mor:) skriver:
Men så kan vi lige så godt smide inklusionstanken væk?
Det mener jeg nu ikke... Regler skal overholdes af alle... Det har intet med inklusionspædagogik at gøre, det er to forskellige ting...
inklusionspædagogik går jo ud på at anerkende og værdsætte individet, og behovet for at være en del af fællesskabet.
i fællesskabet er der nogle regler der skal overholdes, og bryder man reglerne har det en konsekvens. En aktion har en reaktion...
Det er simpel stimuli/respons teori (hvis vi da absolut skal ud i læringsteoretiske floskler)
inklusionsteorien har efter min mening taget total overhånd og er så overfortolket og jeg vil nærmest kalde det misbrugt på en måde at der bliver taget overhensyn til børnene så det bliver skadeligt - de lærer ikke modgang, de lærer ikke at deres aktioner medfører reaktioner og har en konsekvens. Medinddragelse og medindflydelse er så overdrevet at børn skal træffe beslutninger på et plan deres hjerne endnu ikke formår.
Teorier er gode, men når det når til fanatisme så er statistikken at teorien ender med at være skadelig
Anmeld