Sendt på "stroppetur" i skolgården

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2014

MorDk

LinLin skriver:

Du bliver ved med det der "kan ikke hidse mig op"... Jeg kan sgu godt forstå en mor kontakter Berlingske efter hendes søn har fået den her straf som en konsekvens for et regelbrud hun ikke kendte til!

Jeg havde nok ikke valgt at gå til BT men det er en anden snak. Ja jeg bliver ved med "det kan ikke hidse mig op" for det ligger så godt i "munden" på mig idag 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2014

LinLin

Yurie skriver:

Men de har brugt den i to år uden at nogen børn har sagt noget til deres forældre og uden nogle klager.. og det har jo også nok været alle dage på året. At det så ikke er kommet ud til forældrene at de gør sådan, tja.. men jeg ser det ikke som en mega stor straf. 

Okay - så det er bare helt fint med dig at man som forælder ikke får besked om den slags regler
Og at der ikke har været nogen klager før retfærdiggør det ikke!

Anmeld

16. marts 2014

helle85

Roselil skriver:

Der er altid børn, man som lærer tager særlige hensyn til. Jeg har f.eks haft en elev på 9 år der glemte ALT. Men han var så ked af det over det og der var absolut ingen grund til at straffe  yderligere, han straffede så rigeligt sig selv har også haft en pige i 1.kl. Som om vinteren kom i skole i korte nederdele, bomuldsbluse og tynde strømpebukser. Hun havde aldrig hue eller handsker med på trods af frost og sne. Hun fik fik selvfølgelig lov til at blive inde i frikvarterene på trods af udeordning. Og så skrev og ringede vi ellers til mor, indtil hun endelig fattede det efter et par uger og begyndte at give pigen ordentligt tøj på.

jeg syntes også at man skal kigge på det enkelte barn i stedet for at genereliser(staves) da børn jo er forskellige

og jeg er virkelige taknemlige for de lære der gør alt for min dreng

og tit er det ikke mig der kræver de gør ekstra.
men hvis jeg kommer og fortæller han han ikke vil i skole fordi der feks er byttet plads så giver de ham han plads tilbage fordi det gør ham tryg, fordi de så har spurgt hvad jeg tror der ville hjælpe

men hvorfor jeg skrev til hende, som jeg gjorde er fordi hun netop sammenlignede alle børn med hinanden, ved at skrive det med bil og bøde og så ville jeg bare gør opmærksom på at børn er ikke ens, så det er ikke altid at de skal have samme behandling

Anmeld

16. marts 2014

MorDk

MissMaria skriver:

Nu konkludere du noget der ikke står i aktiklen!
Men lige meget hvad - ville jeg blive meget forarget hvis mit barn på 10 år var uden opsyn i 1,5 time!

Du konkluderer da lige så meget. Hvem siger at han ikke var under opsyn? Måske det står i artiklen... men der kan jo ha stået en lærer et sted og holdt øje i ny og næ... 

Nu behøver vi vel heller ikke køre det længere ud på et sidespor vel?

Anmeld

16. marts 2014

MissMaria

MorDk skriver:

Du konkluderer da lige så meget. Hvem siger at han ikke var under opsyn? Måske det står i artiklen... men der kan jo ha stået en lærer et sted og holdt øje i ny og næ... 

Nu behøver vi vel heller ikke køre det længere ud på et sidespor vel?

Vi lukker den bare her!

Anmeld

16. marts 2014

MorDk

MissMaria skriver:

Vi lukker den bare her!

Ja det er fint med mig 

Anmeld

16. marts 2014

LinLin

MorDk skriver:

Jeg havde nok ikke valgt at gå til BT men det er en anden snak. Ja jeg bliver ved med "det kan ikke hidse mig op" for det ligger så godt i "munden" på mig idag 

Historien kommer fra Berlingske så moderen er ikke bare gået til bt!
Og skoleleder erkender selv at der er sket en "procedurefejl"

Anmeld

16. marts 2014

--Line..

jeg håber da på, at læren ser hvordan eleven er, inden de giver sådan en "straf".

Anmeld

16. marts 2014

MorDk

LinLin skriver:

Historien kommer fra Berlingske så moderen er ikke bare gået til bt!
Og skoleleder erkender selv at der er sket en "procedurefejl"

Nå så berlingske... 

Ja de er kender det og fred være med det... men de fastholder reglen. Og så kan forældrene jo klage hvis de synes det er for galt. 

De har lavet reglen/konsekvensen af en grund og ikke bare som straf.

Anmeld

16. marts 2014

TNBC

LinLin skriver:

Okay - så det er bare helt fint med dig at man som forælder ikke får besked om den slags regler
Og at der ikke har været nogen klager før retfærdiggør det ikke!

Så længe de ikke tæver mit barn, eller låser dem inde i et mørkt rum, mishandlet det psykiskt/fysiskt, så ville jeg ikke hidse mig op over at han havde gået rundt i halvanden time. Jeg ville have elsket at have fritiden og gøre hvad jeg havde lyst til. Jeg havde ikke bare gået rundt. Jeg havde sku bare leget. 

Drengen har ikke taget skade, han er ikke blevet sendt ude uden overtøj. Han turde ikke gå ind, det ville sige han godt måtte, men turde ikke. og det var jo en opgave han fik, så de kalder det jo ikke straf. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.