Sendt på "stroppetur" i skolgården

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2014

MorDk

ESV skriver:

Jeg syntes det er helt fint, jeg savner sgu noget god gammeldags diciplin det kunne vi også godt have brugt dengang jeg gik i skole.

MorDK jeg er helt enig i alle dine indlæg!!

Mange tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2014

MorDk

LinLin skriver:

Sammenligner du seriøst det at glemme sit idrætstøj eller en bog med at være en ballademager/en der taler grimt/provokerer osv?!?

Og stadigvæk: halvanden time!?! Straffen kunne måske hellere være at forældrene blev kaldt fra arbejde for at komme med det Sørens tøj

Nej jeg samligner det ikke jeg taler generelt konsekvenser af handlinger. 

Og igen igen igen... jeg er enig i at det er gammeldags og at man kunne finde en anden måde at tackle det på. 

Men det kan IKKE hidse mig op. Ingen har taget skade. Vi snakker højst en forkølelse her tror jeg 

Anmeld

16. marts 2014

fo82

helle85 skriver:

nej det er ikke skolen ansvar at han har det rigtige tøj med men så burde de have fundet på noget andet eller have haft noget til de børn som nu ikke har det rigtige tøj på nu nå de skal gå 1,5 time

og ja hvis han havde det rigtige tøj på, så kunne det godt være han ikke havde frosset, men nå forældrene ikke har kunne finde ud af at give ham ordenlig tøj så skal det vel ikke gå ud over drengen, derfor kunne de godt have en dragt.

og jeg har også skrevet at det er fint der er konsekvenser.

og nu har jeg aldrig læst om den skole så det samligner jeg ikke med

De sidste var fraser fra moderens egen mund ;-)

jeg synes der er en tendens til, at skolen skal vurdere og bøje reglementer efter den enkelte elev - hvorfor? En regel er en regel, hvis både hans og Jens kører 130 på samme strækning hvor der må køres 80 får de samme straf uagtet om de kører Porsche eller passat.

jeg går ud fra at forældre og elever kender til reglerne på skolen, som er ens for alle, og konsekvensen ligeså. 

Og synes man at konsekvensen for regelbrud er slem, så har man selv sammen med barnet et ansvar for ikke at bryde reglerne.. 

Anmeld

16. marts 2014

MorDk

fo82 skriver:

jeg synes der er en tendens til, at skolen skal vurdere og bøje reglementer efter den enkelte elev - hvorfor? En regel er en regel, hvis både hans og Jens kører 130 på samme strækning hvor der må køres 80 får de samme straf uagtet om de kører Porsche eller passat.

jeg går ud fra at forældre og elever kender til reglerne på skolen, som er ens for alle, og konsekvensen ligeså. 

Og synes man at konsekvensen for regelbrud er slem, så har man selv sammen med barnet et ansvar for ikke at bryde reglerne.. 

Godt skrevet/formuleret 

Anmeld

16. marts 2014

Roselil

Profilbillede for Roselil
MorDk skriver:

http://www.bt.dk/danmark/10-aarig-blev-sendt-paa-stroppetur-i-skolegaarden

Hvad mener I om det? 

Tjaa... hvis jeg skal være helt ærlig... og det skal man jo Tsk! Tsk! Så kan det altså ikke hidse mig op. Jeg synes at forældrene overreagerer.  Måske en lidt gammeldags metode... men helt ærlig? En rask gåtur skader ikke. 

Alt for mange børn slipper af med for meget i skolen og det er bare ikke OK!

Kan heller ikke hidse mig op over det. Men, han skal selvfølgelig være ordentligt påklædt og så skal det helt klart være en fælles kendt regel. Og ikke noget der administreres af den enkelte lærer. Arbejder selv som lærer og ærlig talt, i hver gymnastiktime er der 2, 3 elever der ikke har tøj med. Og det hjælper ikke at skrive hjem. I de større klasser er det faktisk meget effektivt at have lånetøj liggende, for de går så meget op i deres udseende, at det er forfærdeligt at skulle have lånetøjet på

Anmeld

16. marts 2014

fo82

MorDk skriver:

Godt skrevet/formuleret 

Takker :-) jeg synes jo ikke at der er så meget at rafle om ;-) 

men jeg bliver nok også en skrækkelig gammeldags forælder når det bliver min tur for min holdning er at alt hvad man gør har en konsekvens - og gør man noget dumt så må man forholde sig til den konsekvens der følger, det kilder jo heller ikke ligefrem hvis du rører ved en varm kogeplade :-P 

Anmeld

16. marts 2014

MorDk

Roselil skriver:

Kan heller ikke hidse mig op over det. Men, han skal selvfølgelig være ordentligt påklædt og så skal det helt klart være en fælles kendt regel. Og ikke noget der administreres af den enkelte lærer. Arbejder selv som lærer og ærlig talt, i hver gymnastiktime er der 2, 3 elever der ikke har tøj med. Og det hjælper ikke at skrive hjem. I de større klasser er det faktisk meget effektivt at have lånetøj liggende, for de går så meget op i deres udseende, at det er forfærdeligt at skulle have lånetøjet på

Hehe fedt nok det med lånetøj. 

Og enig i det med "fælles regler" men det har skolen i artiklen også. Det står som en nedskreven regel.

Anmeld

16. marts 2014

Risen

Roselil skriver:

Effektivt - den med lånetøjet i de store klasser tror jeg lige, at jeg vil tage op til dagsorden fredag  

Anmeld

16. marts 2014

LinLin

MorDk skriver:

Jeg siger ikke det er OK... men jeg kan ikke hidse mig op over det. Selvfølgelig er børnene forældrenes ansvar MEN så længe de er i skolen er det skolen som giver børnene konsekvenser af handlingerne.... det kan forældrene jo af gode grunde ikke. Sådan fungere det jo også på en arbejdsplads eller lærerplads. Der er konsekvenser ved alt. Eller det bør der være.

Jeg hidser mig heller ikke op men jeg synes det er en helt forkert/alt for hård straf...

Jeg kan bare ikke forstå så mange i den her tråd synes det er forældrenes ansvar at der er styr på det hele (i hvert fald er det ikke skolens) og samtidig synes det er helt i orden at en 10-årig bliver sendt ud på en halvanden times gåtur i gummisko

Og så kan jeg virkeligt heller ikke sætte mig ind i dine sammenligninger af de der laver ballade og de der glemmer deres gymnastiktøj. Synes absolut ikke det er det samme.

Anmeld

16. marts 2014

helle85

fo82 skriver:

her stå så at forældrene først lige har fået af vide at deres børn kommer til at gå rundt 1,5 time i minus grader

"En procedure som har eksisteret i næsten to år, men som først for nylig blev nedskrevet og udsendt til forældrene"

så vil jeg siger at jeg er taknemlig for at du ik passer min dreng da han få sær regler i mange tilfælde, netop fordi han er letter mental rataderet, men skal gå i en normal skole, men der skal jo åbenbart ikke være sær regler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.