Sendt på "stroppetur" i skolgården

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2014

TNBC

LinLin skriver:

Men siger det dig ikke noget at han ikke "turde gå ind" ???

Nej han har ikke "taget skade" - han blev kun syg....

Og nej de kalder det selvfølgelig ikke en straf, det er en "procedure". Kartoffel- kartoffel

Ja fordi han gør hvad han får besked på, men han ved at han kan gå ind. Men jeg ser der bare ikke som en straf, som sagt jeg ville have nydt det. men jeg kan tænke værre straffe end halvanden time i en skolegård.

Ingen siger han er blevet syg, og det er nok ikke værre end en forkølelse, ellers ville de nok have nævnt det.

Jeg siger ikke det er den rigtige måder at gøre det på, men jeg ville ikke flyve op og løbe til aviserne om det. Men tage en snak med skolen om om at jeg gerne vil vide om sådan nogen ting. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MorDk skriver:

Ja gammeldags... men gammeldags behøver ikke at være dårligt. 

Børn der laver "ballade" i skolen, taler grimt, ikke laver lektier, glemmer idrætstøj, skolebøger osv. osv. Hvordan synes du man skulle handle på det? Jeg synes det er fint at skolerne laver regler og retningslinier for konsekvenser. Igen... så er jeg enig i det er en smule gammeldags. Men jeg kan virkelig ikke hidse mig op over at han er blevet sendt på "gåtur" i skolegården. Hvad skulle han ellers? Sidde og glo på de andre hvade idræt? Han skal vel også have lidt motion?

En konsekvens kunne vel også have været indendørs? Han må ikke dyrke sport med de andre fordi han ikke har idrætstøj med, men han må godt gå rundt i super koldt vintervejr trods han ikke har vintertøj på? 

Anmeld

16. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
fo82 skriver:

De sidste var fraser fra moderens egen mund ;-)

jeg synes der er en tendens til, at skolen skal vurdere og bøje reglementer efter den enkelte elev - hvorfor? En regel er en regel, hvis både hans og Jens kører 130 på samme strækning hvor der må køres 80 får de samme straf uagtet om de kører Porsche eller passat.

jeg går ud fra at forældre og elever kender til reglerne på skolen, som er ens for alle, og konsekvensen ligeså. 

Og synes man at konsekvensen for regelbrud er slem, så har man selv sammen med barnet et ansvar for ikke at bryde reglerne.. 

Men så kan vi lige så godt smide inklusionstanken væk? 

Anmeld

16. marts 2014

fo82

mor:) skriver:

Men så kan vi lige så godt smide inklusionstanken væk? 

Det mener jeg nu ikke... Regler skal overholdes af alle... Det har intet med inklusionspædagogik at gøre, det er to forskellige ting...

inklusionspædagogik går jo ud på at anerkende og værdsætte individet, og behovet for at være en del af fællesskabet.

i fællesskabet er der nogle regler der skal overholdes, og bryder man reglerne har det en konsekvens. En aktion har en reaktion... 

Det er simpel stimuli/respons teori (hvis vi da absolut skal ud i læringsteoretiske floskler) 

inklusionsteorien har efter min mening taget total overhånd og er så overfortolket og jeg vil nærmest kalde det misbrugt på en måde at der bliver taget overhensyn til børnene så det bliver skadeligt - de lærer ikke modgang, de lærer ikke at deres aktioner medfører reaktioner og har en konsekvens. Medinddragelse og medindflydelse er så overdrevet at børn skal træffe beslutninger på et plan deres hjerne endnu ikke formår. 

Teorier er gode, men når det når til fanatisme så er statistikken at teorien ender med at være skadelig 

Anmeld

17. marts 2014

Skouboe

Er jeg den eneste der ikke opfatter det som en straf??

Han har ikke sit gymnastiktøj med, og kan derfor ikke deltage i gymnastikken sammen med resten af klassen.

Det er en helt almindelig regel på den pågældende skole at så går man runder i skolegården. Det er måske usandsynligt kedeligt, men næppe en straf. Og han har vel gået i 1½ time, fordi det er længden af gymnastiktimen... Derudover betyder termen "årest koldeste dag" altså ikke så meget lige præcist i år.

Da jeg gik i skole for efterhånden mange år siden var det sådan at hvis man havde glemt gymnastiktøj eller senere ikke kunne deltage i svømning pga. fx mens, blev man sendt ud og gå en tur.

Jeg kan simpelthen ikke se andet i den sag end en curling mor og BT's sensationslyst...

Anmeld

17. marts 2014

MorDk

Skouboe skriver:

Han har ikke sit gymnastiktøj med, og kan derfor ikke deltage i gymnastikken sammen med resten af klassen.

Det er en helt almindelig regel på den pågældende skole at så går man runder i skolegården. Det er måske usandsynligt kedeligt, men næppe en straf. Og han har vel gået i 1½ time, fordi det er længden af gymnastiktimen... Derudover betyder termen "årest koldeste dag" altså ikke så meget lige præcist i år.

Da jeg gik i skole for efterhånden mange år siden var det sådan at hvis man havde glemt gymnastiktøj eller senere ikke kunne deltage i svømning pga. fx mens, blev man sendt ud og gå en tur.

Jeg kan simpelthen ikke se andet i den sag end en curling mor og BT's sensationslyst...

Jeg er enig med dig. Jeg ser det heller ikke som "straf" 

Jeg tænker "gammeldags" men der er ingen der siger "gammeldags" er dårligt. Ingen tager skade af en gå tur. 

Anmeld

17. marts 2014

TNBC

Skouboe skriver:

Nej jeg ser det heller ikke som en straf. Jeg ville elske at have 1,5time for mig selv.. 

Anmeld

17. marts 2014

Carina:-)

Jeg undrer mig mere over at drengen er sendt i skole uden ordentligt fodtøj siden det nu var årets koldeste dag. 

Anmeld

17. marts 2014

Chris86

Yurie skriver:

Ja fordi han gør hvad han får besked på, men han ved at han kan gå ind. Men jeg ser der bare ikke som en straf, som sagt jeg ville have nydt det. men jeg kan tænke værre straffe end halvanden time i en skolegård.

Ingen siger han er blevet syg, og det er nok ikke værre end en forkølelse, ellers ville de nok have nævnt det.

Jeg siger ikke det er den rigtige måder at gøre det på, men jeg ville ikke flyve op og løbe til aviserne om det. Men tage en snak med skolen om om at jeg gerne vil vide om sådan nogen ting. 

Synes det forkert eftersom vejret/tøjet ikke var til det!
Og tøjet har måske været okey til og fra skole i bus eller bil, men de har sku nok ik planlagt at drengen sku gå rundt derude sådan....
JEG var blevet sur, hvis mit barn var tvunget til det pga glemt tøj!

Anmeld

17. marts 2014

TNBC

Chris86 skriver:

Synes det forkert eftersom vejret/tøjet ikke var til det!
Og tøjet har måske været okey til og fra skole i bus eller bil, men de har sku nok ik planlagt at drengen sku gå rundt derude sådan....
JEG var blevet sur, hvis mit barn var tvunget til det pga glemt tøj!

Undskyld mig, når man sender sit barn i skole, har han sku tøj på til vejret, om han er ude i 10minutter eller hele dagen... Hvad nu hvis dansklæreren sagde; Vi går sku på en tur i skoven og laver en opgave, så er de jo også ude i. 1,5time. Man har sku ordentligt med tøj på, til hvis der sker uventede ting, spontane ture.  

Jeg går jo heller på arbejde i t-shirt i december måned, fordi jeg kører derned og nok ikke skal være ude meget den dag. Jeg har sku da stadigvæk varmt tøj, andre sko. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.