Jeg kan ikke hidse mig op, og dog tror jeg nu nok jeg havde bedt om en forklaring om det var min 10 årige der skulle gå meningsløst rundt i halvanden time uafhængigt af vejret egentligt.
Men når det er sagt synes jeg altid en konsekvens skal have noget at gøre med det den er konsekvens af. Og jeg kan ikke få ind i mit hoved hvorfor glemt tøj til idræt udløser halvanden times gågang i en skolegård og måske endda sammen med andre klassekammerater. Det kan ikke være for at få motion for så kunne eleven lige så godt lave idræt i almindeligt tøj.
For mig er en konsekvens af at have glemt idrætstøj enten man må lave andet skolearbejde, eller man må sidde musestille og se de andre have det skønt til idræt, og så endnu en besked med hjem. Er deT i de store klasser er det selvsagt op på cyklen i frikvarteret før og hente tøjet.
Må også tilføje at jeg som lærer har ansvaret for eleverne i skoletiden og har tilsynspligt og jeg kunne da ikke med en god smag i munden lade en ti årige ude af syne i halvanden time uafhængigt af hans synd.
Ja der må være konsekvens, men det skal da både være en reel konsekvens og ikke mindst en konsekvens der er forsvarlig og hvor man som lærer passer på det unge menneske.
Anmeld