Roselil skriver:
Der er altid børn, man som lærer tager særlige hensyn til. Jeg har f.eks haft en elev på 9 år der glemte ALT. Men han var så ked af det over det og der var absolut ingen grund til at straffe yderligere, han straffede så rigeligt sig selv
har også haft en pige i 1.kl. Som om vinteren kom i skole i korte nederdele, bomuldsbluse og tynde strømpebukser. Hun havde aldrig hue eller handsker med på trods af frost og sne. Hun fik fik selvfølgelig lov til at blive inde i frikvarterene på trods af udeordning. Og så skrev og ringede vi ellers til mor, indtil hun endelig fattede det efter et par uger og begyndte at give pigen ordentligt tøj på.

jeg syntes også at man skal kigge på det enkelte barn i stedet for at genereliser(staves) da børn jo er forskellige
og jeg er virkelige taknemlige for de lære der gør alt for min dreng

og tit er det ikke mig der kræver de gør ekstra.
men hvis jeg kommer og fortæller han han ikke vil i skole fordi der feks er byttet plads så giver de ham han plads tilbage fordi det gør ham tryg, fordi de så har spurgt hvad jeg tror der ville hjælpe

men hvorfor jeg skrev til hende, som jeg gjorde er fordi hun netop sammenlignede alle børn med hinanden, ved at skrive det med bil og bøde og så ville jeg bare gør opmærksom på at børn er ikke ens, så det er ikke altid at de skal have samme behandling
Anmeld