Sendt på "stroppetur" i skolgården

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2014

LinLin

MorDk skriver:

Nå så berlingske... 

Ja de er kender det og fred være med det... men de fastholder reglen. Og så kan forældrene jo klage hvis de synes det er for galt. 

De har lavet reglen/konsekvensen af en grund og ikke bare som straf.

Og hvis du havde tjekket din kilde inden du startede din tråd kunne du have læst at det er op til den enkelte lærer hvilke straf det udløser, så dit "en regel er en regel" holder overhovedet ikke her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2014

TNBC

MorDk skriver:

Nå så berlingske... 

Ja de er kender det og fred være med det... men de fastholder reglen. Og så kan forældrene jo klage hvis de synes det er for galt. 

De har lavet reglen/konsekvensen af en grund og ikke bare som straf.

Han havde pen og blok med, så de har jo nok givet ham det som en opgave. 

Anmeld

16. marts 2014

Risen

MissMaria skriver:

Ok det vidste jeg ikke! Men hvis han så absolut skulle gå, kunne det vel foregå rundt i gymnastik salen (så var han da stadig under opsyn og hvor de andre elever var)

Ja klart...

Anmeld

16. marts 2014

LinLin

Yurie skriver:

Så længe de ikke tæver mit barn, eller låser dem inde i et mørkt rum, mishandlet det psykiskt/fysiskt, så ville jeg ikke hidse mig op over at han havde gået rundt i halvanden time. Jeg ville have elsket at have fritiden og gøre hvad jeg havde lyst til. Jeg havde ikke bare gået rundt. Jeg havde sku bare leget. 

Drengen har ikke taget skade, han er ikke blevet sendt ude uden overtøj. Han turde ikke gå ind, det ville sige han godt måtte, men turde ikke. og det var jo en opgave han fik, så de kalder det jo ikke straf. 

Men siger det dig ikke noget at han ikke "turde gå ind" ???

Nej han har ikke "taget skade" - han blev kun syg....

Og nej de kalder det selvfølgelig ikke en straf, det er en "procedure". Kartoffel- kartoffel

Anmeld

16. marts 2014

LinLin

Yurie skriver:

Han havde pen og blok med, så de har jo nok givet ham det som en opgave. 

Ja en opgave med at skrive ned hvor mange runder han har taget

Anmeld

16. marts 2014

Mum33

MorDk skriver:

http://www.bt.dk/danmark/10-aarig-blev-sendt-paa-stroppetur-i-skolegaarden

Hvad mener I om det? 

Tjaa... hvis jeg skal være helt ærlig... og det skal man jo Tsk! Tsk! Så kan det altså ikke hidse mig op. Jeg synes at forældrene overreagerer.  Måske en lidt gammeldags metode... men helt ærlig? En rask gåtur skader ikke. 

Alt for mange børn slipper af med for meget i skolen og det er bare ikke OK!

Kan kun grine af det - og af alle de damer, der synes det er FRYGTELIGT synd for den stakkels dreng  

Han glemmer nok ikke sit tøj en anden gang, kommer nok ikke i skole i gummisko i frostvejr igen og har fået en røvfuld frisk luft - kan intet negativt se her  Han er kun blevet klogere. 

- og tro mig - det er ikke nemt at være gym lærer nu om dage med alle de lægerklæringer, sedler fra pyllerede forældre og tøser der tror mens er en sygdom. 

Anmeld

16. marts 2014

--Line..

Abemor skriver:

Kan kun grine af det - og af alle de damer, der synes det er FRYGTELIGT synd for den stakkels dreng  

Han glemmer nok ikke sit tøj en anden gang, kommer nok ikke i skole i gummisko i frostvejr igen og har fået en røvfuld frisk luft - kan intet negativt se her  Han er kun blevet klogere. 

- og tro mig - det er ikke nemt at være gym lærer nu om dage med alle de lægerklæringer, sedler fra pyllerede forældre og tøser der tror mens er en sygdom. 

det kan godt være at størstedelen af eleverne vil lærer af det.

men der er stadig nogle elever, som overhovedet ikke vil lære af det, af forskellige personlige årsager. og så synes jeg at læreren skal handle anderledes.

Anmeld

16. marts 2014

lille-fisen

Jeg synes ikke det er i orden - var det sket for mit barn var jeg også blevet gal. Der skal klart være konsekvenser for at glemme gymnastiktasken - især hvis det sker ofte. Men at vade rundt i en ring i skolegården i snevejr er virkelig tilbage til den gamle skole. Man kan lave mange kedelige konsekvenser for det barn der har glemt tasken indenfor i gymnastiksalen- hvor der i øvrigt er et ordentligt opsyn med barnet også. 

Anmeld

16. marts 2014

lineog4

Jeg kan ikke hidse mig op, og dog tror jeg nu nok jeg havde bedt om en forklaring om det var min 10 årige der skulle gå meningsløst rundt i halvanden time uafhængigt af vejret egentligt.

Men når det er sagt synes jeg altid en konsekvens skal have noget at gøre med det den er konsekvens af. Og jeg kan ikke få ind i mit hoved hvorfor glemt tøj til idræt udløser halvanden times gågang i en skolegård og måske endda sammen med andre klassekammerater. Det kan ikke være for at få motion for så kunne eleven lige så godt lave idræt i almindeligt tøj. 

For mig er en konsekvens af at have glemt idrætstøj enten man må lave andet skolearbejde, eller man må sidde musestille og se de andre have det skønt til idræt, og så endnu en besked med hjem. Er deT i de store klasser er det selvsagt op på cyklen i frikvarteret før og hente tøjet.

Må også tilføje at jeg som lærer har ansvaret for eleverne i skoletiden og har tilsynspligt og jeg kunne da ikke med en god smag i munden lade en ti årige ude af syne i halvanden time uafhængigt af hans synd.

Ja der må være konsekvens, men det skal da både være en reel konsekvens og ikke mindst en konsekvens der er forsvarlig og hvor man som lærer passer på det unge menneske.

Anmeld

16. marts 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MorDk skriver:

Enig. Og jeg er også enig i at man kunne finde ud af at løse problemet anderledes. Men jeg synes virkelig ikke det er noget som kan hidse mig op. Nogle børn "glemmer" altid idrætstøjet f.eks. og det er heller ikke ok.

Hvis det er et gentagne problem så bør man måske finde ud af hvad årsagen til den her "glemsomhed" kan være. Der ligger måske noget andet til grund for uviljen til idrætsforening end dovenskab. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.