver:

Ja gammeldags... men gammeldags behøver ikke at være dårligt. 

Børn der laver "ballade" i skolen, taler grimt, ikke laver lektier, glemmer idrætstøj, skolebøger osv. osv. Hvordan synes du man skulle handle på det? Jeg synes det er fint at skolerne laver regler og retningslinier for konsekvenser. Igen... så er jeg enig i det er en smule gammeldags. Men jeg kan virkelig ikke hidse mig op over at han er blevet sendt på "gåtur" i skolegården. Hvad skulle han ellers? Sidde og glo på de andre hvade idræt? Han skal vel også have lidt motion?

Han er 10 år! 1,5 time ALENE ude i skolegården.... I dag er inklusion det der bliver talt mest om... Hvor er inklusionen henne i denne handling ?
Kunne drengen ikke bare være med til idræt i hans almindelig tøj ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2014

MorDk

MissMaria skriver:

Han er 10 år! 1,5 time ALENE ude i skolegården.... I dag er inklusion det der bliver talt mest om... Hvor er inklusionen henne i denne handling ?

Jo det kunne han. Han kunne også sidde i et klasselokale og lave lektier. Han kunne også rydde op eller noget helt fjerde... Men nu skulle han altså gå runder i skolegården. Det er skolens konsekvens. Helt ærligt jeg kan ikke hidse mig op over det. Og mon ikke de finder en anden skole til ham hvis De er utilfredse? Ingen er kommet til skade. Drengen har nok højst fået sig en forkølelse.

Anmeld

16. marts 2014

TNBC

LinLin skriver:

Hvad er mere end halvanden time??

Uanset hvad er det helt usammenligneligt artiklen handler om en straf for at have glemt gymnastiktøj -det er det du snakker om næppe...

Halvanden time og efter det.

Jeg skrev det fordi du kommenterede det med at det var en hård straf fordi han kondisko på udenfor i halvanden time, og så skrev jeg bare at jeg har set børn med mindre tøj og sko på sammen med deres forældre og er ret sikker på at ikke var fordi de ikke havde råd.

Anmeld

16. marts 2014

Risen

MissMaria skriver:

Det må man desværre ikke i almindeligt tøj. Men ja er også enig i, at der er bedre løsninger som f.eks at han hjælper læreren og de andre elever i  udførelsen af aktiviteterne.. 

Anmeld

16. marts 2014

isabellasmor

MorDk skriver:

Det er jo langt fra ALLE folkeskoler der er sådan ....

Nej heldigvis! Men jeg har ingen gode erfaringer med folkeskolen . Det dårlige opvejer simpelthen det gode. Derfor kommer mine børn også enten på en privat eller friskole til den tid ( dem skal man dog også stille sig kritisk ved selvfølgelig ) Men ja det er jo en anden snak  

Anmeld

16. marts 2014

LinLin

Yurie skriver:

Halvanden time og efter det.

Jeg skrev det fordi du kommenterede det med at det var en hård straf fordi han kondisko på udenfor i halvanden time, og så skrev jeg bare at jeg har set børn med mindre tøj og sko på sammen med deres forældre og er ret sikker på at ikke var fordi de ikke havde råd.

Hvem snakker om at have råd til tøj???

Anmeld

16. marts 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil
helle85 skriver:

her stå så at forældrene først lige har fået af vide at deres børn kommer til at gå rundt 1,5 time i minus grader

"En procedure som har eksisteret i næsten to år, men som først for nylig blev nedskrevet og udsendt til forældrene"

så vil jeg siger at jeg er taknemlig for at du ik passer min dreng da han få sær regler i mange tilfælde, netop fordi han er letter mental rataderet, men skal gå i en normal skole, men der skal jo åbenbart ikke være sær regler

Der er altid børn, man som lærer tager særlige hensyn til. Jeg har f.eks haft en elev på 9 år der glemte ALT. Men han var så ked af det over det og der var absolut ingen grund til at straffe  yderligere, han straffede så rigeligt sig selv har også haft en pige i 1.kl. Som om vinteren kom i skole i korte nederdele, bomuldsbluse og tynde strømpebukser. Hun havde aldrig hue eller handsker med på trods af frost og sne. Hun fik fik selvfølgelig lov til at blive inde i frikvarterene på trods af udeordning. Og så skrev og ringede vi ellers til mor, indtil hun endelig fattede det efter et par uger og begyndte at give pigen ordentligt tøj på.

Anmeld

16. marts 2014

MissMaria

MorDk skriver:

Jo det kunne han. Han kunne også sidde i et klasselokale og lave lektier. Han kunne også rydde op eller noget helt fjerde... Men nu skulle han altså gå runder i skolegården. Det er skolens konsekvens. Helt ærligt jeg kan ikke hidse mig op over det. Og mon ikke de finder en anden skole til ham hvis De er utilfredse? Ingen er kommet til skade. Drengen har nok højst fået sig en forkølelse.

pointere lige igen at drengen kun er 10 år. Vi som forældre har vel ansvaret for vores børn! At de får lavet lektier, har gymnastiktøj med på de rette dage, lærer vores børn hvordan spillereglerne er osv
Jeg forventer da bestemt at mit barn ikke bliver "straffet" for noget jeg som forældre ikke har sørget for!
Jeg mener bestemt ikke at børn på 10 år - er udviklet/klar til selv at kunne tage varer på sig selv.

Anmeld

16. marts 2014

TNBC

LinLin skriver:

Hvem snakker om at have råd til tøj???

Det var en der sagde at alle ikke havde råd til nyt overtøj og sko. 

Anmeld

16. marts 2014

MissMaria

Risen skriver:

Det må man desværre ikke i almindeligt tøj. Men ja er også enig i, at der er bedre løsninger som f.eks at han hjælper læreren og de andre elever i  udførelsen af aktiviteterne.. 

Ok det vidste jeg ikke! Men hvis han så absolut skulle gå, kunne det vel foregå rundt i gymnastik salen (så var han da stadig under opsyn og hvor de andre elever var)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.